avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 660 soluții astăzi

Conferință avocatnet.ro: Avalanșă de modificări în Codul muncii - analize și detalieri. Tot ce trebuie să știe angajatorii pentru conformare la noua legislație. Rezervă loc și participă → 

Forum Discuţii juridice Societăţi comerciale Promotii magazin de confectii
Discuție deschisă în Societăţi comerciale

Promotii magazin de confectii

Buna ziua. As vrea sa aplic o reducere la produsele pe care le am in magazin de la 10% la 50%. Totodata as vrea sa afisez la vedere faptul ca aplic aceste reduceri. Cum se procedeaza in astfel de cazuri? Se inregistreaza diferit in contabilitate? Am nevoie de aprobari de pe la vreo institutie publica pentru a initia astfel de promotii? Trebuie sa se realizeze doar intr-o anumita perioada a anului, sau pot avea promotii cand imi permite bugetul societatii?
Va multumesc.
Cel mai recent răspuns: Mirela Durnea - Expert contabil , Contabil 10:55, 13 Martie 2013
Ordonanta 99/2000:
"Art. 16. - Prin vânzări cu preţ redus, în sensul prezentei ordonanţe, se înţelege:
a) vânzări de lichidare;
b) vânzări de soldare;
c) vânzări efectuate în structuri de vânzare denumite magazin de fabrică sau depozit de fabrică;
d) vânzări promoţionale;
e) vânzări ale produselor destinate satisfacerii unor nevoi ocazionale ale consumatorului, după ce evenimentul a trecut şi este evident că produsele respective nu mai pot fi vândute în condiţii comerciale normale; "

"Art. 32. - (1) În sensul prezentei ordonanţe, vânzările promoţionale sunt vânzările cu amănuntul/vânzările cash and carry/prestările de servicii de piaţă care pot avea loc în orice perioadă a anului, fără să facă obiectul notificării, cu condiţia ca:
a) să nu fie efectuate în pierdere;
b) să se refere la produse disponibile sau reaprovizionabile, precum şi la servicii vândute ori, după caz, prestate în mod curent;
c) produsele şi serviciile promovate trebuie să existe la vânzare pe durata întregii perioade anunţate a vânzărilor promoţionale sau comerciantul va informa consumatorii că oferta este valabilă numai în limita stocului disponibil.
(2) În sensul prezentei ordonanţe, nu sunt considerate vânzări promoţionale;
a) acţiunile de promovare efectuate de producători;
b) acţiunile de lansare de produse/servicii noi pe piaţă.

Punere în aplicare Art. 32. prin Normă metodologică de aplicare a Ordonanţei Guvernului nr. 99/2000 privind comercia... din 20/03/2003 :
NORME METODOLOGICE:
29. În cazul produselor, vânzările promoţionale pot avea loc în tot timpul anului şi se derulează în mod liber, fără să facă obiectul notificării, dacă sunt îndeplinite următoarele condiţii:
a) vânzările să se facă la preţ redus, dar nu în pierdere;
b) să nu tindă la o vânzare accelerată a unui stoc de mărfuri pe care comerciantul nu îl va mai reaproviziona, ca în cazul lichidărilor sau soldărilor;
c) să se refere la produse disponibile sau care pot fi reaprovizionate; comerciantul care doreşte să relanseze vânzările dintr-un raion sau să promoveze într-o anumită perioadă o categorie de produse, trebuie să-şi reînnoiască stocul şi să-l reasorteze în scopul satisfacerii cererilor consumatorilor pe întreaga perioadă anunţată sau să informeze consumatorii că oferta este valabilă numai în limita stocului disponibil.
În cazul promovării prestărilor de servicii, acestea trebuie să fie disponibile pe durata întregii perioade anunţate ca "vânzare promoţională".
În situaţia în care comerciantul nu anunţă consumatorii despre practicarea unor "vânzări promoţionale" sau preţuri reduse pentru anumite produse/servicii, acestea pot fi efectuate în orice perioadă a anului, cu respectarea prevederilor art. 19 din ordonanţă."

