avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 580 soluții astăzi

Conferință avocatnet.ro: SAF-T și facturarea electronică, obligatorii din 2022. Implementare și impact. Lectori: EY România. Joi, 27 Ianuarie, ora 11:00. Rezervă loc și participă → 

Acasă Subiect: semnatura electronica
Subiect: semnatura electronica
ACCES PREMIUM

UPDATE Declarația cu beneficiarii reali se va depune doar în format fizic. Din noiembrie se elimină depunerea electronică sau prin poștă ori curier

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
24 Septembrie 2020 | 0 | 4116 | Timp de citire: 4 min.

O lege nouă dată de Parlament va elimina posibilitatea depunerii declarației privind beneficiarii reali fără deplasarea la Registrul Comerțului. Mai precis, o să dispară posibilitatea de a transmite declarația electronic sau cu poșta și curierul. Deși legea se va aplica de sâmbătă, există o ordonanță a Guvernului care permite oricum, însă doar până la jumătatea lunii noiembrie 2020, transmiterea formularului online sau cu poșta și curierul. Citește articolul

ACCES GRATUIT
Interviurile avocatnet.ro

Bogdan Manolea: Suntem atât de obișnuiți cu ideea de semnătură clasică, încât am uitat de unde a pornit nevoia de a semna

Alin Popescu în Justițiabil in România
Fondator, avocatnet.ro
19 Septembrie 2020 | 0 | 2671 | Timp de citire: 2 min.

În lumea reală, ideea de semnătură e un concept pe care toată lumea îl ințelege din instinct. Probabil că, dacă întrebi 10 oameni pe stradă, toți 10 îți vor spune că o semnătură e urma pixului pe o foaie de hârtie. Ca să fie mai greu de falsificat, nevoia ne-a învățat, în trecut, să facem aceste semnături în moduri cat mai alambicate, cât mai greu de replicat de alții. Astăzi, când nevoia de semnătură s-a mutat în mediul online, avem nevoie să regândim întregul concept, fără a uita, însă, de unde am plecat la începuturi. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Vrei să accesezi granturile pregătite pentru IMM-uri? Vei avea nevoie de semnătură electronică

avocatnet.ro în Ghidul antreprenorului
16 Septembrie 2020 | 0 | 62069 | Timp de citire: 2 min.

În curând, întreprinderile mici și mijlocii (IMM-uri) vor putea să se înscrie pentru a accesa trei tipuri de granturi oferite de stat, pentru derularea afacerilor, în contextul crizei financiare provocate de epidemia de coronavirus. Conform legislației, înscrierile se vor face online și firmele vor folosi o platformă pentru care vor avea nevoie de semnătură electronică.

Citește articolul

ACCES GRATUIT

UPDATE Oficial: Documentele electronice emise de MAI vor conține varianta electronică a semnăturii de mână

Dragos Niculescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor, avocatnet.ro
14 Septembrie 2020 | 0 | 1554 | Timp de citire: 2 min.

În contextul în care, spre începutul anului, Guvernul a stabilit că autoritățile și instituțiile publice au obligația primirii înscrisurilor semnate cu semnătură electronică, acum a fost oficializat un ordin al Ministerului Afacerilor Interne (MAI), ce stabilește regulile ce vor fi folosite atunci când vine vorba de utilizarea documentelor și semnăturilor electronice în relație cu cetățenii, dar și cu alte instituții. Citește articolul

ACCES GRATUIT
Conținut sponsorizat

Digitalizarea firmelor în privința documentelor: Trei instrumente care te scutesc de drumuri și costuri inutile

avocatnet.ro în Știri & Revista presei
10 Septembrie 2020 | 0 | 1368 | Timp de citire: 3 min.

