avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 466 soluții astăzi

Conferință avocatnet.ro: Avalanșă de modificări în Codul muncii - analize și detalieri. Tot ce trebuie să știe angajatorii pentru conformare la noua legislație. Rezervă loc și participă → 

Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Produse Livrate cu Defecte
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Produse Livrate cu Defecte

Buna,

Am comandat 5 produse de la un magazin online ( produse electrocasnice).
Dupa livrare ( in aceeazi zi ) unul din produse ( plita pe gaz ) prezenta o indoitura in momentul in care s-a desfacut ambalajul pentru a fi montata. Mai tarziu aceeasi plita a avut si un gratar rupt ( probabil de la soc).
Am notificat vanzatorul pe email cu poze si cu situatia existenta in aceeasi zi ( inainte de montare si nu am montat echipamentul ).
Vanzatorul a zis ca eu nu are ce sa faca ca produsele au fost ok ca el are hartia de livrare de la curier.
Tin sa mentionez urmatoarele :
1. De la masina curierului am dus eu personal plita in casa
2. Exista 4 martori ca plita nu a fost lovita/scapata pe jos in timpul cat a fost transportata in casa
3. Ambalajul de plastic ( polietilena) nu prezenta lovituri / zgarieturi care sa arate ca produsul a fost lovit scapat jos.

Cerinta mea de la vanzator este reparatie / inlocuire produs / gratar rupt.
Ce pot sa fac in situatia data daca vanzatorul refuza reparatia la produsul nou care mi-a ajuns cu defect?
Produsele au fost cumparate pe persoana juridica.
Celelalte produse nu au prezentat probleme.

Multumesc in avans
Cel mai recent răspuns: gi-jane2 , moderator 12:03, 11 Noiembrie 2013
Buna ziua.
In cazul dumneavoastra, se aplica cu deplin temei dispozitiile Ordonantei nr. 130/2000.
Astfel, puteti solicita returnarea banilor de catre vanzator iar dumneavoastra aveti obligatia de a returna produsul pe cheltuiala vanzatorului. Aceata returnare, nu este supusa motivarii de nici un fel, vanzatorul fiind obligat sa returneze banii/ contravaloarea bunului conform ordonantei mai sus indicate.
Termenul de denuntare unilaterala este de 10 zile, iar daca vanzarorul nu va informat asupra acetui drept, termenul se prelungeste pana la 90 de zile.
Nu cred ca aceasta ordonanta va e aplicabila.

Art. 1. - Prezenta ordonanta reglementeaza conditiile incheierii si executarii contractelor la distanta intre comerciantii care furnizeaza produse sau servicii si consumatori.

Art. 2. - (1) In sensul prezentei ordonante, urmatorii termeni se definesc astfel:
a) contract la distanta - contractul de furnizare de produse sau servicii incheiat intre un comerciant si un consumator, in cadrul unui sistem de vanzare organizat de catre comerciant, care utilizeaza in mod exclusiv, inainte si la incheierea acestui contract, una sau mai multe tehnici de comunicatie la distanta;
b) consumator - orice persoana fizica care achizitioneaza, utilizeaza sau consuma produse ori beneficiaza de prestarea unor servicii, in afara activitatii sale profesionale, in baza unui contract incheiat cu un comerciant, in conditiile prezentei ordonante;

ori dvs ati cumparat produsul pe persoana juridica.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Comanda electrocasnice - returnare produs claudiui claudiui Buna ziua, Am facut o comanda care a fost si livrata Sambata 2 februarie. Comanda continea mai multe produse iar eu vreau sa returnez unul. Este vorba ... (vezi toată discuția)
Dreptul consumatorului de a returna produsele Reala Reala Salutare tuturor, Am marea rugaminte de a-mi confirma daca eu inteleg corect legea (O.G.) 130/2000 (modificata prin legea ... (vezi toată discuția)
Legea 443/2003 unombun unombun Salut, Ma intereseaza mai multe aspecte ale legii: -vanzarorul este obligat sa preia un produs pentru a-l trimite in service,chiar daca exista service in ... (vezi toată discuția)