"Art 33.
a) Orice comerciant care anunţă o reducere de preţ trebuie să o raporteze la preţul de referinţă practicat în acelaşi spaţiu de vânzare pentru produse sau servicii identice. Preţul redus trebuie să fie inferior preţului de referinţă. Preţul de referinţă reprezintă cel mai scăzut preţ practicat în acelaşi spaţiu de vânzare în perioada ultimelor 30 de zile, înainte de data aplicării preţului redus.
b) Orice anunţ de reducere de preţuri, indiferent de forma, modul de publicitate şi motivaţia reducerii, trebuie să se adreseze ansamblului consumatorilor şi să indice în cifre o reducere în raport cu preţurile de referinţă, excepţie făcând:
- publicităţile comparative de preţ;
- anunţurile publicitare exclusiv literare, care nu conţin cifre;
- anunţurile de preţ de lansare a unui nou produs pe piaţă;
- anunţurile publicitare orale efectuate exclusiv în interiorul magazinului pentru reduceri de preţuri la un anumit raion, pentru o foarte scurtă perioadă a unei zile de vânzare.
c) Publicitatea prin catalog şi ofertele de reducere de preţuri, lansate de comercianţii care practică vânzarea prin corespondenţă, pot fi valabile numai până la epuizarea stocurilor, cu condiţia ca această menţiune să figureze vizibil şi lizibil în catalog.
d) Orice anunţ de reducere de preţ exprimată în valoare absolută sau în procent trebuie efectuat vizibil, lizibil şi fără echivoc pentru fiecare produs sau grupă de produse identice:
- fie prin menţionarea noului preţ lângă preţul anterior, barat;
- fie prin menţiunile "preţ nou", "preţ vechi" lângă sumele corespunzătoare;
- fie prin menţionarea procentului de reducere şi a preţului nou care apare lângă preţul anterior, barat.
e) Se interzice ca o reducere de preţ pentru un produs şi/sau serviciu să fie prezentată consumatorilor ca o ofertă gratuită a unei părţi din produs şi/sau serviciu.
f) Toate documentele justificative legale care atestă veridicitatea preţului de referinţă trebuie să fie păstrate pentru a putea fi prezentate ori de câte ori este nevoie organelor de control abilitate.
g) Orice anunţ de reducere de preţuri ce nu corespunde reducerii practicate efectiv în raport cu preţul de referinţă este considerat o formă de publicitate înşelătoare şi este sancţionat conform reglementărilor legale în vigoare. "

Ati putea gasi multe informatii utile daca veti citi integral Ordonanta 99/2000.
Pentru vanzare pe bon ("vânzările promoţionale sunt vânzările cu amănuntul/vânzările cash and carry/prestările de servicii de piaţă care pot avea loc în orice perioadă a anului"):

In cazul reducerilor comerciale, reducerile de pret nu se contabilizeaza separat, ci se reflecta practic in pretul de vanzare care este cel redus.
Ultima modificare: Miercuri, 13 Martie 2013
Mirela Durnea - Expert contabil, Contabil

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Preturi de vanzare in activitatea de comert cu amanuntul virtual si in magazin calsic vlasceanuanca vlasceanuanca Pot sa am preturi de vanzare diferite in magazinul on-line si in magazinul de vanzare cu amanuntul clasic? Reducerile de preturi din cataloagele de promovare ... (vezi toată discuția)
cum se fac legal vanzarile promotionale simonette29 simonette29 Buna ziua. Am si eu o intrebare. Am un magazin si as dori sa fac niste reduceri de preturi si nu stiu daca trebuie sau nu sa fac notificare la primarie.Din ce ... (vezi toată discuția)
Soldari - reducere de 75% dupa reducere 50% igabimutu igabimutu Buna ziua, a inceput perioada reducerilor. Afisez pe geam \" reduceri de pana la 75% Inainte de aceasta perioada de reduceri, am avut un produs la un pret ... (vezi toată discuția)