ANPC intenționează să oblige comercianții să informeze consumatorii cu privire la adaosul comercial aplicat produselor, comparativ cu prețul de achiziție, atât în magazinele fizice, cât și online. În acest scop, ANPC a supus dezbaterii publice un proiect de ordin care impune afișarea adaosului comercial (adaosul comercial reprezintă diferența dintre prețul de vânzare al unui produs și prețul său de achiziție).
Această inițiativă urmărește să îmbunătățească informarea consumatorilor români și să le faciliteze luarea unor decizii de cumpărare informate Conform ANPC, măsura este necesară din cauza lipsei de transparență în stabilirea prețurilor de către comercianți, ceea ce afectează negativ consumatorii.
Proiectul de ordin prevede că, în cazul vânzărilor directe, adaosul comercial trebuie inscripționat pe produs sau în apropierea acestuia, în același câmp vizual cu prețul, folosind aceleași caracteristici de font și prezentare. O reglementare similară se va aplica și vânzărilor online.
ANPC consideră că informarea corectă a consumatorilor este un drept fundamental și contribuie la o piață transparentă. Prin urmare, consumatorii ar trebui să aibă posibilitatea de a compara prețurile și de a alege produsele în funcție de criteriile lor economice.
Proiectul de ordin menționează că obligația de a informa consumatorul nu poate fi ignorată invocând secretul comercial. În plus, pentru produsele provenite din țări terțe sau din piața unică, comercianții vor trebui să comunice prețul de import sau prețul primului distribuitor, pentru a asigura transparența lanțului de distribuție.
Atenție! Varianta finală a ordinului trebuie semnată de președintele ANPC și va intra în vigoare la 30 de zile de la publicarea sa în Monitorul Oficial.
Comentarii articol (2)