Ordinul Ministerului Afacerilor Interne (MAI) care a interzis persoanelor fizice autorizate și profesioniștilor independenți să înmatriculeze mașini pe firmă, stârnind o serie de controverse juridice și nemulțumiri ale celor vizați, a fost ”dres”. Avocatul Ovidiu Miheț arată că actul administrativ respectiv nesocotește legile superioare și invalidează drepturi fundamentale, vicii de care suferă și soluția de compromis găsită de autorități, care au emis o circulară care permite mai multe opțiuni de înmatriculare. Citește articolul
Un incident tehnic a afectat Registrul Auto Român (RAR), oprind, de câteva zile, activitatea stațiilor ITP și procesarea documentelor precum cărțile de identitate ale vehiculelor (CIV). De asemenea, înmatriculările și transcrierea dreptului de proprietate sunt temporar imposibile din cauza întreruperii schimbului de date între RAR și Direcția Generală Permise de Conducere și Înmatriculări (DGPCI). După cum a anunțat chiar azi instituția, sistemul de operare al RAR, care permite atât eliberarea documentelor, cât și funcționarea stațiilor de inspecție tehnică periodică este în curs de repornire. Până atunci însă, stațiile ITP autorizate pot primi clienți, dar nu pot elibera documentele doveditoare la finalul verificărilor, deținătorii de mașini urmând să revină pentru a le ridica. Citește articolul
Un ordin oficializat recent de către Ministerul Afacerilor Interne (MAI), care a schimbat regulile înmatriculării autovehiculelor din România din 15 noiembrie 2024, conține o prevedere conform căreia entitățile fără personalitate juridică nu mai pot înmatricula autovehicule. Afectate de această normă sunt, de exemplu, PFA-urile, societățile de avocatură, cabinetele medicale sau întreprinderile familiale. Citește articolul
Registrul Auto Român (RAR) a emis recent clarificări pentru șoferii care doresc să își recupereze certificatul de înmatriculare reținut din cauza lipsei ITP-ului sau a unor defecțiuni tehnice. Mulți conducători auto se prezintă la RAR în ideea că instituția este cea care le restituie talonul reținut, însă RAR subliniază că acest lucru intră în responsabilitatea poliției rutiere. Iată ce pași trebuie urmați și ce documente sunt necesare pentru a redobândi certificatul de înmatriculare. Citește articolul
Un ordin al ministrului Transporturilor, publicat ieri în Monitorul Oficial, stabilește conținutul noilor cărți de identitate ale vehiculelor, în care nu va mai fi menționat numele proprietarilor anteriori și nici al celui curent. Totuși, vechile documente de acest tip își vor păstra valabilitatea. Citește articolul
Ministerul Afacerilor Interne (MAI) a pus săptămâna asta în dezbatere publică un proiect de ordin ce conține viitoare prevederi privind procedurile legate de înmatricularea, înregistrarea, radierea și eliberarea autorizațiilor de circulație provizorie sau pentru probe a vehiculelor. Adaptarea procedurilor existente e necesară în contextul în care, în ultima perioadă, au apărut mai multe schimbări legate de înmatricularea, înregistrarea, radierea vehiculelor sau emiterea unor documente pentru acestea. Potrivit proiectului, termenul pentru soluționarea cererilor de înmatriculare este stabilit la 20 de zile lucrătoare, iar procesele de înmatriculare și radiere vor putea fi efectuate online, inclusiv programarea, trimiterea documentelor și plata taxelor, eliminând necesitatea deplasării la ghișeu. Citește articolul
Pentru a putea circula pe drumurile publice, o mașină trebuie, mai întâi, înmatriculată. Înmatricularea unui vehicul se face în baza datelor de identificare ale acestuia, dar și ale proprietarului și condiționează eliberarea certificatului prin care se poate demonstra înmatricularea, precum și a plăcuțelor cu numărul de înmatriculare. Potrivit unor date recente ale Ministerului Afacerilor Interne, în prima jumătate a anului au fost emise cu peste 41.000 mai multe certificate de înmatriculare decât în aceeași perioadă din 2022. Citește articolul
Drumurile pe care trebuie să le facă acum la autorități cei interesați să vândă ori să cumpere, să înmatriculeze sau să radieze o mașină vor fi de domeniul trecutului, după ce o platformă informatică prevăzută într-o ordonanță publicată joi în Monitorul Oficial va deveni operațională. Astfel, prin intermediul viitoarei platforme se vor putea încheia contractele de vânzare a vehiculelor și se vor putea transmite către autorități toate actele necesare înregistrării la Fisc, dar și înmatriculării sau radierii din circulație a unui vehicul. Citește articolul
Prefecții vor putea decide deschiderea, într-un județ, a cel mult două puncte de lucru ale serviciului public pentru permise de conducere și înmatriculare a vehiculelor în localități diferite de cea în care acesta își are sediul, adică municipiul de reședință, potrivit unei hotărâri ce se aplică deja. Citește articolul
Codul rutier stabilește că, în situația în care apar schimbări în legătură cu datele de identificare a unui vehicul sau cele ale proprietarului acestuia, adică inclusiv atunci când deținătorul unei mașini își schimbă domiciliul, certificatul de înmatriculare al respectivului vehicul trebuie preschimbat în cel mult o lună de la apariția schimbărilor. Citește articolul