Așa cum redacția noastră a anunțat încă de acum o lună, în curând încep controalele comune ale inspectorilor din cadrul Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) și Inspecției Muncii (IM) pentru combaterea muncii subdeclarate și nedeclarate. Operațiunea de verificări, care se numește „Cronos”, va demara în primă fază la firme din contrucții și HoReCa, dar și la saloane de înfrumusețare sau service-uri auto, a anunțat azi Fiscul. Citește articolul
În ultimii ani, atât producătorii de autoturisme, cât și distribuitorii, au inclus în reclame și în mesajele de promovare informații privind garanția elementelor de caroserie împotriva coroziunii de cinci, șapte, 10 sau chiar 12 ani, acesta fiind un element care poate influența decizia cumpărătorilor de a alege o anumită marcă ori un anumit model. Odată cumpărată mașina, dusă la revizii așa cum se cere, proprietarul constată peste câțiva ani că a apărut rugina pe mașina sa și cere dreptul cuvenit, doar că nimeni nu vrea să înlocuiască piesele neconforme; mai mult, i se impută cumpărătorului că nu a cerut ce trebuia la revizii, ca și cum ar fi obligația lui să cunoască ce trebuie schimbat sau ce trebuie verificat periodic la mașină, iar nu a celor din service. Iată în acest material un exemplu unde instanța de judecată i-a dat câștig de cauză cumpărătorului pe criteriul că cei de la service trebuie să cunoască și să respecte indicațiile producătorului privind întreținerea și repararea defectelor constatate. Citește articolul
Cei ce dețin service-uri auto își pot desfășura, în anumite condiții, activitățile specifice și în alte locuri decât în cadrul atelierului pe care-l operează, potrivit unui ordin al Ministerului Transporturilor, Infrastructurii și Comunicațiilor (MTIC) oficializat vineri. De asemenea, ordinul stabilește că firmele pot desfășura mai multe activități de depanare auto decât înainte. Citește articolul
În urma unor controale recente la câteva sute de service-uri auto din țară, inspectorii Autorității Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) au descoperit că peste jumătate dintre acestea nu respectau drepturile consumatorilor. Iată care sunt lucrurile la care ar trebui să avem grijă, potrivit ANPC, atunci când ducem mașina la reparat într-un service. Citește articolul
Apariția unor probleme la mașină, fie ele tehnice sau daune rezultate în urma unui accident auto, reprezintă un eveniment stresant pentru proprietarul acesteia. Mai mult, în unele cazuri, interacțiunea cu service-urile poate transforma reparația unei mașini într-un coșmar. Pentru a evita astfel de situații, prezentăm în acest material o serie de posibile rezolvări la situații întâlnite în relația proprietarilor de mașini cu service-urile. Citește articolul
Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorului (ANPC) avertizează că practica service-urilor auto de a le cere clienților să își lase mașinile în service până la plata integrală a cheltuielilor din deviz este ilegală. Proprietarii mașinilor, când li se cere așa ceva, pot să scoată în evidență caracterul ilegal al unor asemenea practici și faptul că o astfel de pretenție, din partea reparatorului, ar putea fi sancționată inclusiv cu amendă din partea ANPC. Citește articolul
În urma a sute de reclamații primite de-a lungul mai multor ani, Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) a efectuat recent o serie de controale la service-uri auto din toată țara, descoperind mai multe practici comerciale incorecte, care afectează atât persoanele care-și duc mașina la reparat, cât și asigurătorii ce plătesc aceste intervenții. Citește articolul
Începând de astăzi, odată cu apariția în Monitorul Oficial a Ordonanței Militare 8/2020, avem în vigoare o serie de măsuri ce vizează afacerile din România. Iată cele mai importante chestiuni: Citește articolul
Șoferii care merg cu mașinile în service în baza asigurărilor de răspundere civilă auto (RCA) și în baza asigurărilor CASCO ar trebui să fie atenți la anumite aspecte și să știe ce drepturi au, în calitate de clienți ai acelor service-uri. Asociația Societăților de Service Auto Independente (ASSAI) transmite astfel șoferilor o serie de recomandări pentru a beneficia de reparațiile de calitate care le sunt promise în schimbul prețului plătit și atrage atenția că repararea mașinilor în service-urile partenere ale asigurătorilor vin cu o serie de dezavantaje. Citește articolul
Atâta timp cât e vorba de un service auto care funcționează legal, șoferii pot acum să fie despăgubiți indiferent de alegerea pe care o fac cu privire la service-ul care să le repare mașina. Deși vorbim de un drept pe care șoferii îl aveau și până acum (teoretic), noua lege a asigurărilor de răspundere civilă auto (RCA) obligă asigurătorii ca, în contractele RCA încheiate de astăzi, să includă o clauză care să le dea dreptul șoferilor să aleagă ce service își doresc. Practic, această nouă prevedere ar trebui să nu le mai permită nici asigurătorilor și nici service-urilor să facă presiuni în această privință. Citește articolul