RAR a anunțat, la finalul săptămânii trecute, că un incident tehnic a afectat infrastructura IT a instituției, ducând la întreruperea mai multor servicii. Procesarea și eliberarea unor documente, precum CIV, sunt momentan imposibile.
Conform unui comunicat transmis de RAR, incidentul a fost semnalat în 21 noiembrie, când sistemele automate de prevenire și stingere a incendiilor din camera serverelor RAR s-au activat neprevăzut. Deși nu a existat un incendiu, declanșarea acestor sisteme a dus la oprirea echipamentelor informatice vitale. RAR a precizat că nu este vorba despre un atac cibernetic și că nicio persoană nu a fost rănită.
Incidentul a afectat și aplicația informatică utilizată pentru înregistrarea inspecțiilor tehnice periodice la nivel național, gestionată de stațiile autorizate. Totodată, a fost întrerupt schimbul de date cu DGPCI.
După cum a anunțat RAR în această dimineață, "sistemul de operare al RAR, care permite eliberarea documentelor, funcționarea stațiilor de inspecție tehnică periodică și schimbul de date cu Direcția Generală Permise de Conducere și Înmatriculări (DGPCI) este în curs de repornire și ne așteptăm să fie complet funcțional până la sfârșitul acestei zile".
Totuși, așa cum a subliniat acum câteva minute, "stațiile ITP autorizate pot primi clienți". Mai exact, "stațiile ITP autorizate, care au solicitări din partea clienților, pot efectua inspecția tehnică prin înregistrare manuală, conform instrucțiunilor primite de la RAR. La reluarea funcționării aplicației informatice, respectivele verificări vor fi înregistrate în aplicația SIRAR în ordinea efectuării lor. Momentan, stațiile ITP nu vor putea elibera documentele doveditoare la finalul verificărilor. Persoanele care prezintă vehiculele la ITP vor fi înștiințate în vederea revenirii pentru ridicarea ulterioară a certificatului de inspecție tehnică".
Înmatriculările și transcrierea dreptului de proprietate, temporar suspendate
Totodată, DGPCI a anunțat că, din cauza incidentului tehnic care a afectat RAR, datele necesare pentru înmatricularea și transcrierea dreptului de proprietate al vehiculelor nu pot fi preluate din bazele de date ale instituției. Astfel, aceste proceduri nu pot fi realizate momentan.
Totuși, operațiunile precum radierea din circulație, autorizarea provizorie, păstrarea numărului de înmatriculare, crearea unor conturi online, confecționarea plăcilor cu numere de înmatriculare și eliberarea documentelor deja emise continuă să fie disponibile.
Citește și: Se pregătește introducerea certificatului RAR Auto-Pass pentru vânzătorii de mașini
„Precizăm faptul că activitatea va fi reluată imediat ce incidentul va fi remediat, iar pentru informații privind modalitatea de depunere a cererilor și programul de lucru este necesar să vă adresați serviciului public comunitar regim permise de conducere și înmatriculare a vehiculelor din județul dumneavoastră. Ne cerem scuze pentru disconfortul creat și vă asigurăm de operativitatea reluării serviciilor de îndată ce acest lucru va fi posibil și de transmiterea imediată a unei informări în acest sens”, a transmis DGPCI.
Comentarii articol (0)