„De la 1 ianuarie 2022, aveți o garanție legală de conformitate pentru toate serviciile digitale. Iar site-urile de întâlniri fac parte din această categorie. Bineînțeles, aceasta nu este o garanție pentru cazul în care profilurile nu corespund criteriilor dumneavoastră, ci o garanție în caz de funcționare defectuoasă a site-ului de întâlniri”, transmite Centrul European al Consumatorilor din România.
De exemplu, pe forumul avocatnet.ro, utilizatori ai serviciilor oferite de site-urile de întâlniri se plâng adesea de imposibilitatea de a-și mai șterge conturile, de comunicarea defectuoasă ori aproape imposibilă cu cei care oferă serviciul, de lipsa de transparență, de tarife plătite pentru servicii pe care, de fapt, le primesc doar dacă plusează la prețul achitat inițial ș.a.m.d.
„Concret, dacă nu aveți acces la contul dumneavoastră sau dacă serviciul de chat nu mai funcționează pe site, puteți cere repararea serviciului și, în caz contrar, reducerea prețului sau chiar anularea abonamentului. În cazul unui litigiu cu un site de întâlniri cu sediul într-o altă țară din UE, contactați ECC Romania”, transmit cei de la Centru - sesizările se fac aici.
- dacă serviciul nu este furnizat deloc, nici după ce consumatorul a cerut expres asta, consumatorul are dreptul să înceteze contractul - printr-o declarație prin care își exprimă această decizie; în acest caz, conform ordonanței, consumatorul are dreptul să primească toții banii înapoi („în cazurile în care contractul prevede furnizarea conţinutului digital sau a serviciului digital în schimbul plăţii unui preţ şi pentru o anumită perioadă, iar conţinutul digital sau serviciul digital a fost în conformitate pe parcursul unei perioade anterioare datei încetării contractului, comerciantul rambursează consumatorului numai cota-parte din preţul plătit care corespunde perioadei în care conţinutul digital sau serviciul digital nu a fost în conformitate, precum şi orice parte din preţul plătit de consumator în avans pentru perioada rămasă din durata contractului, care ar fi urmat să se deruleze dacă contractul nu ar fi încetat”; rambursarea ar trebui să se facă în cel mult 14 zile de când comerciantul a fost informat de consumator că renunță la contract;
- în cazul de neconformitate, consumatorul are dreptul la aducerea în conformitate a conţinutului digital sau a serviciului digital, la o reducere proporţională a preţului sau la încetarea contractului.
Comentarii articol (0)