Condiţia de vârstă se consideră a fi îndeplinită cu 30 de zile înainte de împlinirea vârstei de 14 ani, iar pentru cărţile electronice de identitate emise cu un termen de valabilitate de cinci ani, intervalul de timp se consideră a fi îndeplinit cu 180 de zile înainte de împlinirea acestuia.
Exceptarea de la plata taxei de “buletin” se aplică fie că este vorba de primul act de identitate al unei persoane, solicitat la împlinirea vârstei de 14 ani, fie atunci când acesta se preschimbă, când datele conținute au suferit modificări (numele sau prenumele titularului ori domiciliul se schimbă), în cazul deteriorării, pierderii, furtului sau distrugerii actului de identitate și altele.
De fapt, la situațiile în care se aplica înainte excepția de la plata contravalorii actelor de identitate se adaugă una nouă, și anume la emiterea primei cărți electronice de identitate. Potrivit OUG 97/2005 privind evidența, domiciliul, reședința și actele de identitate ale cetățenilor români, sunt exceptate în prezent de la plata contravalorii actelor de identitate:
- persoanele care sunt victime ale calamităților naturale, incendiilor sau ale altor dezastre și care declară pe propria răspundere, la serviciul public comunitar de evidență a persoanelor în a cărui rază teritorială domiciliază ori își au reședința, faptul că actul de identitate a fost pierdut, distrus sau deteriorat ca urmare a producerii unei astfel de situații;
- cetățenii români aflați în străinătate în situații deosebite.
- pentru o singură carte electronică de identitate;
- până la atingerea țintelor aferente investiției, în conformitate cu normele legale incidente aferente P.N.R.R./ Mecanismului de redresare și reziliență".
Mai exact, statul va suporta cheltuielile cu emiterea a cel puțin cinci milioane de cărți electronice, banii alocați ajungând, potrivit estimărilor făcute de autorități, pentru actele electronice emise în următorii trei ani, respectiv până în 2026.
Comentarii articol (0)