va salut,am predat un telefon mobil pentru a fi reparat in garantie,deja are 2 luni da cand este la reparat ,nu s a rezolvat inca nimic,as vrea sa stiu care este termenul de stat la reparat si daca trebuia sa fie schimbat cu altul nou daca nu s a putut repara.Servisul mi a dat altul folosit pana la repararea celuilalt.Am tot intrebat si inca nu s a reparat cel in garantie,raspunsul celor de la service este sa mai am rabdare.Va multumesc
Art. 11. Legea nr 449/2003
- (1) In cazul lipsei conformitatii, consumatorul are dreptul de a solicita vanzatorului, ca masura reparatorie, inlocuirea sau repararea produsului in functie de optiunea sa, in fiecare caz fara plata, cu exceptia situatiei in care aceasta solicitare este imposibila sau disproportionata.
(2) O masura reparatorie va fi considerata ca disproportionata, daca ea impune vanzatorului costuri care sunt nerezonabile in comparatie cu cealalta masura reparatorie, luandu-se in considerare:
a) valoarea pe care ar fi avut-o produsele daca nu ar fi existat lipsa de conformitate;
b) importanta lipsei de conformitate;
c) daca cealalta masura reparatorie ar putea fi realizata fara un inconvenient semnificativ pentru consumator.
(3) O masura reparatorie va fi considerata ca imposibila daca vanzatorul nu are un produs identic pentru inlocuire.
(4) Orice reparare sau inlocuire a produselor va fi facuta in cadrul unei perioade rezonabile de timp, stabilita de comun acord intre vanzator si consumator, si fara nici un inconvenient semnificativ pentru consumator, luandu-se in considerare natura produselor si scopul pentru care acesta a solicitat produsele.
multumesc,dar pe mine ma intereseaza daca repararea sau inlocuirea este stabilita ca termen de la data cand produsul a devenit nefunctional,data predarii la service,pentru ca asa te pot amana la infinit si tu nu poti beneficia de bunul pe care l ai platit.
Lege este permisivă şi lasă la latitudintea înţelegerii între unitatea service şi consumator.Se pare că cei de la service înţeleg altfel respectul pentru consumator.Este bine să vă adresţi ANPC-ului.
Prin OUG 174/2008 a fost modificat alin. 4 al art. 11:
"(4) Orice reparare sau înlocuire a produselor va fi făcută în cadrul unei perioade rezonabile de timp, stabilită de comun acord, în scris, între vânzător şi consumator, şi fără niciun inconvenient semnificativ pentru consumator, luându-se în considerare natura produselor şi scopul pentru care acesta a solicitat produsele. Perioada de timp stabilită nu poate depăşi 15 zile calendaristice de la data la care cumpărătorul a adus la cunoştinţă vânzătorului lipsa de conformitate a produsului."
Termenul se calculeaza de la data la care ati predat telefonul la service.