avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 270 soluții astăzi
Acasă Subiect: certsign
Subiect: certsign
ACCES GRATUIT

Toate contractele de muncă trebuie să fie modificate în perioada următoare - cea mai simplă cale e cea electronică

Roxana Neagu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Director Editorial, avocatnet.ro
5 August 2021 | 2 | 14707 | Timp de citire: 8 min.

O modificare legislativă recentă impune tuturor angajatorilor să-și informeze salariații cu privire la obligația de a adera la un fond de pensii administrat privat, ceea ce se traduce prin modificarea tuturor contractelor de muncă, astfel încât acestea să includă și noua obligație de informare. Având în vedere că în România există aproximativ 5,5 milioane de contracte de muncă active (statistică avansată în august anul trecut de fostul ministru al Muncii), vorbim de un volum uriaș de documente care trebuie actualizate în această perioadă, cea mai facilă soluție, mai ales pentru angajatorii cu un număr mare de salariați, fiind semnarea electronică a actelor de muncă, o posibilitate introdusă specific în legislație chiar din acest an. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Noi facilități fiscale pentru angajatorii care cumpără semnături electronice: cheltuielile pot fi deduse

Roxana Neagu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Director Editorial, avocatnet.ro
4 August 2021 | 0 | 2009 | Timp de citire: 6 min.

Dacă decid să treacă la semnarea electronică a actelor de muncă, angajatorii au la dispoziție o facilitate fiscală care le permite să își deducă cheltuielile cu achiziția semnăturilor electronice pentru ei sau angajații lor. Facilitatea, care nu exista până acum, a fost introdusă prin Legea nr. 208/2021, actul normativ fiind în vigoare de la finalul lunii iulie. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Semnături avansate vs. calificate în relațiile de muncă. Ce trebuie să știe angajatorii înainte de a alege un anumit tip de semnătură

Roxana Neagu în Știri & Revista presei
Director Editorial, avocatnet.ro
14 Iunie 2021 | 0 | 2205 | Timp de citire: 9 min.

Legislația muncii permite în acest moment ca orice document dintre angajat și angajator să fie semnat electronic, prin intermediul unei semnături calificate sau avansate. Deși par similare, cele două tipuri de tehnologii au din perspectivă tehnică caracteristici diferite și asigură niveluri distincte de securitate și recunoaștere legală. În timp ce semnătura calificată este echivalentul implicit al semnăturii olografe, fiind recunoscută ca atare din punct de vedere legal în orice stat din UE, semnătura avansată are o recunoaștere limitată, fiind necesară dovedirea ei, iar companiile care aleg acest tip de semnare în relația cu angajații lor trebuie să își ia măsuri suplimentare pentru a se asigura că semnările respective sunt valabile și pot fi demonstrate și la ani distanță de la momentul în care actele de muncă au fost semnate. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Vrei să accesezi granturile pregătite pentru IMM-uri? Vei avea nevoie de semnătură electronică

avocatnet.ro în Ghidul antreprenorului
16 Septembrie 2020 | 0 | 61836 | Timp de citire: 2 min.

În curând, întreprinderile mici și mijlocii (IMM-uri) vor putea să se înscrie pentru a accesa trei tipuri de granturi oferite de stat, pentru derularea afacerilor, în contextul crizei financiare provocate de epidemia de coronavirus. Conform legislației, înscrierile se vor face online și firmele vor folosi o platformă pentru care vor avea nevoie de semnătură electronică.

Citește articolul

ACCES GRATUIT
Conținut sponsorizat

Digitalizarea firmelor în privința documentelor: Trei instrumente care te scutesc de drumuri și costuri inutile

avocatnet.ro în Știri & Revista presei
10 Septembrie 2020 | 0 | 1322 | Timp de citire: 3 min.

Să poți să semnezi orice document necesar în afacerea ta de la distanță, cu certitudinea pentru toți partenerii tăi de afaceri și nu numai că semnătura e valabilă și produce efecte juridice, să poți să folosești documente exclusiv electronic și să ai posibilitatea să ai acces la acele documente nu doar de la birou, ci de oriunde, oricând - toate acestea sunt necesități pe care mediul de business le-a resimțit major în ultimele luni. certSIGN vine în sprijinul afacerilor cu trei instrumente care să bifeze toate necesitățile de mai sus. Citește articolul

ACCES GRATUIT
Sinteză

Ce trebuie să știi despre semnătura electronică, având în vedere că noile buletine vor conține una - valoarea juridică, recunoașterea în alte state și aspecte tehnice

George Hari Popescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor, avocatnet.ro
14 August 2020 | 0 | 6217 | Timp de citire: 8 min.

