Media Intră în comunitate
avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 835 soluții astăzi
Acasă Subiect: digitalizare
Subiect: digitalizare
ACCES PREMIUM

SAF-T: PFA-urile, II-urile, IF-urile și alte câteva entități vor fi scutite de depunerea formularului 406

Cu toate că inițial se discuta despre introducerea treptată a fișierului standard de control fiscal (SAF-T) la toate categoriile de contribuabili, reprezentanții Fiscului au detaliat recent că anumite entități vor fi scutite de depunerea viitorului formular 406. Printre ele se numără PFA-urile, întreprinderile individuale (II) și întreprinderile familiale (IF). Citește articolul

ACCES PREMIUM

SAF-T: Ghidul pentru pregătirea și depunerea formularelor prin care firmele vor transmite automat date la Fisc, publicat de ANAF

Documentația tehnică privind declarația SAF-T (fișierul standard de audit de taxe), prin care companiile vor raporta autorităților un volum considerabil de informații fiscale legate de activitatea lor comercială, va fi actualizată în mai multe etape, potrivit unui ghid publicat recent de către Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF). Acest document, menit să vină în sprijinul contribuabililor pentru pregătirea privind implementarea SAF-T, se află încă în lucru și urmează să sufere mai multe modificări care vor asigura un schimb electronic de date contabile între contribuabili și Fisc, în format standard și securizat. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Case de marcat: Termenul de conectare pentru marile firme a expirat. 85.000 de aparate au fost legate până acum

Perioada în care marii contribuabili erau obligați să-și conecteze casele de marcat cu jurnal electronic la sistemul de monitorizare al Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) s-a încheiat odată cu ultima zi din iunie 2021. Astfel, de-acum, dacă mai există mari firme care nu s-au conformat, acestea riscă amendarea cu până la 10.000 de lei. Pentru contribuabilii mici și mijlocii, termenul este la finalul lunii noiembrie 2021. În acest context, autoritățile au anunțat că până acum avem conectate în jur de 85.000 de aparate. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Ce servicii vor putea accesa digital companiile până în 2030. Politica de e-Guvernare, adoptată joi de Executiv

Simona Voiculescu în Aspecte juridice
Redactor-șef, avocatnet.ro
4 Iunie 2021 | 0 | 910

Până în 2030, Guvernul își propune să crească major nivelul de digitalizare actual din autoritățile și instituțiile publice. Astfel, într-un document aprobat joi de Executiv în ședința săptămânală apar o serie de deziderate din domeniul e-Guvernării pe care ar trebui să le vedem materializate în următorii ani: de la antreprenorul la început de drum și până la cel care se pregătește să-și închidă afacerea, numărul de documente ce trebuie procurate, în special în fața Registrului Comerțului, ar trebui să fie mult diminuat, plata majorității dărilor bugetare să se facă online, prin Ghișeul.ro, unde absolut toate entitățile publice se vor înrola ș.a.m.d. Citește articolul

ACCES PREMIUM

PNRR: Implementarea clasificării firmelor în funcție de riscul fiscal se va face, până în 2026, cu bani de la UE

Deși acum câteva luni se vorbea despre implementarea efectivă în 2021 a administrării contribuabililor în funcție de riscul fiscal asociat, măsura a fost inclusă acum printre obiectivele majore ale Guvernului din Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), cu termen de finalizare august 2026. Din explicațiile autorităților reiese că această reformă în relația Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) cu firmele și persoanele fizice este mai complexă decât poate părea la prima vedere. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Interacțiunile contribuabililor cu Fiscul se vor muta tot mai mult online. Ce măsuri și-a asumat Guvernul prin PNRR

Unul dintre obiectivele majore ale Guvernului pe zona fiscală, din Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), este reducerea interacțiunii în persoană a contribuabililor cu reprezentanții Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF). Acest lucru se va face prin creșterea interacțiunii la distanță, odată cu digitalizarea ANAF. Practic, Guvernul va primi bani de la autoritățile europene pentru îndeplinirea obiectivelor din PNRR, astfel că măsurile depind în mică măsură de bugetul României și, teoretic, pot fi implementate mai ușor. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Digitalizarea ANAF: Implementarea SAF-T va duce, în viitor, la eliminarea declarațiilor fiscale

Impactul în practică al fișierului standard de audit de taxe (SAF-T) ar putea fi văzut de contribuabili abia la ceva timp după introducerea acestuia, spun specialiștii. Asta pentru că unul dintre obiectivele urmărite prin introducerea SAF-T este eliminarea totală a declarațiilor fiscale, dar este nevoie de timp pentru ca lucrurile să ajungă în acel punct. Citește articolul

ACCES PREMIUM

SAF-T: Firmele vor trimite la Fisc informații despre taxe, clienți, furnizori, stocuri, tranzacții, facturi și nu numai

Prin declarația SAF-T (fișierul standard de audit de taxe), companiile vor raporta autorităților un volum considerabil de informații fiscale legate de activitatea lor comercială. Așa spun specialiștii EY România, în urma analizării documentației tehnice publicate recent de Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) pentru SAF-T. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Declarațiile precompletate, aproape de realizare? Facilitatea va fi disponibilă odată cu contul obligatoriu în SPV, spune MF

Facilitățile disponibile în Spațiul Privat Virtual (SPV) urmează să fie extinse în perioada următoare, anunță Ministerul Finanțelor (MF) printr-un comunicat remis aseară redacției noastre. Iar principala schimbare în acest sens va fi apariția declarațiilor fiscale precompletate, despre care autoritățile vorbeau acum câteva luni. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Conectarea caselor de marcat

UPDATE ANAF va verifica în timp real vânzările companiilor și le va compara cu ce se raportează apoi în declarațiile fiscale

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
15 Aprilie 2021 | 0 | 3539

Odată ce casele de marcat cu jurnal electronic vor fi conectate la sistemul de monitorizare al Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF), autoritățile vor căpăta acces în timp real la date despre vânzările comercianților (Fiscul ne-a explicat în detaliu despre ce informații este vorba). Specialiștii spun că acest gen de acces va permite autorităților să depisteze rapid anomaliile din activitatea companiilor. Iar autoritățile spun că informațiile vor duce la scăderea controalelor și la orientarea verificărilor către cei care încearcă să ocolească regulile. Însă acesta va fi doar începutul Fiscului digitalizat. Citește articolul