avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 306 soluții astăzi
Acasă Subiect: semnatura electronica avansata
Subiect: semnatura electronica avansata
ACCES GRATUIT

Reminder Mai multe tipuri de semnături electronice sunt acum echivalente, în anumite situații, cu semnătura de mână

avocatnet.ro în Salarizare, taxare & relația cu statul
19 Octombrie 2024 | 0 | 10826 | Timp de citire: 5 min.

O lege apărută în vară, dar care se aplică din această lună, stabilește noi reguli privind utilizarea semnăturii electronice, sigiliului electronic, mărcii temporale şi documentelor electronice. Practic, în vară s-a stabilit cadrul juridic necesar aplicării directe a regulamentului european privind identificarea electronică și serviciile de încredere pentru tranzacțiile electronice pe piața internă. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Ce poate face o persoană fizică cu o semnătură electronică

avocatnet.ro în Salarizare, taxare & relația cu statul
16 Februarie 2024 | 0 | 4186 | Timp de citire: 2 min.

O persoană fizică poate utiliza o semnătură electronică pentru o varietate de scopuri, printre care semnarea documentelor electronice sau accesarea unor platforme online, inclusiv cele guvernamentale, financiare sau pe cele de licitații, de exemplu. Avantajul unui astfel de instrument este acela că economisește timp și efort, prin eliminarea deplasărilor și a necesității de a imprima, semna și scana documentele. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Având un regulament intern, micii angajatori pot folosi semnătura electronică în relațiile de muncă

Simona Voiculescu în Relații de muncă & Asigurări sociale
Redactor-șef, avocatnet.ro
6 Octombrie 2022 | 0 | 2323 | Timp de citire: 3 min.

Condițiile de utilizare a semnăturii electronice în cadrul relațiilor de muncă trebuie incluse, conform Codului muncii, în cadrul regulamentului intern sau contractului colectiv de muncă. Aceasta era una dintre chestiunile de care nu se puteau folosi micii angajatori care au fost scutiți de obligația de a avea un regulament intern o perioadă. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Reminder De-acum, identificarea persoanei la distanţă prin mijloace video este recunoscută doar dacă furnizorul acestor servicii are avizul ADR

Simona Voiculescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor-șef, avocatnet.ro
25 Iulie 2022 | 3 | 9506 | Timp de citire: 7 min.

Identificarea persoanei la distanță prin video ca procedură care echivalează, practic, cu prezența fizică a unei persoane, cu actul său de identitate, la ghișeu, se face, de câteva luni, după rigori stabilite printr-un act normativ. Astfel, furnizorii de servicii privind semnătura electronică, băncile, dar și primăriile, direcțiile de taxe și impozite, Fiscul ș.a.m.d. pot folosi procedurile de identificare prin video a persoanelor pentru chestiuni pe care până acum le puteau face doar dacă se prezentau la ghișeu cu buletinul. Pentru cei pentru care deplasarea este fie anevoioasă, fie practic aproape imposibilă, noile norme sunt un mare pas înainte la nivel legislativ pentru folosirea tehnologiei pentru chestiuni curente în relația cu statul și nu numai. Pentru ca operatorii economici sau instituţiile care folosesc identificarea la distanţă să se poată alinia la noile reguli, autoritățile au stabilit, în noiembrie 2021, o perioadă de tranziție, ce s-a încheiat săptămâna trecută, astfel că, de-acum, identificarea persoanei la distanţă prin mijloace video este recunoscută doar dacă furnizorul de astfel de servicii este avizat de Autoritatea pentru Digitalizarea României (ADR). Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Ghid pentru angajatori: Ce trebuie să știi din momentul în care fișele de instruire SSM vor putea fi semnate electronic

Lucia Tozaru în Resurse umane
Redactor, avocatnet.ro
8 Martie 2022 | 0 | 5001 | Timp de citire: 3 min.

Normele de aplicare ale Legii nr 319/2006 a securității și sănătății în muncă (SSM) au fost modificate la începutul acestei săptămâni, cu ocazia oficializării unei hotărâri de Guvern, printre schimbări numărându-se și punerea în practică a semnării electronice în documentele din domeniu SSM, cum ar fi fișa de instructaj individuală sau cea colectivă. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Semnarea electronică a actelor de muncă: Ce să le explici angajaților tăi cu privire la procesele de semnare și care sunt eventualele riscuri

Simona Voiculescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor-șef, avocatnet.ro
17 Decembrie 2021 | 0 | 4864 | Timp de citire: 9 min.

