Posibila nouă obligație a comercianților de produse de folosință îndelungată apare în Propunerea legislativă pentru completarea art.22 din Legea nr.449/2003 privind vânzarea produselor şi garanţiile asociate acestora, document ce a fost înregistrat recent la Senat pentru dezbatere. Proiectul de act normativ are nevoie, pentru a se putea aplica, de votul favorabil al Parlamentului, al șefului statului și de publicarea în Monitorul Oficial.
Concret, inițiativa legislativă prevede ca cei cărora li se strică un bun de folosință îndelungată aflat în garanție să beneficieze, pe perioada în care acesta se află la reparat, de un bun similar, produs ce va trebui furnizat, în mod gratuit, de către cel ce l-a vândut.
“Pentru produsele de folosință îndelungată defectate în termenul de garanție legală, pentru care unitatea de service a constatat că pot fi reparate, vânzătorul are obligația de a pune la dispoziția consumatorului, în mod gratuit, pe perioada aducerii produsului în stare de utilizare normală, un produs cu caracteristici similare”, se precizează în document.
În esență, inițiatorii propunerii legislative i-au avut în vedere pe cei care rămân fără frigider, mașină de spălat sau plită electrică și care, pe toată perioada reparației bunului defectat, sunt nevoiți să-și schimbe obișnuințele, inclusiv pe cele alimentare.
Această propunere legislativă este motivată prin faptul că “durata reparațiilor poate varia între 10-15 zile în orașele mari și poate ajunge la peste 30 de zile pentru consumatorii din mediul rural, în special ca urmare a distanțelor mari față de unitățile de service autorizate și acceptate de vânzători”, ceea ce ar face ca timp de peste o lună consumatorii să nu poată beneficia de produsele defecte, unele dintre ele fiind absolut necesare vieții de zi cu zi.
Atenție! Această propunere legislativă NU se aplică momentan. Pentru a intra în vigoare, aceasta trebuie adoptată de ambele Camere ale Parlamentului, promulgată prin decret prezidențial și publicată în Monitorul Oficial.
Comentarii articol (1)