avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 435 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... produs electronic nou defect
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

produs electronic nou defect


Buna ziua , am achizitionat o tableta resigilata -garantie 24 luni . Produsul l-am achizitionat in 17.06.2015 .Ulterior am constatat cu indignare mari probleme la tableta, fapt pentru care imediat , in ziua urmatoare 18.06.2015, m-am prezentat la unitatea respectiva pentru retur. Aici m-am izbit de refuzul categoric al reprezentantului firmei care mi-a vandut produsul motivand ca produsele electronice comandate online cu ridicare din magazin , nu pot fi returnate !!!!! Pe site este specificat ca produsele comandate online prin curier cat si ridicate personal din magazin pot fi returnate in acelasi termen de 30 de zile , realitatea fiind cu totul diferita. Am depus o reclamatie inregistrata la unitatea respectiva insotita de produsul achizitionat, specificand ca doresc recuperarea sumei achitate , refuzand orice alta alternativa din neancrederea instaurata in privinta informatiilor false primite despre calitatea produsului achizitionat. Vanzatoarea mi-a pus in vedere ca nu exista lege care sa imi dea drept de recuperare a sumei respective, iar Protectia Consumatorului nu are nici o putere. Atunci cine ma protezeaza ? si cum imi pot recupera banii ? Va multumesc anticipat.
Cel mai recent răspuns: cyan , moderator 18:55, 19 Iunie 2015
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
Vă puteți adresa cu o reclamație către ANPC, care poate aplica o sancțiune magazinului. În vederea recuperări sumei și eventual pentru a primi despăgubiri pentru neplăcerile pricinuite de achiziționarea unui produs defect, puteți demara procedura medierii, apelând la un mediator autorizat.
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
Daca a fost resigilata nu cred ca garantia este de 24 luni, poate cel mult 12 luni.

In cazul produselor resigilate vanzatorul acorda o garantie mai redusa decat cea oferita de producator.

Comertul online este reglementat de OG nr. 130/2000 actualizata la data de 27/12/2008
privind protecţia consumatorilor la încheierea şi executarea contractelor la distanţă
[ link extern ]

iar garantiile si lipsa de conformitate de Legea 449/2003 privind vânzarea produselor şi garanţiile asociate acestora
[ link extern ]

Art. 11. - (1) În cazul lipsei conformităţii, consumatorul are dreptul de a solicita vânzătorului în primul rând repararea produsului sau are dreptul de a solicita înlocuirea produsului, în fiecare caz fără plată, cu excepţia situaţiei în care măsura este imposibilă sau disproporţionată.
(4) Orice reparare sau înlocuire a produselor va fi făcută în cadrul unei perioade rezonabile de timp, stabilită de comun acord, în scris, între vânzător şi consumator, şi fără niciun inconvenient semnificativ pentru consumator, luându-se în considerare natura produselor şi scopul pentru care acesta a solicitat produsele. Perioada de timp stabilită nu poate depăşi 15 zile calendaristice de la data la care cumpărătorul a adus la cunoştinţă vânzătorului lipsa de conformitate a produsului.

Art. 13. - Consumatorul poate solicita o reducere corespunzătoare a preţului sau rezoluţiunea contractului în oricare dintre următoarele cazuri:
a) dacă nu beneficiază nici de repararea, nici de înlocuirea produsului;
b) dacă vânzătorul nu a luat măsura reparatorie într-o perioadă de timp rezonabilă;
c) dacă vânzătorul nu a luat măsura reparatorie, conform art. 11 alin. (4), fără inconveniente semnificative pentru consumator.

Prin urmare, nu puteti solicita restituirea banilor decat in cazul vanzatorul nu poate repara sau inlocui produsul.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Returnarea unui produs RobertSerban RobertSerban Buna ziua, acum 2 saptamani am achizitionat o imprimanta dintr-un magazin de electronice. Am ajuns acasa, am instalat-o si surpriza, nu functiona ... (vezi toată discuția)
Inel de logodna schimbat alora005 alora005 Buna seara, In data de 30.12.2014 logodnicul meu a cumparat pentru mine un inel de logodna de la un magazin de bijuterii din Bucuresti. Inelul era cu cateva ... (vezi toată discuția)
Storcator in garantie defect, reparat de 2 ori sacko sacko In 10.09.2014 am achizitionat un storcator Moulinex pentru legume si fructe, pt. mine a fost esential sa stoarca legume zilnic, min. cca.1-1,5 litru / zi ... (vezi toată discuția)