Deși săracă în prevederi referitoare la regulile pe care trebuie să le respecte pasagerii vehiculelor pe două roți, legislația rutieră impune, totuși, anumite reguli, limite și obligații pentru aceștia. Citește articolul
În urma unor recente modificări, legislația rutieră permite șoferilor, în anumite condiții, să conducă și motociclete. Care sunt criteriile pe care trebuie să le îndeplinească șoferii interesați, ce fel de motociclete sunt acceptate de noile prevederi, care sunt pașii premergători obținerii acestui drept și alte informații utile cu privire la acest subiect, în cele ce urmează. Citește articolul
Din această lună, cu condiția absolvirii unui curs de instruire practică, șoferii ce dețin categoria B pot conduce și motociclete cu cilindree maximă de 125 cm3. Pentru a putea conduce astfel de motociclete, șoferii nu trebuie să aibă asupra lor adeverința ce dovedește absolvirea cursului practic și nici să-și preschimbe permisul de conducere, polițiștii verificând online existența acestui drept. Citește articolul
Conducătorii auto care doresc să conducă și motociclete de până în 125 centimetri cubi trebuie să aibă răbdare cel puțin până pe 8 august pentru a se putea înscrie la școlile de șoferi. Însă așteptarea ar putea dura și mai mult, dacă Registrul Auto Român (RAR) nu clarifică situația atestării vehiculelor care urmează a fi folosite la cursurile practice. Citește articolul
Normele care reglementează modul de aplicare al Legii 118/2024, care permite șoferilor să conducă și motociclete, în anumite condiții au fost publicate săptămâna aceasta în Monitorul Oficial. Această măsură a fost necesară pentru că, deși legea era deja în vigoare, avea nevoie de un set de norme pe care școlile de șoferi să le urmeze în practică. Normele se vor aplica începând cu data de 8 august. Citește articolul
Despre traficul rutier, numărul mare de accidente mortale din România, despre cauze și soluții - un interviu cu fostul mare campion român de raliu, Titi Aur. Conform expertului în conducere defensivă, 95% din accidente sunt provocate de factorul uman, nu de starea drumurilor ori a vehiculelor. Educația rutieră lipsește, iar legislația în materie este incoerentă și haotică. Citește articolul
Legea care va permite șoferilor să conducă și motociclete de până la 125 centimetri cubi (în anumite condiții) a fost oficializată miercuri, odată cu publicarea în Monitorul Oficial. Citește articolul
Săptămâna viitoare, mai exact, joi, începe prima sesiune ordinară din acest an a Parlamentului, pe agenda acestuia aflându-se mai multe propuneri care-i vizează pe cetățeni și care ar putea fi adoptate în următoarea perioadă. Unele dintre măsurile luate în discuție sunt de dată recentă, dar mai sunt și unele a căror adoptare a fost amânată în alte sesiuni. Citește articolul
Motocicliștii din România, la fel ca în multe alte țări, aduc cu ei o practică distinctă în peisajul deplasării urbane: ”filtrarea” traficului. Aceasta presupune continuarea deplasării între benzi atunci când toți ceilalți sunt opriți. Avocatnet.ro a solicitat punctul de vedere al Inspectoratului General al Poliției Române (IGPR) cu privire la această tehnică comună în rândul motocicliștilor și bicicliștilor, dar și al unor cunoscuți specialiști ai deplasării urbane: Titi Aur și Tibi Troia, foști campioni la sporturi cu motor. Citește articolul