De când a apărut în Codul muncii prevederea expresă că actele de muncă se pot semna și cu semnătură electronică, în rândul multor angajați au apărut întrebări privind „siguranța” acestor semnături. Sceptici, angajații consideră adesea, dacă ne uităm peste îngrijorările formulate, că firmele, cele care plătesc semnăturile pentru ca ei să le folosească la birou, ar putea să le folosească împotriva lor, să semneze în locul lor ș.a.m.d.. Majoritatea nelămuririlor vin adesea din necunoaștere - aici, a tehnologiei din spatele semnăturilor electronice și a diferențelor între tipurile de semnături - dar și din neîncrederea pe care o au aceștia față de patronii afacerilor pentru care lucrează. De cealaltă parte, angajatorii ar trebui să înțeleagă că e important să le explice salariaților cum funcționează aceste semnături. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Ce mențiuni trebuie să aibă un CIM în care semnarea documentelor de muncă se face exclusiv electronic

Lucia Tozaru în Relații de muncă & Asigurări sociale
Redactor, avocatnet.ro
20 Septembrie 2021 | 1 | 2644 | Timp de citire: 3 min.

În contextul în care telemunca și munca la domiciliu sunt din ce în ce mai răspândite la nivel național, nevoia de a semna electronic documentele de muncă este resimțită de tot mai mulți angajatori, dar și salariați. Ușurința de a semna documente în format digital ajută cele două părți - și pe angajator, și pe salariat - să își înceapă mai repede colaborarea, față de metoda clasică de a semna olograf ce presupunea trimiterea documentelor prin poștă sau curier. Totuși, pentru ca o relație de muncă să aibă loc exclusiv digital există o serie de aspecte care trebuie neapărat bifate. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Toate contractele de muncă trebuie să fie modificate în perioada următoare - cea mai simplă cale e cea electronică

Roxana Neagu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Director Editorial, avocatnet.ro
5 August 2021 | 2 | 19983 | Timp de citire: 8 min.

O modificare legislativă recentă impune tuturor angajatorilor să-și informeze salariații cu privire la obligația de a adera la un fond de pensii administrat privat, ceea ce se traduce prin modificarea tuturor contractelor de muncă, astfel încât acestea să includă și noua obligație de informare. Având în vedere că în România există aproximativ 5,5 milioane de contracte de muncă active (statistică avansată în august anul trecut de fostul ministru al Muncii), vorbim de un volum uriaș de documente care trebuie actualizate în această perioadă, cea mai facilă soluție, mai ales pentru angajatorii cu un număr mare de salariați, fiind semnarea electronică a actelor de muncă, o posibilitate introdusă specific în legislație chiar din acest an. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Schimbările lunii iulie în domeniul relațiilor de muncă: Noi mențiuni în CIM, zi liberă pentru vaccinare și modificări la concediile medicale

Lucia Tozaru în Relații de muncă & Asigurări sociale
Redactor, avocatnet.ro
30 Iulie 2021 | 0 | 8916 | Timp de citire: 3 min.

Pentru o lună de vară, cu activitate redusă pentru unii angajatori din cauza concediilor de odihnă, domeniul relațiilor de muncă a avut parte de multe noutăți. Pe final de iulie, vă prezentăm cele mai importante schimbări care au apărut, în ordinea importanței lor. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Controale ITM: Cinci lucruri de știut despre semnarea electronică a actelor de muncă, pentru a fi pregătit de verificări

Simona Voiculescu în Relații de muncă & Asigurări sociale
Redactor-șef, avocatnet.ro
27 Iulie 2021 | 0 | 5599 | Timp de citire: 3 min.

Modul de folosire a semnăturii electronice în actele de muncă a fost stabilit în primăvară, prin ordonanță, intrând astfel în Codul muncii o serie de prevederi care stabilesc cum se poate face uz de acest mod de semnare a documentelor între angajat și angajator. Suntem deja în mijlocul verii și e rezonabil să ne așteptăm la controale ale inspectorilor care să vizeze și modul în care au înțeles firmele să folosească semnătura electronică în relația cu angajații. Citește articolul