Curs practic de implementare e-Factură / e-Transport. Reguli de aplicare și discuții practice. Vezi detalii și participă →
Pentru a putea moderniza sistemul de depunere a reclamațiilor, Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorului (ANPC) anunță că formularul online de reclamații va putea fi folosit de consumatori doar în timpul săptămânii și doar între anumite ore. ANPC nu a anunțat însă și o dată de la care se va reveni la normal. Citește articolul
Comercianții profită de neatenția consumatorilor și de entuziasmul creat de reducerile anunțate de Black Friday. Anul acesta, mai mult ca anii precedenți, Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a anunțat că a amendat mai multe magazine mari care ofereau reduceri înșelătoare cumpărătorilor din online și nu numai. În acest context, ANPC a înființat o „divizie” specială de control, care se concentrează pe reducerile de Black Friday, dar și o adresă specială de e-mail la care consumatorii pot trimite reclamații și orice dovezi consideră necesare pentru a arăta neregulile constatate. Citește articolul
Practica unora dintre comercianți de a ridica prețurile produselor doar pentru a oferi un preț mai mic cu ocazia reducerilor de Black Friday și care, în realitate, nu indică nicio schimbare a prețului respectiv poate fi reclamată de către consumatorii și sancționată de către autorități. Chiar marți, Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a amendat cu 50.000 lei Altex România pentru produsele promovate ca fiind cu reducere pe site-ul companiei, care aveau, de fapt, prețul neschimbat sau chiar mai mare decât cel mai mic din ultima lună. În acest context, iată cum poate fi reclamată această practică a magazinelor care încearcă să-și păcălească clienții. Citește articolul
Mai ales în perioadele în care volumul de mărfuri vândute crește, așa cum sunt perioadele cu reduceri de preț, inclusiv de Black Friday, clienții pot avea diverse neînțelegeri cu comercianții. În aceste situații, dacă vânzătorul nu rezolvă situația apărută, cumpărătorul se poate adresa Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC), putând depune la această autoritate o reclamație online. Citește articolul
Dacă vrei să faci o reclamație, în această perioadă, împotriva unui comerciant, poți să accesezi o platformă online pusă la dispoziție de către Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorului (ANPC). Însă, înainte de a depune această plângere trebuie să faci dovada că ai încercat să ajungi la o înțelegere cu respectivul comerciant, pe cale amiabilă. Citește articolul
Consumatorii nemulţumiţi de produsele sau serviciile unui comerciant, care aleg procedura de soluţionare alternativă a litigiilor (SAL) în loc să se adreseze instanţei, trebuie să ştie care sunt paşii necesari pentru deschiderea procedurii SAL şi cum se desfăşoară aceasta. Citește articolul
Dacă eşti nemulţumit de serviciile sau produsele unui comerciant, te poţi adresa justiţiei, pentru a-l trage la răspundere pe aceasta sau pentru a-ţi recupera banii, însă un proces civil poate dura foarte mult şi poate fi destul de costisitor. În schimb, poţi alege să rezolvi conflictul fără a ajunge în instanţă, într-un timp mai scurt şi fără cheltuieli. Citește articolul
Dacă ne-am adresat deja comerciantului sau celui care ne prestează un serviciu și am primit o rezolvare nesatisfăcătoare sau chiar deloc, abia atunci ne putem adresa autorităților din domeniu: Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) și Centrului European al Consumatorilor (ECC România), după caz. Cel mai important lucru este să însoțim plângerile noastre de copiile tuturor documentelor pe care ni le cer. În orice caz, indiferent de rezolvare, vom primi un răspuns de la aceste autorități într-o lună de zile. Citește articolul
Părinții își pot aduce copiii la proteste, atâta timp cât manifestațiile publice sunt pașnice și se desfășoară în condițiile legii. Aceasta este concluzia la care putem ajunge pe fondul prevederilor legale din legislația ce privește adunările publice și din cea cu privire la drepturile copilului, în contextul în care, în ultimele zile, au fost înregistrare la autoritățile de protecția copilului câteva zeci de reclamații cu privire la participarea celor mici la protestele din Piața Victoriei și nu numai. Citește articolul
Persoanele fizice au posibilitatea legală de a reclama, la Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC), încălcarea legislației consumatorilor. În contextul în care recuperatorii de creanțe au de-acum interdicții referitoare la contactarea datornicilor, vă prezentăm ce procedură trebuie urmată la transmiterea reclamațiilor. Citește articolul