Să poți să semnezi orice document necesar în afacerea ta de la distanță, cu certitudinea pentru toți partenerii tăi de afaceri și nu numai că semnătura e valabilă și produce efecte juridice, să poți să folosești documente exclusiv electronic și să ai posibilitatea să ai acces la acele documente nu doar de la birou, ci de oriunde, oricând - toate acestea sunt necesități pe care mediul de business le-a resimțit major în ultimele luni. certSIGN vine în sprijinul afacerilor cu trei instrumente care să bifeze toate necesitățile de mai sus. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE A fost introdusă semnătura electronică în domeniul construcțiilor, pentru arhitecți, ingineri și alți specialiști

Alexandru Boiciuc în Aspecte juridice
Redactor-șef, avocatnet.ro
24 August 2020 | 0 | 4866 | Timp de citire: 2 min.

De vineri, specialiștii din domeniul construcțiilor își pot desfășura activitatea cu mult mai multă ușurință decât în trecut, deoarece Guvernul permite folosirea semnăturii electronice calificate în locul semnăturii olografe (adică de mână). În plus, pentru anumiți specialiști, semnătura electronică calificată ține loc inclusiv de ștampilă/parafă, iar autoritățile sunt obligate să primească documentele electronice astfel semnate, se arată într-o ordonanță de urgență a Guvernului publicată vineri în Monitorul Oficial. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Înregistrarea cererilor în sistemul integrat de cadastru și carte funciară eTerra a fost simplificată

avocatnet.ro în Aspecte juridice
17 August 2020 | 0 | 2260 | Timp de citire: 2 min.

De acum, înregistrarea cererilor în sistemul integrat de cadastru și carte funciară se face mai simplu, datorită unor modificări aduse sistemului informativ eTerra, informează Agenția Națională de Cadastru și Publicitate Imobiliară (ANCPI). Noua versiune a programului vizează continuarea procesului de digitalizare a activității de cadastru și carte funciară. Citește articolul

ACCES GRATUIT
Sinteză

Ce trebuie să știi despre semnătura electronică, având în vedere că noile buletine vor conține una - valoarea juridică, recunoașterea în alte state și aspecte tehnice

George Hari Popescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor, avocatnet.ro
14 August 2020 | 0 | 6421 | Timp de citire: 8 min.

S-a mai făcut un pas către viitoarele cărți de identitate (CI): Legea nr. 162/2020 prevede că buletinul electronic va permite inclusiv folosirea semnăturii electronice. Practic, va fi mult mai ușor să ne autentificăm online la instituții, să semnăm documente pe care să le transmitem prin Internet, să depunem acte și formulare oficiale. Sună bine în teorie, dar semnătura electronică este un domeniu destul de complex. Am pus cap la cap legislația și bunele practici din domeniu și vă oferim acest ghid care să vă ajute să înțelegeți mai bine ce presupune utilizarea unei semnături electronice. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Vom fi obligați să avem toți acte de identitate electronice? Iată ce zice noua legislație

Dragos Niculescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor, avocatnet.ro
6 August 2020 | 3 | 4241 | Timp de citire: 2 min.

Așa cum stabilește o lege ce vizează modificarea cadrului legal al actelor de identitate și care va intra în vigoare mâine, românii nu vor fi obligați să aibă acte de identitate electronice. De fapt, legislația ne dă posibilitatea de a alege ce tip de act de identitate vrem să folosim: unul simplu sau unul electronic, document ce conține, în cipul încorporat, mai multe date personale decât unul simplu. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Ce date vor fi înscrise pe viitoarele cărți de identitate

Dragos Niculescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor, avocatnet.ro
5 August 2020 | 2 | 3427 | Timp de citire: 2 min.

Viitoarele cărți de identitate, fie ele simple ori electronice, vor conține o serie de date cu caracter personal, printre care și numele complet al titularului, sexul, cetățenia ori data și locul nașterii acestuia, potrivit unei legi ce se va aplica de vineri. De asemenea, actul normativ stabilește și că, în locul semnăturii de mână de pe cartea de identitate simplă, cea electronică va conține o semnătură electronică. Citește articolul