Deși săracă în prevederi referitoare la regulile pe care trebuie să le respecte pasagerii vehiculelor pe două roți, legislația rutieră impune, totuși, anumite reguli, limite și obligații pentru aceștia. Citește articolul
În urma unor recente modificări, legislația rutieră permite șoferilor, în anumite condiții, să conducă și motociclete. Care sunt criteriile pe care trebuie să le îndeplinească șoferii interesați, ce fel de motociclete sunt acceptate de noile prevederi, care sunt pașii premergători obținerii acestui drept și alte informații utile cu privire la acest subiect, în cele ce urmează. Citește articolul
Din această lună, cu condiția absolvirii unui curs de instruire practică, șoferii ce dețin categoria B pot conduce și motociclete cu cilindree maximă de 125 cm3. Pentru a putea conduce astfel de motociclete, șoferii nu trebuie să aibă asupra lor adeverința ce dovedește absolvirea cursului practic și nici să-și preschimbe permisul de conducere, polițiștii verificând online existența acestui drept. Citește articolul
Conducătorii auto care doresc să conducă și motociclete de până în 125 centimetri cubi trebuie să aibă răbdare cel puțin până pe 8 august pentru a se putea înscrie la școlile de șoferi. Însă așteptarea ar putea dura și mai mult, dacă Registrul Auto Român (RAR) nu clarifică situația atestării vehiculelor care urmează a fi folosite la cursurile practice. Citește articolul
Normele care reglementează modul de aplicare al Legii 118/2024, care permite șoferilor să conducă și motociclete, în anumite condiții au fost publicate săptămâna aceasta în Monitorul Oficial. Această măsură a fost necesară pentru că, deși legea era deja în vigoare, avea nevoie de un set de norme pe care școlile de șoferi să le urmeze în practică. Normele se vor aplica începând cu data de 8 august. Citește articolul
Legea care va permite șoferilor să conducă și motociclete de până la 125 centimetri cubi (în anumite condiții) a fost oficializată miercuri, odată cu publicarea în Monitorul Oficial. Citește articolul
Pentru a elimina o obligație greu de pus în practică, Codul rutier urmează să fie modificat peste câteva zile, potrivit unei legi apărute miercuri, astfel încât cei ce folosesc mopede, scutere sau motociclete să nu mai fie obligați, așa cum e acum, să aibă asupra lor trusă medicală de prim ajutor, două triunghiuri reflectorizante și un stingător de incendiu. Citește articolul
Motocicliștii din România, la fel ca în multe alte țări, aduc cu ei o practică distinctă în peisajul deplasării urbane: ”filtrarea” traficului. Aceasta presupune continuarea deplasării între benzi atunci când toți ceilalți sunt opriți. Avocatnet.ro a solicitat punctul de vedere al Inspectoratului General al Poliției Române (IGPR) cu privire la această tehnică comună în rândul motocicliștilor și bicicliștilor, dar și al unor cunoscuți specialiști ai deplasării urbane: Titi Aur și Tibi Troia, foști campioni la sporturi cu motor. Citește articolul
Miercuri va începe prima sesiune ordinară din acest an a Parlamentului, iar pe agendă se află mai multe proiecte care vizează cetățenii și care ar putea deveni legi în curând. Cele mai multe dintre proiectele amintite sunt relativ recente, adică sunt apărute de cel mult un an, dar sunt și câteva mai vechi. Citește articolul
Ținând cont de faptul că traficul rutier este cea mai importantă sursă a poluării fonice din oraș, Primăria Capitalei vrea să limiteze, printr-un proiect de hotărâre a Consiliului General al Municipiului București (CGMB) pus marți în transparență publică, circulația vehiculelor ce generează un nivel mare de zgomot. Astfel, acestea vor putea circula doar în timpul zilei, între 08:00 și 22:00. Citește articolul