avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 942 soluții astăzi
Acasă Subiect: sesizare anpc
Subiect: sesizare anpc
ACCES PREMIUM

Calitatea serviciilor în grădinițe: ce verifică inspectorii ANPC

Cristian Stanescu în Aspecte juridice
Redactor, avocatnet.ro
8 Iulie 2024 | 0 | 713 | Timp de citire: 2 min.

Proprietarii de gradinițe particulare pot fi supuși unor controale ale Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorului (ANPC) care se pot solda cu amenzi semnificative în cazul constatării unor nereguli, cu atât mai mult cu cât amenzile sunt cumulative. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Voluntar ANPC, o nouă aplicație online, prin care oricine poate sesiza abuzurile comercianților, fără a fi direct implicat într-o relație B2C

Cristian Stanescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor, avocatnet.ro
29 Noiembrie 2023 | 7 | 3830 | Timp de citire: 1 min.

Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a introdus un nou serviciu online, denumit "Voluntar ANPC", permițând cetățenilor să sesizeze nereguli săvârșite de comercianți în legătură cu alte persoane. Aplicația este accesibilă pe pagina de internet a instituției și urmărește extinderea rețelei de observatori a acesteia. Utilizatorii trebuie să furnizeze probe pentru a-și susține sesizările, chiar dacă nu sunt implicați direct într-o relație business to consumer, și pentru ca acestea să fie luate în considerare. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Document: Aspecte importante despre controalele ANPC

avocatnet.ro în Aspecte juridice
16 August 2023 | 0 | 3057 | Timp de citire: 3 min.

Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) prezintă într-un document actualizat procedura-cadru privind activitatea de supraveghere și control. Documentul, un ghid util pentru operatorii economici totodată, detaliază regulile generale de procedură, drepturile și obligațiile personalului de control, tipurile de acțiuni de control, documentele încheiate în cadrul acestora, măsurile și sancțiunile complementare, precum și alte aspecte relevante. Citește articolul

ACCES GRATUIT

ANPC a lansat o adresă specială de e-mail pentru cei ce au probleme cu băncile

Dragos Niculescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor, avocatnet.ro
29 Mai 2023 | 0 | 4329 | Timp de citire: 1 min.

Consumatorii ce încep să aibă probleme cu băncile la care au contractat diverse împrumuturi și care vor să acționeze, astfel încât să nu ajungă într-o situație financiară dificilă, pot contacta, mai nou, Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) printr-o adresă de e-mail dedicată. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Reminder Apar noi drepturi pentru consumatori în cazul practicilor înșelătoare ale comercianților

Simona Voiculescu în Justițiabil in România
Redactor-șef, avocatnet.ro
27 Mai 2022 | 0 | 6580 | Timp de citire: 4 min.

Similar cu drepturile pe care le are consumatorul în virtutea garanției, în cazul practicilor înșelătoare sau abuzive ale comercianților vor putea fi cerute repararea, înlocuirea și reducerea prețului produsului ori serviciului cumpărat ca urmare a acelor practici, potrivit unei ordonanțe ce se va aplica din 28 mai 2022. Citește articolul

ACCES GRATUIT

De mâine, formularul online de reclamații al ANPC va putea fi folosit doar în anumite perioade ale zilei și doar în timpul săptămânii

Dragos Niculescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor, avocatnet.ro
5 Aprilie 2022 | 1 | 3710 | Timp de citire: 1 min.

Pentru a putea moderniza sistemul de depunere a reclamațiilor, Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorului (ANPC) anunță că formularul online de reclamații va putea fi folosit de consumatori doar în timpul săptămânii și doar între anumite ore. ANPC nu a anunțat însă și o dată de la care se va reveni la normal. Citește articolul

ACCES GRATUIT

De azi, în cazul situațiilor urgente, consumatorii pot sesiza ANPC prin WhatsApp

Dragos Niculescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor, avocatnet.ro
7 Februarie 2022 | 0 | 4217 | Timp de citire: 2 min.

Cei ce vor să aducă în atenția Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) o situație urgentă, de pildă, debranșarea de la electricitate sau gaze naturale pentru facturi calculate greșit ori în situația în care este pusă în pericol sănătatea oamenilor, au de-acum la dispoziție pentru asta un număr de WhatsApp, potrivit unui anunț de azi al instituției. Totuși, trimiterea sesizărilor către ANPC în acest mod nu elimină necesitatea formulării unei reclamații oficiale. Citește articolul