avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 304 soluții astăzi
Acasă Subiect: garantia pentru conformitate
Subiect: garantia pentru conformitate
ACCES PREMIUM

Garanția pentru produse: Ce trebuie să știe operatorii economici în cazul în care sunt controlați de ANPC

Cristian Stanescu în Aspecte juridice
Redactor, avocatnet.ro
9 Iulie 2024 | 0 | 1044 | Timp de citire: 3 min.

Pe lângă controalele ANPC structurate în mod specific domeniului în care activează, comercianții trebuie să nu uite că sunt obligați să se conformeze unor reglementări general valabile, cum sunt cele referitoare la garanția produselor. Citește articolul

ACCES GRATUIT

UPDATE 11 lucruri pe care trebuie să le știi despre returnarea și garanția produselor cumpărate de Black Friday și nu numai

avocatnet.ro în Salarizare, taxare & relația cu statul
10 Noiembrie 2023 | 24 | 87381 | Timp de citire: 4 min.

Cei mai mulți dintre cei care au vrut să cumpere produse la reduceri cu ocazia Black Friday au făcut-o deja până acum. Dar dacă produsele pe care le primesc nu se ridică la așteptările lor, cumpărătorii trebuie să știe că sunt multe aspecte legale importante privind returul și garanția acestora. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE A fost publicat noul cadru legal al vânzării bunurilor și garanțiilor oferite. Schimbările ce se vor aplica din 1 ianuarie, diferite față de ce se propusese inițial

avocatnet.ro în Aspecte juridice
30 Decembrie 2021 | 1 | 14805 | Timp de citire: 7 min.

După ce recent Ministerul Economiei a republicat în dezbatere un proiect de OUG prin care se va schimba, din 1 ianuarie 2022, cadrul legal aplicabil vânzării de bunuri consumatorilor, Guvernul l-a și adoptat săptămâna asta în ședință, iar azi ordonanța care-l cuprinde a apărut în Monitorul Oficial. La fel ca vechea Lege nr. 449/2003 (pe care o va înlocui de la 1 ianuarie), ordonanța tratează, în mod special, conformitatea bunurilor cu contractul de vânzare, măsurile ce vor trebui luate de vânzători în caz de neconformitate a produselor, dar și regimul garanției produselor. Doar că Guvernul a trimis la Monitorul Oficial o formă semnificativ diferită, pe partea de garanții legale, față de ceea ce ne-a arătat că adoptă în ședința care a avut loc zilele trecute. Citește articolul

ACCES GRATUIT
Jurisprudență utilă

Ai cumpărat un autoturism cu garanție antirugină? E bine să te asiguri că reviziile speciale sunt efectuate la timp și menționate în carnetul de service și garanții pentru a evita neplăcerile

Dan Năstase în Ghid auto
Consilier juridic specializat în relații de muncă,
22 Noiembrie 2021 | 1 | 2473 | Timp de citire: 5 min.

În ultimii ani, atât producătorii de autoturisme, cât și distribuitorii, au inclus în reclame și în mesajele de promovare informații privind garanția elementelor de caroserie împotriva coroziunii de cinci, șapte, 10 sau chiar 12 ani, acesta fiind un element care poate influența decizia cumpărătorilor de a alege o anumită marcă ori un anumit model. Odată cumpărată mașina, dusă la revizii așa cum se cere, proprietarul constată peste câțiva ani că a apărut rugina pe mașina sa și cere dreptul cuvenit, doar că nimeni nu vrea să înlocuiască piesele neconforme; mai mult, i se impută cumpărătorului că nu a cerut ce trebuia la revizii, ca și cum ar fi obligația lui să cunoască ce trebuie schimbat sau ce trebuie verificat periodic la mașină, iar nu a celor din service. Iată în acest material un exemplu unde instanța de judecată i-a dat câștig de cauză cumpărătorului pe criteriul că cei de la service trebuie să cunoască și să respecte indicațiile producătorului privind întreținerea și repararea defectelor constatate. Citește articolul

ACCES GRATUIT
Protecția consumatorului

Produs stricat în garanție: Cum se calculează termenul în care vânzătorul trebuie să ți-l aducă la conformitate

Manuela Rasina în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor, avocatnet.ro
6 August 2021 | 1 | 20077 | Timp de citire: 4 min.

