Autoritatea de concurență din România propune măsuri pentru a îmbunătăți accesul la serviciile de telemedicină, în urma unui studiu amănunțit. Recomandările includ extinderea decontării consultațiilor la distanță pentru a ușura presiunea pe sistemul de sănătate și accesul la servicii medicale, economisind timp și costuri. De asemenea, se propune dezvoltarea unei platforme naționale integrate care să permită medicilor accesul la toate analizele pacienților. Pentru a sprijini comunitățile rurale, se recomandă utilizarea terminalelor de telemedicină în zonele fără servicii medicale și crearea de spații dotate în cabinetele medicilor de familie pentru consultații la distanță. Citește articolul
La aproape un an și jumătate de la lansarea în dezbatere publică, actul normativ care conține normele pentru acordarea serviciilor medicale prin telemedicină, introduse în legislație în noiembrie 2020, a fost oficializat în această dimineață, astfel încât, de-acum, el stabilește cadrul necesar pentru acordarea consultațiilor la distanță pentru 51 de specializări medicale. Citește articolul
Numărul de controale efectuate de autorități la firmele din domeniul medical ar putea să se înmulțească în 2022, apreciază specialiștii Filip & Company într-un articol recent. De ce? 2022 se prefigurează a fi anul în care pandemia de coronavirus trece de la faza acută (cu evoluție rapidă) la faza endemică (cu evoluție mai lentă), astfel că tot mai multe voci din spațiul public indică o revenire la normalitate (desigur, o normalitate în care se coabitează cu virusul). Citește articolul
Una din particularitățile viitoarei reglementări privitoare la telemedicină e că un pacient, în teorie, va putea să refuze consultul de la distanță. Cu alte cuvinte, telemedicina va fi acordată doar cu consimțământul pacientului - ceea ce înseamnă că aceasta nu i-ar putea fi impusă, în dauna unui consult tradițional, la medic. Însă reglementarea care prevede acest lucru este destul de vagă, astfel că i-am solicitat Ministerului Sănătății să clarifice în ce măsură e acest lucru adevărat și dacă nu cumva, în anumite situații, telemedicina ar putea, totuși, să îi fie impusă pacientului. Răspunsul, la prima vedere, pare să confirme că un pacient nu va fi obligat să accepte consultul prin telemedicină. Anumite întrebări, totuși, rămân. Citește articolul
Ordonanța de urgență (OUG) nr. 196/2020 (pentru reglementarea telemedicinei) a fost publicată în Monitorul Oficial în 19 noiembrie, însă aceasta mai are nevoie de norme de punere în aplicare, pentru a oferi o reglementare completă. OUG nr. 196/2020 reglementează, printre altele, formele telemedicinei sau stabilește cine poate să acorde asemenea servicii medicale. Ordonanța vine în contextul în care Parlamentul deja lucra la un proiect de lege prin care să fie reglementată telemedicina. Chiar dacă cele două documente sunt relativ asemănătoare, se pare că intervenția Guvernului se justifică, pentru că a dus la adoptarea mai rapidă a unui act normativ în domeniu (aici, urgența chiar justificându-se). Citește articolul
Parlamentarii lucrează, acum, la un proiect de lege prin care ar urma să reglementeze telemedicina, adică îndeplinirea actului medical (inclusiv a consultațiilor) de la distanță, prin utilizarea tehnologiei în timp real. Propunerea legislativă prevede, printre altele, că un pacient consultat va putea primi o prescripție de medicamente, de exemplu, în urma unei consultații online. Mai mult, se va putea da chiar și un bilet de internare. Citește articolul