In data de 16.07.2014, am achizitionat online un laptop.
Doresc sa returnez acest produs deoarece are probleme.
Azi am trimis un email catre firma respectiva prin care mi-am anuntat intentia de returnare, am vorbit si la telefon si au fost destul de ostili.
Imi pot recupera banii pe produs, care este legea returului 14 zile sau 30 zile de la cumparare???
Legea nr. 296 / 2004 privind Codul Consumului stipuleaza ca, “in cazul lipsei conformitatii produselor <...> constate de consumator, acesta are dreptul de a solicita vanzatorului, ca masura reparatorie, repararea sau inlocuirea produselor, in fiecare caz fara plata, cu exceptia cazului in care aceasta solicitare este imposibila sau disproportionala. ”
In cazul contractelor incheiate la distanta, reglementate de O.G. nr. 130 / 2000, consumatorul are dreptul de a denunta contractul la distanta, in termen de 10 zile lucratoare, fara penalitati si fara invocarea vreunui motiv. Singurele costuri care pot fi suportate de consumator sunt cheltuielile directe de returnare a produselor.
Astfel, in cazul produselor achizitionate online, acestea trebuie sa fie returnate in aceeasi stare in care au fost livrate (in ambalajul original cu etichetele intacte si documentele care le-au insotit).
Produsul respectiv poate merge in service, deoarece are garantie, insa eu nu doresc sa fac acest lucru deoarece nu are nici macar 30 de zile de la cumparare, in plus am dat si foarte multi bani pe acest laptop ca intr-un final sa constat ca are probleme mari de functionare si sa il trimit in sevice dupa nici 17 zile lucratoare de functionare.
In concluzie, exista ceva demersuri legale prin care imi pot recupera banii respectivi in conditiile in care au trecut mai mult de 10 zile lucratoare de la achizitionare (mai exact 20 zile lucratoare) sau sa imi dea altul in locul acestuia.
Daca legea spune 10 zile nu puteti legal sa prelungiti unilateral la 20 de zile.
Important este cine va face garantia. Daca magazinul online a luat printr-o filiera proprie laptopul si va face chiar el garantia nu sunteti intr-o situatie foarte buna.
Daca puteti sa mergeti cu el la service-ul autorizat sunteti pe jumatate asigurat.
Acum doua luni cand am achizitionat un TV mai scump inainte de a plati am sunat in service-ul autorizat si am verificat furnizorul si ce trebuie sa scrie pe certificatul de garantie.
Sper sa fiti in situatia fericita de a efectua service-ul in locul potrivit!
Formulati o cerere si incercati sa o intemeiati pe dispozitiile din Codul Consumului, aratand ca solicitati inlocuirea produsului/restituirea banilor, dat fiind faptul ca produsul nu corespunde din punct de vedere tehnic/calitativ.