Potrivit Legii 449/2003, care reglementează garanțiile produselor, atunci când apar probleme în funcționarea unui produs de folosință îndelungată aflat în garanție, comerciantul care l-a vândut este obligat să îl repare sau să îl înlocuiască în 15 zile calendaristice ori, dacă nu se poate, să-i restituie clientului prețul plătit. La prima vedere, pare simplu de calculat cât are acesta de așteptat: s-a stricat, anunță comerciantul și în 15 zile situația trebuie rezolvată. În realitate lucrurile nu stau chiar așa, termenul curgând diferit în funcție de natura produsului - de exemplu, perioada maximă în care trebuie reparată sau înlocuită o mașină de spălat rufe este mai scurtă decât cea în care trebuie adus la conformitate un telefon defect. În plus, în anumite situații clientul poate pretinde remedierea într-un interval mai mic decât cel precizat în legislație. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Proiect de lege

Vânzătorii de bunuri vor avea obligații mai clare și mai stricte față de consumatori, din 2022

Alexandros Bakos în Aspecte juridice
Redactor, avocatnet.ro
27 Noiembrie 2020 | 0 | 1524 | Timp de citire: 4 min.

Atunci când îi vinde un bun unui consumator, vânzătorul are obligația să livreze un anumit tip de produs, conform cu anumite așteptări ale consumatorului, să asigure anumite protecții, inclusiv legate de existența unei garanții că produsul va funcționa corespunzător pentru o perioadă de timp etc. Acest cadru normativ urmează să fie actualizat, în 2022, când un proiect de lege pus joi în dezbatere publică de Ministerul Economiei va intra în vigoare. În acest context, vânzătorii vor avea de respectat obligații mai clare și mai detaliate, mai ales când va veni vorba de vânzarea unor produse cu elemente digitale (de exemplu, televizoare inteligente, smartphone-uri etc.). Citește articolul

ACCES GRATUIT
Propunere UE

Consumatorii ar putea beneficia de protecții suplimentare, când cumpără produse

Alexandros Bakos în Știri & Revista presei
Redactor, avocatnet.ro
13 Februarie 2019 | 0 | 2922 | Timp de citire: 2 min.

O propunere de directivă europeană - care, dacă ar fi adoptată, va trebui transpusă și în țara noastră - ar putea acorda protecții sporite consumatorilor, în relațiile cu comercianții, conform unei declarații de presă a Parlamentului European. Printre altele, ar urma să se extindă substanțial perioada în care un client poate solicita reparația sau înlocuirea unui produs care s-a defectat, considerându-se că defectul exista de la cumpărare, de la șase luni la unul sau chiar doi ani. Citește articolul

ACCES GRATUIT
Ziua drepturilor consumatorilor

Reminder Fii informat: Ce drepturi ai când cumperi de la comercianții români și străini

Simona Voiculescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor-șef, avocatnet.ro
15 Martie 2018 | 3 | 22017 | Timp de citire: 5 min.

Principalele drepturi ale unui cumpărător, potrivit legislației în vigoare, sunt dreptul la garanția legală de doi ani și dreptul la returnarea produselor în 14 zile. Dar lucrurile nu se rezumă doar la garanție și returnare. Trebuie să știm de ce e important să dăm înapoi un bun cu defecte încă de când îl primim acasă, cine e responsabil de pagubele aduse de produsele cumpărate, cum să facem cumpărături sigure cu cardul și cum suntem protejați când cumpărăm din străinătate. Cu ocazia Zilei Drepturilor Consumatorilor, v-am pregătit o sinteză cu informațiile necesare pe care orice cumpărător trebuie să le aibă! Citește articolul