avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 989 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Comanda electrocasnice - returnare produs
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Comanda electrocasnice - returnare produs

Buna ziua,

Am facut o comanda care a fost si livrata Sambata 2 februarie.

Comanda continea mai multe produse iar eu vreau sa returnez unul.

Este vorba despre o plita incorporabila, cei de la firma zic ca nu se poate pentru ca are ambalajul deschis.

Stiu ca exista O.G. 130/2000 care zice ca pot returna produsele in 10 zile.

Va rog sa imi spuneti cum pot proceda.

NOTA: Ambalajul plitei a fost deschis, dar plita nu a fost scoasa din el - este in exact aceeasi stare ca atunci cand a fost livrata.

[Editat - pct. 2.11. din Regulament: Identificarea unor persoane, fie fizice sau juridice, in mesajele postate sau in titlul topicului, nu este de dorit. Nu uita ca pe forum se discuta probleme juridice, iar nu implicarea lui X sau lui Z in ele. Multumesc pentru intelegere]

Ultima modificare: Luni, 4 Februarie 2013
Ares-3, moderator
Cel mai recent răspuns: Ares-3 , moderator 08:13, 5 Februarie 2013
Motivul ca ar fi desigilat ambalajul nu este valabil (ati scris ca ati luat mai multe produse si vreti sa returnati doar unul - plita). In conditiile lor scrie:
In cazul in care au fost achizitionate mai multe produse de acelasi fel, nu se poate returna decat un singur produs desigilat, restul cantitatii este acceptata doar daca produsele sunt sigilate.

Plita este electrica sau pe gaz? Din conditiile lor rezulta ca cele pe gaz nu pot fi returnate:
Urmatoarele categorii de produse nu se pot returna decat daca sunt sigilate:
f. Produsele din categoriile Electrocasnice mari & Incorporabile (masini de spalat, aparate frigorifice, aragazuri, hote)
.

Daca este clauza abuziva sau nu doar Protectia Consumatorilor va poate spune. Faceti o reclamatie, aveti aici model:
www.avocatnet.ro/content/for...
Este un artificiu prin care comerciantul incearca sa distraga atentia de la norma imperativa.
Dvs returnati obiectul in baza OG 130/2000 si nu in baza politicii emag care sub pretextul ca da un drept de retur de 30 de zile (mai mare decat cel de 10 zile din lege), limiteaza abuziv cazurile in care un produs poate fi returnat.
Cnf legii:
"Consumatorul are dreptul de a denunta unilateral contractul la distanta, in termen de 10 zile lucratoare, fara penalitati si fara invocarea vreunui motiv. Singurele costuri care pot cadea in sarcina consumatorului sunt cheltuielile directe de returnare a produselor."
Trimiteti un email catre protectia consumatorului cu copie la firma in care relatati situatia si puneti accentul pe refuzul operatorului - banuiesc ca e o discutie telefonica. Daca aveti o dovada scrisa, o atasati la mail.
In paralel transmiteti urgent o notificare (cu confirmare de primire) catre firma prin care le aduceti la cunostinta intentia de a returna produsul in termenul de 10 zile, fara nici o motivatie.
Daca doriti puteti plusa cu trimiterea produsul prin curier insotit de o copie a notificarii de mai sus insa riscati sa platiti transportul dus intors in cazul in care ei refuza sa il primeasca.

Cred ca vor ceda dupa primul mail insa nu strica sa constituiti si cateva probe (dovada notificare in termenul legal, dovada trimitere echipament) in eventualitatea unui proces.
Succes

Later edit: Chiar nu are importanta daca plita are ambalajul desfacut, daca este pe gaz sau electrica, etc. Aici este vorba de denuntarea contractului si singurle costuri care pot cadea in sarcina consumatorului sunt cele de returnare.... restul sunt inventii ale comerciantilor.
Intre paranteze fie spus eu am returnat produse si fara ambalajul original (imi cer scuze dar nu pot face depozit de cutii in casa) si am primit banii (cu putin scandal ... dar am primit).
Ultima modificare: Luni, 4 Februarie 2013
Ares-3, moderator
De acord cu bpcs, cu o rezerva asupra expedierii produselor:
Daca doriti puteti plusa cu trimiterea produsul prin curier insotit de o copie a notificarii de mai sus insa riscati sa platiti transportul dus intors in cazul in care ei refuza sa il primeasca.

Sunt precizate pe site conditiile de retur, nu stiu daca e bine sa expedieze dumnealui produsul atata timp cat ei dau niste pasi care trebuie urmati, printre care si faptul ca trimit curier: In urma completarii formularului, un curier va prelua in maxim 48 de ore produsul..

As zice sa completeze formularul pe care il pun la dispozitia clientului si in functie de raspuns sa mearga mai departe.
Ares 3, nu vreau sa intru intr-o discutie in contradictoriu insa eu inteleg ca au fost facute demersuri si vanzatorul a refuzat deja sa preia obiectul: "cei de la firma zic ca nu se poate pentru ca are ambalajul deschis."
In acest caz cumparatorul trebuie sa denunte in scris contractul in 10 zile de la primire si sa returneze produsul pe cheltuiala sa (singurul cost suplimentar admis). Denuntarea fara returnarea produsului nu isi poate produce efectele deci ea trebuie facuta mai devreme sau mai tarziu. In lege nu se face nici o referire la o eventuala politica sau procedura de retur a comerciantului, pe cale de consecinta orice prevedere suplimentara este nula (inclusiv formularistica asta stufoasa).
Parerea mea este ca nu trebuie pierduta vremea.... la o sesizare on line se raspunde in 48 de ore, mai suna un operator si spune ca rezolva problema in maxim doua zile, alte 48 de ore pentru curier.... mai prindem un we la mijloc si gata... cumparatorul a iesit din termen si nu are nici o dovada ca a vrut sa renunte la contract.
Sanctiunea pentru netransmiterea notificarii (si a returnarii produsului) este decaderea din drept.
Ultima modificare: Luni, 4 Februarie 2013
Bojan I.M., Mediator
Nici eu nu vreau sa discutam in contradictoriu.
Dvs. i-ati recomandat sa expedieze produsul, eu i-am recomandat sa se mai gandeasca la asta. In opinia mea ar trebui sa insiste intai la magazin pentru ca motivul invocat de ei nu e de luat in seama (ambalajul deschis).
Utilizatorul discerne si alege una dintre variantele propuse de noi - sau gaseste o a treia.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Produse livrate cu defecte shimp shimp Buna, Am comandat 5 produse de la un magazin online ( produse electrocasnice). Dupa livrare ( in aceeazi zi ) unul din produse ( plita pe gaz ) prezenta o ... (vezi toată discuția)
Dreptul consumatorului de a returna produsele Reala Reala Salutare tuturor, Am marea rugaminte de a-mi confirma daca eu inteleg corect legea (O.G.) 130/2000 (modificata prin legea ... (vezi toată discuția)
Returnare produse flanco Srb Srb Politica de retur in 31 zile celor de la flanco: http://www.flanco.ro/regulamente-promotii/regulament-retur-produse-in-31-de-zile Pe mine ma intereseaza ... (vezi toată discuția)