avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 453 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Lege Returnare Produse
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Lege Returnare Produse

Buna ziua,

In data de 16.07.2014, am achizitionat online un laptop.

Doresc sa returnez acest produs deoarece are probleme.
Azi am trimis un email catre firma respectiva prin care mi-am anuntat intentia de returnare, am vorbit si la telefon si au fost destul de ostili.

Imi pot recupera banii pe produs, care este legea returului 14 zile sau 30 zile de la cumparare???

Multumesc
Ultima modificare: Luni, 11 August 2014
VioricaTanase, utilizator
Cel mai recent răspuns: VioricaTanase , utilizator 12:48, 12 August 2014
Legea nr. 296 / 2004 privind Codul Consumului stipuleaza ca, “in cazul lipsei conformitatii produselor <...> constate de consumator, acesta are dreptul de a solicita vanzatorului, ca masura reparatorie, repararea sau inlocuirea produselor, in fiecare caz fara plata, cu exceptia cazului in care aceasta solicitare este imposibila sau disproportionala. ”

In cazul contractelor incheiate la distanta, reglementate de O.G. nr. 130 / 2000, consumatorul are dreptul de a denunta contractul la distanta, in termen de 10 zile lucratoare, fara penalitati si fara invocarea vreunui motiv. Singurele costuri care pot fi suportate de consumator sunt cheltuielile directe de returnare a produselor.

Astfel, in cazul produselor achizitionate online, acestea trebuie sa fie returnate in aceeasi stare in care au fost livrate (in ambalajul original cu etichetele intacte si documentele care le-au insotit).
Ultima modificare: Luni, 11 August 2014
Cabinet de Avocat Feraru Diana, Avocat
Multumesc pentru promptitudine,

Produsul respectiv poate merge in service, deoarece are garantie, insa eu nu doresc sa fac acest lucru deoarece nu are nici macar 30 de zile de la cumparare, in plus am dat si foarte multi bani pe acest laptop ca intr-un final sa constat ca are probleme mari de functionare si sa il trimit in sevice dupa nici 17 zile lucratoare de functionare.

In concluzie, exista ceva demersuri legale prin care imi pot recupera banii respectivi in conditiile in care au trecut mai mult de 10 zile lucratoare de la achizitionare (mai exact 20 zile lucratoare) sau sa imi dea altul in locul acestuia.

Multumesc



Ultima modificare: Luni, 11 August 2014
VioricaTanase, utilizator
Daca legea spune 10 zile nu puteti legal sa prelungiti unilateral la 20 de zile.

Important este cine va face garantia. Daca magazinul online a luat printr-o filiera proprie laptopul si va face chiar el garantia nu sunteti intr-o situatie foarte buna.

Daca puteti sa mergeti cu el la service-ul autorizat sunteti pe jumatate asigurat.
Acum doua luni cand am achizitionat un TV mai scump inainte de a plati am sunat in service-ul autorizat si am verificat furnizorul si ce trebuie sa scrie pe certificatul de garantie.

Sper sa fiti in situatia fericita de a efectua service-ul in locul potrivit!
Formulati o cerere si incercati sa o intemeiati pe dispozitiile din Codul Consumului, aratand ca solicitati inlocuirea produsului/restituirea banilor, dat fiind faptul ca produsul nu corespunde din punct de vedere tehnic/calitativ.
Multumesc

Alte discuții în legătură

Returnarea produsului in 24h cristiangheorghe cristiangheorghe Am tot cautat dar nu am reusit sa gasesc textul de elge in care se specifica ca un client poate returna un produs achizitionat in termen de 24 de ore de la ... (vezi toată discuția)
Produs electronic nou defect ananasha51 ananasha51 Buna ziua , am achizitionat o tableta resigilata -garantie 24 luni . Produsul l-am achizitionat in 17.06.2015 .Ulterior am constatat cu indignare mari ... (vezi toată discuția)
Returnare produs cumparat din magazin zoltar zoltar Am cumparat o pereche de ochelari de soare de la o firma de renume care au vicii de refractie. Mentionez ca am cumparat produsul din magazin si nu ... (vezi toată discuția)