S-a mai făcut un pas către viitoarele cărți de identitate (CI): Legea nr. 162/2020 prevede că buletinul electronic va permite inclusiv folosirea semnăturii electronice. Practic, va fi mult mai ușor să ne autentificăm online la instituții, să semnăm documente pe care să le transmitem prin Internet, să depunem acte și formulare oficiale. Sună bine în teorie, dar semnătura electronică este un domeniu destul de complex. Am pus cap la cap legislația și bunele practici din domeniu și vă oferim acest ghid care să vă ajute să înțelegeți mai bine ce presupune utilizarea unei semnături electronice. Citește articolul

ACCES GRATUIT
Modificări la Regulamentul eIDAS

Legislația semnăturii electronice va fi revizuită la nivel european. Va fi clarificat și limitat modul în care statele UE pot interveni în domeniu

avocatnet.ro în Știri & Revista presei
8 Iulie 2020 | 4 | 1135 | Timp de citire: 2 min.

Regulamentul eIDAS, care stă la baza Legii semnăturii electronice din România, va fi revizuit, în urma unui raport al Comisiei Europene, iar consultarea publică este acum în pregătire. Principalii prestatori de servicii de încredere din Europa în domeniul semnăturii electronice subliniază, cu ocazia unei întâlniri care a avut loc în iunie, necesitatea ca modificările ce vor fi aduse acestui regulament să aibă în vedere, printre altele, clarificarea acestuia și limitarea ingerințelor statelor membre ale Uniunii în reglementarea domeniului. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Cum alegi tipul de semnătură electronică de care ai nevoie și ce criterii ar trebui să iei în calcul? Iată un ghid care te poate ajuta să iei o decizie

avocatnet.ro în Știri & Revista presei
4 Iunie 2020 | 0 | 1771 | Timp de citire: 2 min.

certSIGN, unul dintre furnizorii de semnături electronice autorizați din România, a lansat un ghid cu informații privitoare la folosirea semnăturii electronice - primul de acest fel de la noi. Din ghid, cei interesați pot afla mai multe despre tipurile de semnături și care sunt diferențele dintre acestea, care e valoarea documentelor astfel semnate, cum se folosește semnătura electronică și care sunt modalitățile de verificare. Citește articolul

ACCES GRATUIT
Conținut sponsorizat

Munca de acasă poate funcționa la fel ca cea de la birou. Ce soluții au companiile?

avocatnet.ro în Știri & Revista presei
28 Aprilie 2020 | 0 | 1691 | Timp de citire: 3 min.

Deși extinderea cât mai mult a telemuncii se înscria în rândul perspectivelor de viitor ale antreprenorilor asupra evoluțiilor din piața muncii, multe dintre companii s-au văzut trecând abrupt sau mult mai repde decât credeau la folosirea muncii de acasă, în contextul pandemiei COVID-19. Totuși, pentru a deveni viabilă pe termen mai lung, munca la domiciliu trebuie să se poată face în condiții cât mai facile atât pentru firme, cât și pentru angajații lor, în condiții de siguranță și de maximă accesibilitate.  Citește articolul

ACCES GRATUIT

Tehnologia poate face munca de acasă la fel de sigură ca pe cea de la birou. Ce instrumente poți folosi

Simona Voiculescu în Știri & Revista presei
Redactor-șef, avocatnet.ro
13 Martie 2020 | 0 | 2143 | Timp de citire: 4 min.

Munca de la domiciliu, mai ales dacă ne gândim la raportul cu autoritățile, la depunerea unor documente și la relațiile cu partenerii de afaceri nu se poate face fără folosirea unor instrumente care să faciliteze procedurile și să asigure un nivel de securitate a datelor și informațiilor cu care angajații operează. De pildă, folosirea semnăturii electronice este esențială. Iar dacă aproape toți angajații unei firme lucrează de acasă, atunci "biroul" trebuie adus în casele fiecăruia prin soluții tehnice. Citește articolul