Pe lângă controalele ANPC structurate în mod specific domeniului în care activează, comercianții trebuie să nu uite că sunt obligați să se conformeze unor reglementări general valabile, cum sunt cele referitoare la garanția produselor. Citește articolul
Din 9 iulie 2023, în cazul în care constată, în cel mult 30 de zile de la livrarea unui produs, că acesta nu e bun, consumatorul poate beneficia direct de înlocuirea produsului, potrivit unei legi publicate joi în Monitorul Oficial. În prezent, consumatorii pot alege între repararea sau înlocuirea produsului. Citește articolul
Prin mai multe modificări procedural-fiscale recente, Guvernul a stabilit că numai datornicii care n-au bunuri mai rămân scutiți de obligația de a constitui garanții pentru a putea accesa eșalonarea clasică la plată. Citește articolul
După ce recent Ministerul Economiei a republicat în dezbatere un proiect de OUG prin care se va schimba, din 1 ianuarie 2022, cadrul legal aplicabil vânzării de bunuri consumatorilor, Guvernul l-a și adoptat săptămâna asta în ședință, iar azi ordonanța care-l cuprinde a apărut în Monitorul Oficial. La fel ca vechea Lege nr. 449/2003 (pe care o va înlocui de la 1 ianuarie), ordonanța tratează, în mod special, conformitatea bunurilor cu contractul de vânzare, măsurile ce vor trebui luate de vânzători în caz de neconformitate a produselor, dar și regimul garanției produselor. Doar că Guvernul a trimis la Monitorul Oficial o formă semnificativ diferită, pe partea de garanții legale, față de ceea ce ne-a arătat că adoptă în ședința care a avut loc zilele trecute. Citește articolul
În ultimii ani, atât producătorii de autoturisme, cât și distribuitorii, au inclus în reclame și în mesajele de promovare informații privind garanția elementelor de caroserie împotriva coroziunii de cinci, șapte, 10 sau chiar 12 ani, acesta fiind un element care poate influența decizia cumpărătorilor de a alege o anumită marcă ori un anumit model. Odată cumpărată mașina, dusă la revizii așa cum se cere, proprietarul constată peste câțiva ani că a apărut rugina pe mașina sa și cere dreptul cuvenit, doar că nimeni nu vrea să înlocuiască piesele neconforme; mai mult, i se impută cumpărătorului că nu a cerut ce trebuia la revizii, ca și cum ar fi obligația lui să cunoască ce trebuie schimbat sau ce trebuie verificat periodic la mașină, iar nu a celor din service. Iată în acest material un exemplu unde instanța de judecată i-a dat câștig de cauză cumpărătorului pe criteriul că cei de la service trebuie să cunoască și să respecte indicațiile producătorului privind întreținerea și repararea defectelor constatate. Citește articolul
Consumatorii cărora li se strică un produs complex, ce are o durată de utilizare medie (cum e mașina de spălat, de exemplu) și se află în garanție, vor primi de la vânzător un produs de schimb, pe care să îl utilizeze cât timp primul este reparat. Propunerea urmează să primească votul decisiv în curând. Proiectul îi va ajuta, în special, pe acei consumatori care ar putea aștepta și timp de o lună repararea unor produse cum sunt frigiderele, mașinile de spălat sau alte electrocasnice de acest fel. Citește articolul
Cei ce au ghinionul de a constata că frigiderul, mașina de spălat, plita electrică sau alte produse aflate în perioada de garanție nu mai funcționează ar putea beneficia de înlocuirea gratuită a acestora, dar doar în perioada în care produsul este la reparat. Măsura se regăsește într-o inițiativă legislativă pusă recent în dezbaterea senatorilor. Citește articolul
Pe tot teritoriul Uniunii Europene, orice consumator care cumpără produse are dreptul să primească garanție, astfel încât în cazul în care ele se dovedesc a fi defectuoase sau nu arată conform descrierii, comerciantul să fie obligat să le repare, să le înlocuiască, să le reducă prețul sau chiar să înapoieze banii cumpărătorului. Italia nu face excepție de la această regulă, astfel că și pe teritoriul ei, cetățenii primesc garanții pentru produsele achiziționate de la comercianți. Citește articolul
ISU poate să sigileze restaurantele și cluburile, printre altele, care nu respectă siguranţa la incendiu, noua modificare a Codului fiscal și stimulentul financiar primit de familiile defavorizate pentru a-și duce copiii zilnic la grădiniță sunt doar câteva dintre subiectele dezbătute de AvocatNet.ro în această săptămână. Detalii despre acestea, precum și despre alte teme de actualitate puteți citi în materialul următor. Citește articolul
Consumatorii nu mai trebuie să păstreze cutia unui produs pentru a beneficia de garanție. Noua lege a ambalajelor, care a intrat deja în vigoare, prevede că drepturile unei persoane nu pot fi condiționate de păstrarea ambalajelor originale ale produselor. Service-urile pot fi amendate cu până la 25.000 de lei dacă nu respectă legea. Citește articolul