avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 344 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Telefon cu defect dupa 2 zile
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Telefon cu defect dupa 2 zile

Buna,
am cumparat un telefon si dupa 2 zile, s-a blocat. Dupa scoatere/reintroducere a acumlatorului, s-a revenit. Insa telefonul am cumparat ca si cadou pentru mama mea (66 ani), ca sa fie mai usor contactul cu sora mea in Elvetia. Dupa 2 ziel, s-a blocat. Am scos cartela, si l-am dus inapoi la magazin de unde am cumpara. Acolo, deja mergea normal. Raspuns de la vanzator: "defectiune neconfirmata". Astazi s-a blocat din nou. Am dus inapoi, fara sa-l ating. Mi s-a comunicat, ca da este o problema, trimit la service, si vedem... Adica aprox 3 saptamani.

Va rog sa ma ajutati daca exista o lege, care sa-l oblige sa-mi schimbe fara intrebare, daca un produs are defecte intr-un interval foarte scurt. Nu vreau banii inapoi, sau alt model, ci sa-mi schimbe pe unul bun.

Multumesc, si Sarbatori Fericite.
Cel mai recent răspuns: Adolfina Pop , Consultant fiscal 09:18, 24 Decembrie 2013

Legea nr. 449/2003 privind vanzarea produselor si garantiile asociate acestora , la art. 11 prevede urmatoarele:

"Drepturile consumatorului

Art. 11
(1) În cazul lipsei conformităţii, consumatorul are dreptul de a solicita vânzătorului în primul rând repararea produsului sau are dreptul de a solicita înlocuirea produsului, în fiecare caz fără plată, cu excepţia situaţiei în care măsura este imposibilă sau disproporţionată.

(2) O măsură reparatorie va fi considerată ca disproporţionată, dacă ea impune vânzătorului costuri care sunt nerezonabile în comparaţie cu cealaltă măsură reparatorie, luându-se în considerare:

a) valoarea pe care ar fi avut-o produsele dacă nu ar fi existat lipsa de conformitate;

b) importanţa lipsei de conformitate;

c) dacă cealaltă măsură reparatorie ar putea fi realizată fără un inconvenient semnificativ pentru consumator.

(3) O măsură reparatorie va fi considerată ca imposibilă dacă vânzătorul nu poate asigura produse identice pentru înlocuire sau piese de schimb pentru reparare, inclusiv ca urmare a lipsei utilajelor sau a tehnologiei aferente.

(4) Orice reparare sau înlocuire a produselor va fi făcută în cadrul unei perioade rezonabile de timp, stabilită de comun acord, în scris, între vânzător şi consumator, şi fără niciun inconvenient semnificativ pentru consumator, luându-se în considerare natura produselor şi scopul pentru care acesta a solicitat produsele. Perioada de timp stabilită nu poate depăşi 15 zile calendaristice de la data la care cumpărătorul a adus la cunoştinţă vânzătorului lipsa de conformitate a produsului.

(5) În cazul reparării produsului, în acesta vor fi montate numai piese noi."

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Produse defectuoase Saturnine Saturnine Buna ziua, Am tot cautat pe internet dar nu am gasit un raspuns concet . Daca achizitionez un produs ( sa zicem o pompa de bicicleta) ma duc cu ea acasa sa ... (vezi toată discuția)
Legea 449 dryw3r dryw3r va salut,am predat un telefon mobil pentru a fi reparat in garantie,deja are 2 luni da cand este la reparat ,nu s a rezolvat inca nimic,as vrea sa stiu care ... (vezi toată discuția)
Garantie telefon mobil tdr- tdr- Buna ziua, am un telefon mobil(in garantie) care se tot strica are trei reparatii nu sunt sigur dar am inteles ca dupa 3 reparatii ai dreptul sa ceri banii ... (vezi toată discuția)