avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 489 soluții astăzi
Acasă Subiect: buletin de identitate
Subiect: buletin de identitate
ACCES GRATUIT

UPDATE Procedura de amprentare pentru emiterea cărții electronice de identitate, oficială

Dragoș Niculescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor coordonator, avocatnet.ro
18 Martie 2025 | 6 | 7856 | Timp de citire: 2 min.

În 2020, autoritățile au stabilit că noile buletine electronice trebuie să conțină, pe lângă date personale precum numele complet al titularului, sexul, cetățenia ori data sau locul nașterii acestuia, și date biometrice, respectiv imaginea facială și amprentele posesorului. Acum, autoritățile au stabilit, printr-o hotărâre apărută recent, care sunt procedurile de colectare a datelor biometrice. Citește articolul

ACCES GRATUIT

UPDATE Emiterea cărții electronice de identitate, posibilă de luna aceasta. Totuși, copiii de până la 14 ani vor putea primi astfel de documente doar din vară

Dragoș Niculescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor coordonator, avocatnet.ro
14 Martie 2025 | 2361 | Timp de citire: 2 min.

Emiterea cărților electronice de identitate va fi posibilă din această lună, urmând ca, în următoarele două luni, emiterea documentului să fie disponibilă la nivel național, potrivit unor hotărâri oficializate joi. De fapt, se reia programul-pilot din 2021, iar emiterea cărții electronice de identitate va începe în 20 martie 2025, în județul Cluj, ulterior fiind extinsă la nivel național. Cu toate astea, emiterea cărților electronice de identitate pentru copiii de până la 14 ani va fi posibilă din 2 iunie. Citește articolul

ACCES GRATUIT

De ce întârzie implementarea la nivel național a cărții electronice de identitate

Cristian Stanescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor, avocatnet.ro
24 Februarie 2025 | 2 | 1231 | Timp de citire: 2 min.

Proiectul care vizează implementarea cărții digitale de identitate împlinește aproape patru ani de la inițiere, iar parcursul său până la implementarea la nivel național pare departe de a se fi încheiat. Pentru că etapa pilot, care a presupus eliberarea unor astfel de documente pentru locuitorii județului Cluj, pare să se prelungească dincolo de estimările inițiale ale autorităților, avocatnet.ro a solicitat câteva lămuriri legate de evoluția acestui proiect. Citește articolul

ACCES GRATUIT

UPDATE Emiterea la nivel național a cărții electronice de identitate ar putea fi posibilă de la final de octombrie

Dragoș Niculescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor coordonator, avocatnet.ro
1 Septembrie 2024 | 1 | 4733 | Timp de citire: 2 min.

Pentru a respecta termenul stabilit printr-un regulament european ce vizează îmbunătățirea securității documentelor de identitate ale cetățenilor Uniunii Europene și a documentelor de ședere emise acestora, Ministerul Afacerilor Interne (MAI) anunța, în vara lui 2021, posibilitatea de emitere a cărților electronice de identitate. Totuși, nu toți cetățenii români pot cere acum acest nou tip de document de identitate, deoarece pe 2 august 2021 a fost lansat doar un proiect-pilot pentru emiterea cărții electronice de identitate, ce se derulează exclusiv în județul Cluj. Potrivit MAI, extinderea emiterii cărții electronice de identitate la nivelul Municipiului București este programată pentru septembrie-octombrie, iar la nivel național ar urma să se facă spre finalul lunii octombrie. Citește articolul

ACCES GRATUIT

UPDATE Au fost stabilite noi situații în care se poate cere eliberarea unei cărți de identitate provizorii

Dragoș Niculescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor coordonator, avocatnet.ro
29 Ianuarie 2024 | 1 | 3358 | Timp de citire: 2 min.

Persoanele interesate pot obține o carte de identitate provizorie până la eliberarea unui act de identitate în mai multe situații, după cum apare într-o ordonanță ce se aplică deja. Astfel, se poate solicita de-acum o carte de identitate provizorie până la obținerea unui nou act de identitate solicitat și în urma schimbării domiciliului sau a denumirii străzii. Citește articolul

ACCES GRATUIT

UPDATE Prima carte electronică de identitate se va putea obține gratuit. Măsura e oficială

Dragoș Niculescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor coordonator, avocatnet.ro
3 Ianuarie 2024 | 4728 | Timp de citire: 2 min.

La emiterea primei cărți electronice de identitate, solicitanții vor fi scutiți de plata taxei, costurile cu emiterea acesteia urmând să fie acoperite cu bani din bugetul de stat sau din fonduri externe nerambursabile. Măsura apare într-o hotărâre ce se aplică de la 1 ianuarie. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Reminder Ești în străinătate și ți-ai pierdut sau ți-au fost furate actele de identitate? Ce trebuie să faci pentru a te putea întoarce în țară

Dragoș Niculescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor coordonator, avocatnet.ro
24 August 2023 | 15 | 33056 | Timp de citire: 1 min.

Românii plecați temporar peste granițe, fie că merg în vacanță sau cu orice alt scop, trebuie să știe că, în cazul nefericit în care își pierd sau le sunt furate actele în baza cărora călătoresc (pașaport și/ sau carte de identitate), că trebuie să se adreseze ambasadei sau consulatului României din respectiva regiune pentru a primi un titlu de călătorie, document în baza căruia pot reveni în țară. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Poate fi încadrat în muncă un candidat fără o carte de identitate valabilă?

Dan Năstase în Relații de muncă & Asigurări sociale
Consilier juridic specializat în relații de muncă,
7 Iunie 2022 | 5609 | Timp de citire: 3 min.

Începând de astăzi, cei care nu și-au schimbat actele de identitate expirate pe durata stării de alertă nu le vor mai putea folosi. Pe lângă faptul că se vor confrunta cu o serie de limitări din această cauză, nici nu se vor putea angaja în alt loc din același motiv. Angajatorii nu pot încheia un contract de muncă fără un act de identitate valabil, fie că este buletin, carte de identitate (inclusiv provizorie) sau pașaport. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Ce trebuie să faci, pas cu pas, ca să-ți schimbi cartea de identitate

Dragoș Niculescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor coordonator, avocatnet.ro
29 Mai 2022 | 1 | 6436 | Timp de citire: 2 min.

Actele personale a căror valabilitate a fost prelungită pe perioada aplicării stării de alertă mai pot fi folosite doar până la sfârșitul săptămânii viitoare. Asta înseamnă că persoanele ale căror acte personale au expirat trebuie să le preschimbe până, cel mai târziu, la data de 6 iunie 2022. Preschimbarea actului de identitate expirat implică prezentarea unor documente în fața autorităților și plata unei mici taxe. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Utilizarea buletinului electronic în relația cu autoritățile va fi posibilă de la finalul lui 2024

Iulia Moraru în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor, avocatnet.ro
27 Februarie 2022 | 3028 | Timp de citire: 2 min.

Cartea de identitate electronică, ce conține o semnătură electronică calificată, va putea fi folosită în raport cu autoritățile statului din ultimul trimestru al anului 2024, cel mai târziu, potrivit unui anunț făcut marți de ministrul cercetării, inovării și digitalizării. În prezent, emiterea buletinelor electronice e posibilă, printr-un proiect pilot, doar în județul Cluj, urmând ca, cel mai probabil, până la finalul anului, toți cei care doresc să poată solicita noul model de act de identitate. Citește articolul