avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 762 soluții astăzi
Acasă Subiect: contabili
Subiect: contabili
ACCES PREMIUM

Firmele vor depune raportările contabile semestriale până pe 19 august. Cheltuielile cu IMCA, raportate distinct

avocatnet.ro în Contabil și fiscal
20 Iunie 2024 | 0 | 10286 | Timp de citire: 2 min.

Companiile cu afaceri de peste un milion de euro trebuie să transmită autorităților raportările contabile semestriale la 30 iunie 2024 până la data de 19 august 2024, potrivit unui proiect de ordin pus recent în dezbatere de Ministerul Finanțelor (MF). Noutatea din acest an este că cheltuielile cu recent introdusul impozit minim pe cifra de afaceri (IMCA) vor trebui raportate distinct. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Modificări oficiale la reglementările contabile: Cum se contabilizează impozitele minime pentru marile firme

avocatnet.ro în Contabil și fiscal
11 Iunie 2024 | 0 | 1922 | Timp de citire: 3 min.

Modalitatea de contabilizare, de către marile firme, a impozitului minim pe cifra de afaceri și a impozitului suplimentar pentru activităţile din sectoarele petrol şi gaze naturale a fost stabilită printr-un ordin recent oficializat al Ministerului Finanțelor (MF). Citește articolul

ACCES PREMIUM

Prevenirea spălării banilor: Instruirea și evaluarea periodică a angajaților e obligatorie în domeniile contabilitate, consultanță fiscală și audit financiar

avocatnet.ro în Relații de muncă & Asigurări sociale
12 Februarie 2024 | 0 | 1326 | Timp de citire: 4 min.

Entitățile raportoare stabilite de legislația prevenirii spălării banilor, printre care se numără cele din domeniile contabil, fiscal și financiar, sunt obligate la instruirea și evaluarea periodică a angajaților proprii. În acest context, amintim ce prevăd normele speciale pentru contabili, consultanți fiscali și auditori financiari. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Inteligența artificială și fiscaliștii: Cum poate fi folosită IA pentru a reduce volumul de muncă în domeniul fiscal-contabil

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
1 Februarie 2024 | 0 | 1630 | Timp de citire: 3 min.

Inteligența artificială (IA) poate fi folosită cu succes, inclusiv în domeniul fiscal-contabil, pentru a gestiona mai bine și mai rapid sarcinile repetitive și cronofage cu care se pot confrunta profesioniștii. De exemplu, IA poate fi folosită pentru obligații declarative, documentarea litigiilor, identificarea riscurilor și nu numai. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Bilanțurile pe 2023: Cheltuielile de management și consultanță sunt aduse în prim-plan. Specialiștii recomandă o analiză retroactivă atentă

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
19 Ianuarie 2024 | 1 | 6671 | Timp de citire: 3 min.

Regulile pentru întocmirea situațiilor financiare anuale au fost modificate pe finalul anului 2023 pentru a aduce în prim-plan anumite tipuri de cheltuieli ale societăților, printre care cele de management și consultanță. Noutățile trebuie aplicate începând cu bilanțurile pe 2023, care urmează să fie depuse în primăvara anului 2024, astfel că specialiștii atrag atenția asupra necesității unor analize retroactive amănunțite. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Patru noutăți contabile care au legătură cu situațiile financiare pentru anul 2023

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
17 Ianuarie 2024 | 1 | 13813 | Timp de citire: 2 min.

În contextul în care autoritățile au oficializat recent regulile pentru întocmirea și depunerea situațiilor financiare anuale pe 2023, reamintim patru chestiuni importante care au legătură cu aceste bilanțuri. Majoritatea noutăților au apărut în cursul anului trecut. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Opinie Inteligența artificială în serviciile de fiscalitate și consultanță: Oamenii nu vor fi înlocuiți complet așa ușor

EY Romania în Contabil și fiscal
3 Ianuarie 2024 | 0 | 1079 | Timp de citire: 5 min.

În contextul actual, este absolut firească întrebarea privind viitorul: încotro, la modul general, în zona de servicii profesionale precum fiscalitate și consultanță? În ce măsură oamenii vor fi înlocuiți de inteligența artificială și care sunt domeniile în care roboții vor determina reducerea forței de muncă umane? Evident, zona de consultanță fiscală nu este mai puțin frământată de această întrebare, pentru că, mai devreme sau mai târziu, și aici soluțiile de inteligență artificială vor deveni parte din rutina de zi cu zi. Sigur, pe diferite paliere de lucru și în proporții diferite de utilizare, fiind probabil că o înlocuire totală a omului-consultant fiscal, dacă e să luăm doar acest exemplu, nu se va produce în curând. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Oficial: Mai multe amenzi din Legea contabilității, majorate de Guvern

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
19 Decembrie 2023 | 0 | 11551 | Timp de citire: 3 min.

Deși renunțase inițial la intenția de a majora anumite amenzi contabile prin Legea reformei fiscale, Guvernul a introdus măsura printr-o ordonanță de urgență recent oficializată. Noile cuantumuri majorate se pot aplica deja în practică. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UNBR: Din 2024, și avocații vor fi obligați să transmită facturile prin sistemul RO e-Factura

Cristian Stanescu în Mediul juridic
Redactor, avocatnet.ro
23 Noiembrie 2023 | 1 | 5684 | Timp de citire: 3 min.

E-Factura a devenit un subiect major pentru mediul de afaceri din România, mai ales în contextul noilor reglementări care vor intra în vigoare începând cu 1 ianuarie 2024. În acest context, avocații, ca și alte categorii de persoane impozabile, vor trebui să să transmită facturile către persoane juridice prin sistemul național RO e-Factura.

Citește articolul

ACCES PREMIUM

e-Factura: Nu neapărat contabilii vor gestiona facturile electronice, spun specialiștii. Depinde de volumul activității firmei

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
22 Noiembrie 2023 | 3 | 17690 | Timp de citire: 3 min.

Atunci când vine vorba de gestionarea facturilor electronice începând din 1 ianuarie 2024, este important de precizat că nu vorbim de o muncă ce trebuie alocată neapărat contabililor. Potrivit specialiștilor, gestionarea documentelor trebuie alocată în funcție de volumul activității unei companii, iar automatizările pot reduce destul de mult munca respectivă. Citește articolul