avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 638 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Inel de logodna schimbat
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Inel de logodna schimbat

Buna seara,
In data de 30.12.2014 logodnicul meu a cumparat pentru mine un inel de logodna de la un magazin de bijuterii din Bucuresti. Inelul era cu cateva numere mai mari, dar fiind perioada sarbatorilor de iarna, l-am returnat la magazin pentru modificare pe data de 05.01.2015. La aproximativ o saptamana am fost sunati de cei de la magazin care au spus ca nu pot modifica inelul, pentru ca riscul ar fi sa cada piatra, se poate doar face altul la fel pe comanda, cu marimea ceruta, iar gramajul va fi similar cu cel al inelul initial.
Astazi am fost chemati la magazin azi 11.02.2015 , unde am constatat ca au fost trimise de la centrul de modificare doua inele din care trebuia sa aleg, unul cu gramajul mult mai mare (costa cu 2100 lei mai mult) iar altul cu gramaj mai mic decat cel initial (costa cu 900 lei mai putin), si ambele inele erau model diferit fata de cel initial. Conform regulamentului de pe site-ul magazinului "În cazul înlocuirii produsului, nu se garantează livrarea aceluiași model, ci a unui produs similar având o valoare echivalentă."
Am cerut returnarea banilor, dar vanzatoarele din magazin au afirmat ca, conform regulamentului magazinului (pe care am cerut sa il vad si nu il aveau fizic, mi-au zis sa citesc pe site) , banii nu se pot returna, trebuie sa achizitionam alt produs.
Intrebarea este daca pot cere returnarea banilor de la acest magazin, daca nu primesc un produs similar si la o valoare echivalenta?
Multumesc

Cel mai recent răspuns: gi-jane2 , moderator 07:21, 12 Februarie 2015
Este hazardat a emite raspuns,necunoscand dispozitiile in domeniu din regulamentul operatorului in cauza
Pentru solutionare sesizati oficial protectia consumatorului
conform art 13 din legea449/2003 actualizata in 2014, aveti dreptul la:
Art. 13. - Consumatorul poate solicita o reducere corespunzătoare a preţului sau rezoluţiunea contractului în oricare dintre următoarele cazuri:
a) dacă nu beneficiază nici de repararea, nici de înlocuirea produsului;
b) dacă vânzătorul nu a luat măsura reparatorie într-o perioadă de timp rezonabilă;
c) dacă vânzătorul nu a luat măsura reparatorie, conform art. 11 alin. (4), fără inconveniente semnificative pentru consumator.
Art. 14. - Consumatorul nu este îndreptăţit să solicite rezoluţiunea contractului, dacă lipsa conformităţii este minoră.
REZUMAT: vanzatorul nu este obligat sa va dea banii inapoi pe produs daca poate sa va ofere un produs identic dar nici cumparatorul nu este obligat sa accepte alt produs similar, daca vanzatorul nu-i poate pune la dispozitie un alt bun identic. IN ACEASTA ULTIMA SITUATIE, PUTETI SA CERETI SA VI SA DEA BANII INAPOI!!!
Problema e ca produsul e conform, nu are niciun defect, vanzatorul l-a prezentat, logodnicul l-a cumparat.

Art. 5. - (1) Vânzătorul este obligat să livreze consumatorului produse care sunt în conformitate cu contractul de vânzare-cumpărare.
(2) Se consideră că produsele sunt în conformitate cu contractul de vânzare-cumpărare dacă:
a) corespund descrierii făcute de vânzător şi au aceleaşi calităţi ca şi produsele pe care vânzătorul le-a prezentat consumatorului ca mostră sau model;
b) corespund oricărui scop specific solicitat de către consumator, scop făcut cunoscut vânzătorului şi acceptat de acesta la încheierea contractului de vânzare-cumpărare;
c) corespund scopurilor pentru care sunt utilizate în mod normal produsele de acelaşi tip;
d) fiind de acelaşi tip, prezintă parametri de calitate şi performanţe normale, la care consumatorul se poate aştepta în mod rezonabil, date fiind natura produsului şi declaraţiile publice privind caracteristicile concrete ale acestuia, făcute de vânzător, de producător sau de reprezentantul acestuia, în special prin publicitate sau prin înscriere pe eticheta produsului.
Art. 6. - Nu se consideră a fi lipsă de conformitate dacă în momentul încheierii contractului de vânzare-cumpărare consumatorul a cunoscut sau nu putea, în mod rezonabil, să nu cunoască această lipsă de conformitate ori dacă lipsa de conformitate îşi are originea în materialele furnizate de consumator.

Sa zicem ca v-ati putea agata de punctul pe care vi l-am bolduit. Ca scopul era ca dvs sa il purtati, desi se putea obtine masura dvs inainte.

Art. 11. - (1) În cazul lipsei conformităţii, consumatorul are dreptul de a solicita vânzătorului în primul rând repararea produsului sau are dreptul de a solicita înlocuirea produsului, în fiecare caz fără plată, cu excepţia situaţiei în care măsura este imposibilă sau disproporţionată.@
(2) O măsură reparatorie va fi considerată ca disproporţionată, dacă ea impune vânzătorului costuri care sunt nerezonabile în comparaţie cu cealaltă măsură reparatorie, luându-se în considerare:
a) valoarea pe care ar fi avut-o produsele dacă nu ar fi existat lipsa de conformitate;
b) importanţa lipsei de conformitate;
c) dacă cealaltă măsură reparatorie ar putea fi realizată fără un inconvenient semnificativ pentru consumator.
(3) O măsură reparatorie va fi considerată ca imposibilă dacă vânzătorul nu poate asigura produse identice pentru înlocuire sau piese de schimb pentru reparare, inclusiv ca urmare a lipsei utilajelor sau a tehnologiei aferente.@
(4) Orice reparare sau înlocuire a produselor va fi făcută în cadrul unei perioade rezonabile de timp, stabilită de comun acord, în scris, între vânzător şi consumator, şi fără niciun inconvenient semnificativ pentru consumator, luându-se în considerare natura produselor şi scopul pentru care acesta a solicitat produsele. Perioada de timp stabilită nu poate depăşi 15 zile calendaristice de la data la care cumpărătorul a adus la cunoştinţă vânzătorului lipsa de conformitate a produsului.@

Numai Anpc va poate descurca, daca se va considera ca e un produs neconform, va trebui sa va dea banii inapoi daca nu va pot asigura un produs identic, schimbarea produsului cu alt model reprezentand un inconvenient semnificativ pt cumparator.


Ultima modificare: Joi, 12 Februarie 2015
gi-jane2, moderator

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Produse defectuoase Saturnine Saturnine Buna ziua, Am tot cautat pe internet dar nu am gasit un raspuns concet . Daca achizitionez un produs ( sa zicem o pompa de bicicleta) ma duc cu ea acasa sa ... (vezi toată discuția)
Telefon cu defect dupa 2 zile mikloshorvath mikloshorvath Buna, am cumparat un telefon si dupa 2 zile, s-a blocat. Dupa scoatere/reintroducere a acumlatorului, s-a revenit. Insa telefonul am cumparat ca si cadou ... (vezi toată discuția)
Legea 449 dryw3r dryw3r va salut,am predat un telefon mobil pentru a fi reparat in garantie,deja are 2 luni da cand este la reparat ,nu s a rezolvat inca nimic,as vrea sa stiu care ... (vezi toată discuția)