Salutare tuturor,
Am marea rugaminte de a-mi confirma daca eu inteleg corect legea (O.G.) 130/2000 (modificata prin legea 51/2003):
[ link extern ]
si anume daca un consumator ce comanda si cumpara niste produse (amplificator hi-fi) de la un magazin online (comert electronic) are dreptul sa ceara sa returneze produsul fara nici o alta obligatie, pentru ca nu-i place!
Mentionez ca produsul este perfect functional si in parametrii specificati de producator si afisati pe site-ul comerciantului online. Dar clientului nu-i place cum suna ... in cazul de fata un amplificator.
Imi pare totusi o aberatie sa ajungem la a returna cum, ce si cand vrem, doar ca nu ne place. Aceste produse, din momentul in care au fost desigilate, se mai pot vinde doar cu reduceri considerabile de pret, ceea ce ne duce la pierderea notiunii de adaos comercial.
Tot in legea mentionata mai sus, apare notiunea de "Contract la distanta". Nu a fost incheiat nici un contract, a fost un schimb de emailuri intre consumator si comerciantul online, acesta din urma i-a livrat acasa (atentie, personal! nu prin curier) produsul si i-a dat factura, chitanta si certificatul de garantie eliberat de importator.
Si apropo, importatorul ce da aceste produse spre vanzare catre comerciantul online, are vreo obligatie in afara certificatului de garantie?
Multumesc