Următoarele articole scrise de avocatnet.ro au ajutat deja zeci de mii de oameni să găsească soluții. Ți-ar putea fi de folos și ție:
- Garanția legală - ce drepturi ai dacă produsele pe care le cumperi sunt stricate. În cazurile în care cineva cumpără un produs, se așteaptă să fie conform unor criterii. De exemplu, să corespundă cu descrierea făcută de vânzător sau să poată fi folosit pentru aceleași scopuri pentru care sunt folosite, în mod obișnuit, produse de același tip. Dacă acest lucru nu este posibil, vânzătorul este obligat, prin lege, să asigure conformitatea produsului vândut cu tipurile de așteptări la care am făcut referire mai sus. Acest lucru este cunosct ca garanția legală de conformitate. În esență, garanția legală îl apară pe consumator de riscul de a achiziționa produse pentru care plătește o sumă de bani din cauza unor unor așteptări, dar care, probabil, nu se manifestă conform acelor așteptări (bineînțeles, din cauza unor motive nejustificate).
- Garanția legală este datorată indiferent de modul de achiziționare a produselor și indiferent de prețul de achiziție. Așadar, nu contează dacă produsul e cumpărat dintr-un magazin fizic sau de pe internet, cum nu contează nici dacă produsul e cumpărat la preț întreg sau redus.
- Ce acte îți trebuie ca să beneficiezi de garanția unui produs. Ca să obțină beneficiul garanției legale, consumatorul trebuie doar să demonstreze achiziționarea bunului de la comerciant. Acest lucru se face, de obicei, prin bon sau prin factură fiscală. Așadar, nu este obligatorie deținerea altor documente, de către consumator.
- N-ai nevoie de ambalajul original al produsului pentru a beneficia de garanție sau a-l returna. Nici pierderea ambalajului original nu afectează dreptul consumatorului de a beneficia de garanția legală. În esență, legea interzice oricărui vânzător să condiționeze respectarea drepturilor consumatorului de deținerea și returnarea ambalajului original.
- Pentru produsele la mâna a doua, garanția este doar parțială. În cazul produselor second-hand, este rezonabil pentru cumpărător să se aștepte că va beneficia de reparația bunului, dar este mai puțin clar dacă ar putea obține și înlocuirea produsului sau returnarea banilor.
- Pe lângă garanția legală, orice comerciant poate să îi acorde unui consumator și o „garanție convențională/comercială”. Garanția convențională, odată acordată, trebuie respectată astfel cum a fost stabilită (vorbim, în esență, de un angajament contractual). Astfel, dacă vânzătorul, de exemplu, decide să îi acorde o garanție de trei și nu de doi ani consumatorului, acesta va putea obține repararea bunului sau înlocuirea sa pentru neconformitate într-o perioadă mai lungă de timp decât i-ar fi permis legea.
- La returul produselor, comercianții trebuie să suporte inclusiv costul transportului, dacă au acordat consumatorilor o garanție comercială. E vorba, aici, de o clarificare a legii care precizează expres că garanția comercială, odată oferită, îl obligă pe vânzător să o acorde fără solicitarea unor costuri suplimentare.
Discuții relevante din forum:
- Producătorul nu oferă decât un an de garanție. Este legal ca și noi, comercianții, să asigurăm doar un an de garanție, indiferent că îl vindem la persoane fizice sau juridice?
- Politici de garanție magazin online: Ar fi posibil ca, la cumpărarea unui produs, clientul să beneficieze de garanția producătorului, mult mai mare decât cea impusă prin lege, iar distribuitorul să și-o asume doar 30 de zile?
- Mașină nouă, ajunsă în service cu defecțiuni grave după doar 1000 de km: ce pot face ca să-mi recuperez banii sau să primesc alta?
- Am comandat online un anumit dulap, dar la mine a ajuns alt model. Am probleme cu vânzătorul din cauza plății transportului la retur, cum aș putea rezolva?
- Dețin un magazin cu articole second hand. Sunt obligat să schimb un produs probat înainte de cumpărare?
- Service-ul nu-mi repară un iPhone pentru că n-am factură, iar magazinul nu îmi dă pentru că au trecut mai mult de 30 de zile de la cumpărare
Campanie avocatnet.ro: Enciclopedia soluțiilor pentru probleme cotidiene - o colecție de materiale utile și sfaturi care să vă ajute să rezolvați mai ușor situațiile prin care orice om ajunge să treacă la un moment-dat: o concediere nedreaptă, o problemă cu asociația de proprietari, expirarea unui act important, o datorie nereturnată.
Comentarii articol (3)