Este vorba, mai precis, de finanțările stabilite de Guvern prin Ordonanța de urgență nr. 130/2020, după cum urmează:
- microgranturi de 2.000 de euro, pentru cheltuielile curente ale afacerii;
- granturi de până la 150.000 de euro, pentru capitalul de lucru;
- granturi cu o valoare cuprinsă între 50.000 și 200.000 de euro, pentru investiții.
Schema de ajutor de stat, ce va permite ca aceste sume de bani să fie cerute de întreprinderi, a fost stabilită prin Ordinul comun al Ministerului Fondurilor Europene și al Ministerului Economiei, Energiei și Mediului de Afaceri nr. 1.060/2.857/2020. Conform acestui document, „pentru a beneficia de ajutor de stat în baza prezentei scheme, solicitantul depune o cerere de finanțare în platforma electronică, însoțită de documentația necesară analizei solicitării”.
Platforma electronică la care se face referire poate fi accesată deja aici. Astfel, firmele își pot face momentan conturi de utilizatori, însă înscrierile efective pentru granturi n-au început încă. Conform unui comunicat de presă recent al Ministerului Economiei, pentru a crea un cont de utilizator în platforma făcută special pentru accesarea granturilor, este nevoie de o semnătură electronică validă. În plus, o semnătură electronică va fi necesară și la momentul depunerii cererii de finanțare și a actelor aferente.
De fapt, necesitatea semnăturii electronice pentru a cere fonduri de la stat nu-i nici pe departe o noutate. În prezent, majoritatea finanțărilor de stat pot fi accesate prin platforma MySMIS și prin Portalul unic pentru fonduri pentru dezvoltare rurală, folosind o semnătură electronică. Astfel, indiferent dacă accesează granturile despre care am scris mai sus sau alte scheme de ajutor, solicitanții au neapărat nevoie de semnătură electronică.
Semnătura electronică este deosebit de utilă mai ales în contextul epidemiologic actual, ce impune limitări serioase la interacțiunile umane. Semnătura electronică calificată reprezintă o semnătură electronică avansată care este creată de un dispozitiv calificat de creare a semnăturilor electronice și care se bazează pe un certificat calificat pentru semnăturile electronice, conform Regulamentului european 910/2014.
Dispozitivul calificat și certificatul calificat asigură o legătură directă și indubitabilă între identitatea reală și identitatea electronică a unei persoane. Din acest motiv, semnătura electronică calificată este considerată echivalentul semnăturii de mână. Totodată, semnătura calificată este recunoscută legal în toate statele membre UE.
Comentarii articol (0)