Subiect: service auto
ACCES GRATUIT
Proiect: Garanția pentru mașinile noi și second-hand ar putea acoperi gratuit defecțiunile ce afectează siguranța rutieră
Un proiect legislativ depus recent la Senat propune urmărește să elimine posibilitatea ca producătorii, importatorii sau dealerii auto să excludă din garanție defecțiunile tehnice esențiale, care afectează siguranța rutieră ori funcționarea corectă a vehiculului. Propunerea ar impune obligativitatea remedierii gratuite a acestor defecțiuni, indiferent de prevederile contractuale stabilite de vânzător sau de producător. Citește articolul
ACCES GRATUIT
RAR: Șoferii pot verifica online, pe site-ul autorității, dacă mașinile lor sunt vizate de campanii de rechemare
Registrul Auto Român (RAR) a lansat pe site-ul propriu o secțiune dedicată campaniilor de rechemare, prin care șoferii pot verifica rapid dacă mașina lor este vizată de astfel de acțiuni inițiate de producători. Noua funcționalitate trimite utilizatorii direct către paginile oficiale ale reprezentanților din România ai mărcilor auto, unde, în funcție de producător, verificarea se poate face online sau prin contactarea unui service autorizat. Citește articolul
ACCES GRATUIT
Citește articolul
Interviu Rechemările auto în service: Care sunt drepturile șoferilor, conform directorului RAR
Rechemările în service pentru defecțiuni de siguranță reprezintă un subiect mai puțin cunoscut și adesea neclar pentru proprietarii de autovehicule. De aceea, discutăm astăzi cu Mihai Alecu, directorul general al Registrului Auto Român (RAR), pe teme ce variază de la cadrul legislativ care obligă producătorii să acționeze până la drepturile concrete ale consumatorului.
Citește articolul
ACCES GRATUIT
RAR: Campanii de rechemare pentru vehicule produse între 1998 și 2019, din cauza unor defecțiuni grave
Registrul Auto Român (RAR) a transmis astăzi o atenționare privind desfășurarea unor campanii de rechemare în service pentru mai multe mărci auto, cu modele fabricate între 1998 și 2019, din cauza unor defecțiuni tehnice semnificative, inclusiv la sistemele de airbag. Intervențiile necesare se efectuează gratuit în service-urile autorizate ale producătorilor. Citește articolul
ACCES PREMIUM
Aberații legislative
Gabriel Biriș: Toate magazinele și service-urile auto care vând ulei de motor și antigel trebuie să plătească ICAS în 2025
Printr-o scăpare a legiuitorului, impozitul suplimentar pe cifra de afaceri (ICAS) datorat de companiile de petrol și gaze trebuie să fie plătit de toate firmele care vând, de exemplu, ulei de motor și antigel, chiar dacă acestea nu activează efectiv în sectoarele petrol și gaze naturale. Această problemă a fost semnalată recent de către avocatul Gabriel Biriș. Citește articolul
ACCES PREMIUM
Operațiunea „Cronos”
Controalele comune ale ANAF cu IM încep în construcții, HoReCa, saloane de înfrumusețare și service-uri. Cum vor fi alese firmele
Așa cum redacția noastră a anunțat încă de acum o lună, în curând încep controalele comune ale inspectorilor din cadrul Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) și Inspecției Muncii (IM) pentru combaterea muncii subdeclarate și nedeclarate. Operațiunea de verificări, care se numește „Cronos”, va demara în primă fază la firme din contrucții și HoReCa, dar și la saloane de înfrumusețare sau service-uri auto, a anunțat azi Fiscul. Citește articolul
ACCES GRATUIT
Dan Năstase, Consilier juridic specializat în relații de muncă
22 Noiembrie 2021 | 1 | 2980 | Timp de citire: 5 min.
Jurisprudență utilă
Ai cumpărat un autoturism cu garanție antirugină? E bine să te asiguri că reviziile speciale sunt efectuate la timp și menționate în carnetul de service și garanții pentru a evita neplăcerile
22 Noiembrie 2021 | 1 | 2980 | Timp de citire: 5 min.
În ultimii ani, atât producătorii de autoturisme, cât și distribuitorii, au inclus în reclame și în mesajele de promovare informații privind garanția elementelor de caroserie împotriva coroziunii de cinci, șapte, 10 sau chiar 12 ani, acesta fiind un element care poate influența decizia cumpărătorilor de a alege o anumită marcă ori un anumit model. Odată cumpărată mașina, dusă la revizii așa cum se cere, proprietarul constată peste câțiva ani că a apărut rugina pe mașina sa și cere dreptul cuvenit, doar că nimeni nu vrea să înlocuiască piesele neconforme; mai mult, i se impută cumpărătorului că nu a cerut ce trebuia la revizii, ca și cum ar fi obligația lui să cunoască ce trebuie schimbat sau ce trebuie verificat periodic la mașină, iar nu a celor din service. Iată în acest material un exemplu unde instanța de judecată i-a dat câștig de cauză cumpărătorului pe criteriul că cei de la service trebuie să cunoască și să respecte indicațiile producătorului privind întreținerea și repararea defectelor constatate. Citește articolul
ACCES PREMIUM
Dragoș Niculescu, Redactor coordonator, avocatnet.ro
19 Ianuarie 2021 | 5674 | Timp de citire: 2 min.
Din această lună, service-urile auto își pot desfășura activitatea într-un nou mod
19 Ianuarie 2021 | 5674 | Timp de citire: 2 min.
Cei ce dețin service-uri auto își pot desfășura, în anumite condiții, activitățile specifice și în alte locuri decât în cadrul atelierului pe care-l operează, potrivit unui ordin al Ministerului Transporturilor, Infrastructurii și Comunicațiilor (MTIC) oficializat vineri. De asemenea, ordinul stabilește că firmele pot desfășura mai multe activități de depanare auto decât înainte. Citește articolul
ACCES GRATUIT
Dragoș Niculescu, Redactor coordonator, avocatnet.ro
21 Iulie 2020 | 1 | 6118 | Timp de citire: 2 min.
ANPC: 14 nereguli la care să fii atent când duci mașina la service
21 Iulie 2020 | 1 | 6118 | Timp de citire: 2 min.
În urma unor controale recente la câteva sute de service-uri auto din țară, inspectorii Autorității Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) au descoperit că peste jumătate dintre acestea nu respectau drepturile consumatorilor. Iată care sunt lucrurile la care ar trebui să avem grijă, potrivit ANPC, atunci când ducem mașina la reparat într-un service. Citește articolul
ACCES GRATUIT
Ai probleme cu mașina și trebuie s-o duci în service? Ai dreptul să urmărești reparația ei, iar autoturismul nu îți poate fi blocat acolo până la plata serviciilor
Apariția unor probleme la mașină, fie ele tehnice sau daune rezultate în urma unui accident auto, reprezintă un eveniment stresant pentru proprietarul acesteia. Mai mult, în unele cazuri, interacțiunea cu service-urile poate transforma reparația unei mașini într-un coșmar. Pentru a evita astfel de situații, prezentăm în acest material o serie de posibile rezolvări la situații întâlnite în relația proprietarilor de mașini cu service-urile. Citește articolul









