avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 645 soluții astăzi

Conferință avocatnet.ro: Avalanșă de modificări în Codul muncii - analize și detalieri. Tot ce trebuie să știe angajatorii pentru conformare la noua legislație. Rezervă loc și participă → 

Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Returnare produs electronic cumparat
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Returnare produs electronic cumparat

Am cumparat online un TV, am platit, l-am primit si vreau sa-l returnez si sa primesc banii cash inapoi. Stiu ca legislatia romaneasca permite acest lucru in 30 de zile (? gresesc?).

Totusi, citesc pe siteul vanzatorului:

"Produsele achizitionate la distanta se pot returna conform O.G. 130/2000. Consumatorul are dreptul sa notifice in scris comerciantului ca renunta la cumparare, fara penalitati si fara invocarea unui motiv, in termen de 10 zile lucratoare de la primirea produsului sau, in cazul prestarilor de servicii, de la incheierea contractului. Returnarea produselor se va face pe cheltuiala clientului, in termen de 5 zile lucratoare de la denuntarea contractului, folosind acelasi serviciu de transport cu care s-a facut expedierea.

S.C. xxxxxxxxxx S.R.L. va inapoia contravaloarea comenzii in cel mult 30 de zile de la data denuntarii in scris a contractului. Suma inapoiata cat si conditiile de returnare nu includ cheltuielile de transport."


De ce 10 zile?? Si este in regula inapoierea banilor in cel mult 30 de zile?? Mie la achizitie mi-au spus sa achit in 48 de ore ca sa livreze, iar la returnare imi primesc banii dupa 30 de zile??


La ce as putea sa ma mai astept in procesul de returnare? Se poate refuza pe vreun motiv absurd?
Cel mai recent răspuns: Cornel Vasile , Consilier juridic 10:19, 13 Aprilie 2014
In cazul exercitarii dreptului de denuntare unilaterala a contractului de catre consumator in conditiile art. 7 din OG 130/2000, comerciantul are obligatia sa ramburseze sumele platite de consumator fara a-i solicita acestuia cheltuielile aferente rambursarii sumelor. Rambursarea sumelor se va face in cel mult 30 de zile de la data denuntarii contractului de catre consumator.
Iar pentru returnarea produselor consumatorul are doar 10 zile?

Si mai e important de stiut daca denuntarea contractului "in scris" inseamna si pe cale electronica? email oficial, sau au chiar un formular pe website pentru astfel de situatii (dar utilizarea lui inseamna denuntarea contractului in scris?)
Ultima modificare: Duminică, 13 Aprilie 2014
Mihai223, utilizator
In general, denuntarea se face in scris.

Art. 4 din OUG 130/2000:
(1) Consumatorul trebuie să primească, în scris sau pe un alt suport durabil la dispoziţia sa şi la care are acces, în timp util, în perioada executării contractului şi până cel mai târziu în momentul livrării, următoarele:
.....
b) condiţiile şi modalităţile de exercitare a dreptului de denunţare unilaterală, pentru cazurile prevăzute în prezenta ordonanţă, sub forma clauzei următoare: Consumatorul are dreptul să notifice în scris comerciantului că renunţă la cumpărare, fără penalităţi şi fără invocarea unui motiv, în termen de 10 zile lucrătoare de la primirea produsului sau, în cazul prestărilor de servicii, de la încheierea contractului, redactată cu caractere îngroşate. În cazul omiterii acestei clauze, produsu0l sau serviciul este considerat livrat fără cerere de comandă din partea consumatorului, conform prevederilor art. 14;
....

Art. 15. - Urmatoarele tehnici de comunicatie la distanta necesita acordul prealabil al consumatorului:
a) sistem automatizat de apel fara interventie umana (automat de apel);
b) telecopiator (fax);
c) adresa la posta electronica (e-mail).


Daca pe site-ul respectiv exista un formular de completat pentru denuntarea contractului, atunci il puteti folosi pe acela si-l trimite prin posta electronica.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Comert online aartist aartist BUNA ZIUA, VA ROG SA-MI SPUNETI DACA IN CAZUL ACHIZITIONARII DE PE INTERNET A UNEI CARTI, BROSURI, LUCRARI AM DREPTUL DE A DENUNTA UNILATERAL CONTRACTUL DE ... (vezi toată discuția)
Returnare produse personalizate NicoValcu NicoValcu Buna ziua, mi-am cumparat un produs personalizat si m-am razgandit. Mai pot face ceva? Multumesc! (vezi toată discuția)
Comerciantul refuza returnarea banilor sau schimbarea produsului ! gabi03 gabi03 Am dat o comanda pentru cumpararea unui stick de memorie de pe un site on-line ([b]mediadot[/b]). In foarte scurt timp, un operator m-a contactat si mi-a spus ... (vezi toată discuția)