Un ordin oficializat recent de către Ministerul Afacerilor Interne (MAI), care a schimbat regulile înmatriculării autovehiculelor din România din 15 noiembrie 2024, conține o prevedere conform căreia entitățile fără personalitate juridică nu mai pot înmatricula autovehicule. Afectate de această normă sunt, de exemplu, PFA-urile, societățile de avocatură, cabinetele medicale sau întreprinderile familiale. Citește articolul
Expirarea valabilității Inspecției Tehice Periodice (ITP) atrage după sine imposibilitatea legală de a folosi vehicul pe drumurile publice. Registrul Auto Român (RAR) oferă posibilitatea verificării acestei informații online. Citește articolul
Alături de alte două noi situații în care se vor radia automat din evidență vehiculele, Codul rutier stabilește acum, după cum apare într-o ordonanță recentă, că și vehiculele istorice vor fi radiate din oficiu, dar doar dacă au înmatricularea suspendată de mai mult de 10 ani. Citește articolul
În acest an e programată apariția unei platforme electronice, care va permite celor interesați să înmatriculeze sau să radieze vehicule din fața calculatorului. Totuși, potrivit actualelor reguli, ei vor trebui să se prezinte, o singură dată, la autorități, pentru a obține datele de logare în platformă. Pentru a elimina acest drum la autorități, se propune, printr-un proiect de lege aflat în dezbaterea senatorilor, ca autoritățile din domeniu să vină cu proceduri ce vor asigura crearea conturilor de utilizator pe această platformă exclusiv online. Citește articolul
Ministerul Afacerilor Interne (MAI) a pus săptămâna asta în dezbatere publică un proiect de ordin ce conține viitoare prevederi privind procedurile legate de înmatricularea, înregistrarea, radierea și eliberarea autorizațiilor de circulație provizorie sau pentru probe a vehiculelor. Adaptarea procedurilor existente e necesară în contextul în care, în ultima perioadă, au apărut mai multe schimbări legate de înmatricularea, înregistrarea, radierea vehiculelor sau emiterea unor documente pentru acestea. Potrivit proiectului, termenul pentru soluționarea cererilor de înmatriculare este stabilit la 20 de zile lucrătoare, iar procesele de înmatriculare și radiere vor putea fi efectuate online, inclusiv programarea, trimiterea documentelor și plata taxelor, eliminând necesitatea deplasării la ghișeu. Citește articolul
Pentru a putea circula pe drumurile publice, o mașină trebuie, mai întâi, înmatriculată. Înmatricularea unui vehicul se face în baza datelor de identificare ale acestuia, dar și ale proprietarului și condiționează eliberarea certificatului prin care se poate demonstra înmatricularea, precum și a plăcuțelor cu numărul de înmatriculare. Potrivit unor date recente ale Ministerului Afacerilor Interne, în prima jumătate a anului au fost emise cu peste 41.000 mai multe certificate de înmatriculare decât în aceeași perioadă din 2022. Citește articolul
Modificările propuse de Ministerul Afacerilor Interne (MAI) la Codul Rutier vor intra în vigoare la sfârșitul acestei săptămâni, conform unei ordonanțe oficializate joi. Una dintre schimbările propuse permite șoferilor care dețin permise de conducere emise de alte țări și care nu pot fi preschimbate în Romania să se înscrie direct la examenul de obținere a acestui document, fără a mai fi obligați să urmeze cursurile unei școli de șoferi, așa cum prevede legea actuală. Citește articolul
Codului penal i s-au adus mai multe modificări, începând din 9 iulie, printre altele, legislația penală stabilind acum că punerea în circulație sau conducerea pe drumurile publice a unui tractor agricol ori forestier neînmatriculat sau neînregistrat se pedepsește inclusiv cu închisoare. Tot închisoare riscă și cei care, cu toate că nu dețin permis de conducere, conduc pe drumurile publice un tractor. Citește articolul
Drumurile pe care trebuie să le facă acum la autorități cei interesați să vândă ori să cumpere, să înmatriculeze sau să radieze o mașină vor fi de domeniul trecutului, după ce o platformă informatică prevăzută într-o ordonanță publicată joi în Monitorul Oficial va deveni operațională. Astfel, prin intermediul viitoarei platforme se vor putea încheia contractele de vânzare a vehiculelor și se vor putea transmite către autorități toate actele necesare înregistrării la Fisc, dar și înmatriculării sau radierii din circulație a unui vehicul. Citește articolul
Prefecții vor putea decide deschiderea, într-un județ, a cel mult două puncte de lucru ale serviciului public pentru permise de conducere și înmatriculare a vehiculelor în localități diferite de cea în care acesta își are sediul, adică municipiul de reședință, potrivit unei hotărâri ce se aplică deja. Citește articolul