avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 637 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Inlocuirea unui produs care nu a putut fi reparat
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Inlocuirea unui produs care nu a putut fi reparat

Buna ziua, am o problema cu un produs cu care am fost in service de mai multe de 4 ori fara nici nu rezultat. Este evident ca nu poate fi reparat iar eu as vrea inlocuirea acestuia. Stiam ca exista o lege in acest sens dar nu sunt sigur.

Exista posibilitatea ca produsul sa fie inlocuit de comerciant daca nu a putut fi reparat in urma mai multor intrari in service? cel putin 4 in cazul de fata.

Multumesc
Cel mai recent răspuns: cyan , moderator 13:04, 20 August 2013
Lege nr. 449/2003 privind vânzarea produselor şi garanţiile asociate acestora

Art. 11. - (1) În cazul lipsei conformităţii, consumatorul are dreptul de a solicita vânzătorului în primul rând repararea produsului sau are dreptul de a solicita înlocuirea produsului, în fiecare caz fără plată, cu excepţia situaţiei în care măsura este imposibilă sau disproporţionată.@
(2) O măsură reparatorie va fi considerată ca disproporţionată, dacă ea impune vânzătorului costuri care sunt nerezonabile în comparaţie cu cealaltă măsură reparatorie, luându-se în considerare:
a) valoarea pe care ar fi avut-o produsele dacă nu ar fi existat lipsa de conformitate;
b) importanţa lipsei de conformitate;
c) dacă cealaltă măsură reparatorie ar putea fi realizată fără un inconvenient semnificativ pentru consumator.
(3) O măsură reparatorie va fi considerată ca imposibilă dacă vânzătorul nu poate asigura produse identice pentru înlocuire sau piese de schimb pentru reparare, inclusiv ca urmare a lipsei utilajelor sau a tehnologiei aferente.
(4) Orice reparare sau înlocuire a produselor va fi făcută în cadrul unei perioade rezonabile de timp, stabilită de comun acord, în scris, între vânzător şi consumator, şi fără niciun inconvenient semnificativ pentru consumator, luându-se în considerare natura produselor şi scopul pentru care acesta a solicitat produsele. Perioada de timp stabilită nu poate depăşi 15 zile calendaristice de la data la care cumpărătorul a adus la cunoştinţă vânzătorului lipsa de conformitate a produsului.
(5) În cazul reparării produsului, în acesta vor fi montate numai piese noi.

Art. 13. - Consumatorul poate solicita o reducere corespunzătoare a preţului sau rezoluţiunea contractului în oricare dintre următoarele cazuri:
a) dacă nu beneficiază nici de repararea, nici de înlocuirea produsului;

b) dacă vânzătorul nu a luat măsura reparatorie într-o perioadă de timp rezonabilă;
c) dacă vânzătorul nu a luat măsura reparatorie, conform art. 11 alin. (4), fără inconveniente semnificative pentru consumator.

Informatii relevante gasiti aici

[ link extern ] /

[ link extern ] /

[ link extern ]

A existat in legislatie (acum se pare ca nu mai exista) o perioada de 10% din termenul de garantie in care daca nu se repara sau produsul statea in service acesta era inlocuit cu produs cu aceleasi caracteristici sau in cazul in care acesta nu se mai comercializa se restituia valoarea actualizata a produsului.

De asemenea cititi cu atentie conditiile de acordare a garantiei din certificatul de garantie si legislatia aplicabila.

Acum vreo 5 ani am avut aceeasi problema cu o firma online binecunoscuta pentru service-ul plin la orice ora, un laptop caruia numai ambalajul nu il inlocuisera, dupa indelungi discutii si amenintari cu OPC-ul am reusit recuperarea banilor la valoarea actualizata (mai avem cateva luni si ieseam din garantia de 2 ani). Initial mii-au restituit aceeasi suma platita cu care mi-am achizitionat un alt laptop (culmea, tot de la ei, dar alt brand) si am facut reclamatie la ANPC ptr valoarea actualizata. Dupa un timp ma cautau ca disperatii sa imi restituie diferenta.

Sfatul ar fi un dialog civilizat fara nervi si cu amenintarea OPC-ului si a instantei de judecata, acestea fiind etapele: 1. intelegerea amiabila, 2. reclamatie ANPC, 3. actiune in instanta.












Ultima modificare: Marți, 20 August 2013
cyan, moderator
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
Extrem de util si bine informat raspunsul. Legea este totusi putin ambigua, in cazul meu am o camera foto care dupa un timp de utilizare i se murdareste senzorul cu pete de ulei. Am fost de 5 ori la service, aproape odata pe luna si, ei zic ca, au inlocuit piesa defecta dar totusi problema nu s-a rezolvat. Practic in cazul meu problema aparea dupa un timp de la iesirea din service si nu puteam testa pe loc daca problema s-a rezolvat.

b) dacă vânzătorul nu a luat măsura reparatorie într-o perioadă de timp rezonabilă;

Dupa parerea ta se poate considera ca nu s-a reparat produsul intr-o perioada rezonabila de timp?

Multumesc.
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
Dupa 5 interventii in service se poate lua in considerare ca fiind un numar rezonabil de interventii si se poate trage o concluzie ca exista un defect ascuns de fabricatie care nu poate fi depistat.
Cereti inlocuirea produsului cu unul similar sau restituirea banilor. Daca vanzatorul se "impotriveste" intrebati-l care este perioada rezonabila in intelesul lor facand aluzie la OPC.
Solicitati si un document scris din partea service-ului privind imposibilitatea repararii.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Legea 449 dryw3r dryw3r va salut,am predat un telefon mobil pentru a fi reparat in garantie,deja are 2 luni da cand este la reparat ,nu s a rezolvat inca nimic,as vrea sa stiu care ... (vezi toată discuția)
Telefon cu defect dupa 2 zile mikloshorvath mikloshorvath Buna, am cumparat un telefon si dupa 2 zile, s-a blocat. Dupa scoatere/reintroducere a acumlatorului, s-a revenit. Insa telefonul am cumparat ca si cadou ... (vezi toată discuția)
Produs defectat in cadrul termenului de garantie dddgab dddgab Am cumparat un toaster care s-a defectat dupa 10 luni si cateva zile de la cumparare. Garantia este, conform certificatului, de 12 luni. Daca il voi da la ... (vezi toată discuția)