Am cumparat un toaster care s-a defectat dupa 10 luni si cateva zile de la cumparare. Garantia este, conform certificatului, de 12 luni. Daca il voi da la reparat in cadrul termenului de garantie ma gandesc ca este foarte probabil ca acesta sa se defecteze din nou curand dupa expirarea termenului de garantie (este un produs no-name, m-am cam pacalit cand l-am achizitionat).
Intrebarea mea este : am dreptul sa solicit restituirea banilor in locul repararii produsului ? Care este legea (reglementarea legala) care ar mentiona situatia respectiva ?
Nu puteti cere banii decat daca:
- service-ul va da negatie de reparare (o hartie in care scrie ca produsul nu poate fi adus la conformitate), si
- magazinul nu va poate inlocui produsul cu unul exact la fel iar dvs. nu vreti sa il inlocuiasca cu unul mai scump la care sa platiti diferenta.
Legea 449/2003 republicata:
Art. 11
(1) In cazul lipsei conformitatii, consumatorul are dreptul de a solicita vanzatorului, ca masura reparatorie, inlocuirea sau repararea produsului in functie de optiunea sa, in fiecare caz fara plata, cu exceptia situatiei in care aceasta solicitare este imposibila sau disproportionata.
(2) O masura reparatorie va fi considerata ca disproportionata, daca ea impune vanzatorului costuri care sunt nerezonabile in comparatie cu cealalta masura reparatorie, luandu-se in considerare:
a) valoarea pe care ar fi avut-o produsele daca nu ar fi existat lipsa de conformitate;
b) importanta lipsei de conformitate;
c) daca cealalta masura reparatorie ar putea fi realizata fara un inconvenient semnificativ pentru consumator.
(3) O masura reparatorie va fi considerata ca imposibila daca vanzatorul nu are un produs identic pentru inlocuire.
Garantie telefon mobil
tdr-
Buna ziua,
am un telefon mobil(in garantie) care se tot strica
are trei reparatii
nu sunt sigur dar am inteles ca dupa 3 reparatii ai dreptul sa ceri banii ... (vezi toată discuția)