avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 531 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... garantie telefon mobil
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

garantie telefon mobil

Buna ziua,
am un telefon mobil(in garantie) care se tot strica
are trei reparatii
nu sunt sigur dar am inteles ca dupa 3 reparatii ai dreptul sa ceri banii inapoi,este adevarat?
i-am intrebat pe cei de la reprezentanta si mi-au spus: ``asa cum se mentioneaza si in “Conditiile de acordarea garantiei” din cerfificatul de garantie in cazul unei disfunctionalitati se procedeaza in conformitate cu prevederile art.11 din Legea 449/2003.``
pot sau nu sacer banii inapoi?
Cel mai recent răspuns: Florin Lucian Manolescu , Consultant managementul calitatii 12:56, 3 Februarie 2012
Puteti cere inlocuirea produsului cu altul identic, asa cu reiese din textul de lege prezentat
Legea s-a schimbat în detrimentul consumatorilor....Nu se mai schimbă produsul dacă se strică de trein ori...Trebuia să ajungeţi la o înţelegere cu cei de la reprezentanţă....Legea 449 este foarte largă şi permite un dispreţ faţă de consumator...Vă rog să vă adresaţi ANPC şi să ne daţi un răspunsul acestora pentru a-l comenta...Succes
Daca nu au reusit sa repare telefonul, aveti dreptul sa cereti inlocuirea lui cu un altul la aceeasi valoare (daca nu sunteti dispus sa platiti diferenta pentru un produs nou, mai scump).
Pentru a beneficia de inlocuirea telefonului, trebuie sa obtineti o negatie de la service-ul care a facut reparatiile - adica o hartie ca acel telefon nu poate fi reparat.
Sa pastrati acea negatie, daca nu in original (ca s-ar putea sa vrea magazinul originalul) macar in copie. Va va fi necesara in caz ca veti face reclamatie la ANPC.

Dupa ce obtineti negatia puteti cere inlocuirea cu un alt telefon de acelasi tip sau la aceeasi valoare; doar daca nu va intelegeti cu ei in aceasta privinta puteti solicita banii inapoi.

Eventuala reclamatie la Protectia Consumatorilor trebuie sa contina toate detaliile acestea, ca sa fie luata in considerare.


:luck:
le-am trimis si celor de la serviceul central un email in care le-am expicat ca vreau inlocuirea telefonului.
raspunsul a fost acesta:
``Daca telefonul se afla in prezent in perioada de garantie, acesta poate fi testat, respectiv reparat ( daca se impune o astfel de reparatie ) gratuit la service-ul autorizat mentionat pe certificatul de garantie. Daca aparatul a fost verificat gratuit in perioada de garantie, inlocuirea telefonului cu un alt model de telefon sau restituirea contravalorii acestuia este posibila doar in conditiile prevazute de Legea 449/2003.
Revenim la solicitarea dumneavoastra si va informam ca pentru a va oferi o solutie optima si rapida asupra problemei semnalate, va rugam sa va prezentati cu aparatul la punctul de lucru.``
m-am dus cu telefonul la service si mi-au spus ca probabil ii vor inlocui placa de baza.eu nu vreau asta.le-am explicat ca vreau sa imi inlocuiasca telefonul cu un Samsung.nu mai vreau nokia .au spus ca asta e imposibil.
cum sa fac sa mi-l inlocuiasca cu un samsung?
ce spune legea 449/2003?
Ultima modificare: Miercuri, 1 Februarie 2012
tdr-, utilizator
Nu puteti sa ii obligati, pentru ca au spus ca il vor repara. Ce puteti face este sa va asigurati ca placa de baza va fi noua.

Temeiul legal la ce au scris este:

Art. 11. -
(1) În cazul lipsei conformităţii, consumatorul are dreptul de a solicita vânzătorului în primul rând repararea produsului sau are dreptul de a solicita înlocuirea produsului, în fiecare caz fără plată, cu excepţia situaţiei în care măsura este imposibilă sau disproporţionată.
(2) O măsură reparatorie va fi considerată ca disproporţionată, dacă ea impune vânzătorului costuri care sunt nerezonabile în comparaţie cu cealaltă măsură reparatorie, luându-se în considerare:
a) valoarea pe care ar fi avut-o produsele dacă nu ar fi existat lipsa de conformitate;
b) importanţa lipsei de conformitate;
c) dacă cealaltă măsură reparatorie ar putea fi realizată fără un inconvenient semnificativ pentru consumator.
(3) O măsură reparatorie va fi considerată ca imposibilă dacă vânzătorul nu poate asigura produse identice pentru înlocuire sau piese de schimb pentru reparare, inclusiv ca urmare a lipsei utilajelor sau a tehnologiei aferente.
(4) Orice reparare sau înlocuire a produselor va fi făcută în cadrul unei perioade rezonabile de timp, stabilită de comun acord, în scris, între vânzător şi consumator, şi fără niciun inconvenient semnificativ pentru consumator, luându-se în considerare natura produselor şi scopul pentru care acesta a solicitat produsele. Perioada de timp stabilită nu poate depăşi 15 zile calendaristice de la data la care cumpărătorul a adus la cunoştinţă vânzătorului lipsa de conformitate a produsului.
(5) În cazul reparării produsului, în acesta vor fi montate numai piese noi.

Alte discuții în legătură

Legea 449 dryw3r dryw3r va salut,am predat un telefon mobil pentru a fi reparat in garantie,deja are 2 luni da cand este la reparat ,nu s a rezolvat inca nimic,as vrea sa stiu care ... (vezi toată discuția)
Telefon cu defect dupa 2 zile mikloshorvath mikloshorvath Buna, am cumparat un telefon si dupa 2 zile, s-a blocat. Dupa scoatere/reintroducere a acumlatorului, s-a revenit. Insa telefonul am cumparat ca si cadou ... (vezi toată discuția)
Produs defectat in cadrul termenului de garantie dddgab dddgab Am cumparat un toaster care s-a defectat dupa 10 luni si cateva zile de la cumparare. Garantia este, conform certificatului, de 12 luni. Daca il voi da la ... (vezi toată discuția)