ACCES GRATUIT
Voluntar ANPC, o nouă aplicație online, prin care oricine poate sesiza abuzurile comercianților, fără a fi direct implicat într-o relație B2C
Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a introdus un nou serviciu online, denumit "Voluntar ANPC", permițând cetățenilor să sesizeze nereguli săvârșite de comercianți în legătură cu alte persoane. Aplicația este accesibilă pe pagina de internet a instituției și urmărește extinderea rețelei de observatori a acesteia. Utilizatorii trebuie să furnizeze probe pentru a-și susține sesizările, chiar dacă nu sunt implicați direct într-o relație business to consumer, și pentru ca acestea să fie luate în considerare.
Articolul continuă mai jos
ANPC a implementat recent o aplicație numită "
Voluntar ANPC", prin care oferă cetățenilor posibilitatea de a sesiza orice neregulă întâlnită la comercianți sau furnizori de servicii. Noutatea constă în aceea că
instituția poate fi sesizată acum de oricine, inclusiv de persoane care nu sunt vătămate în mod direct de un comerciant sau de un furnizor de servicii, dar care observă nereguli aferente prestației comerciantului față de alți consumatori.
Conceptul se bazează pe posibilitatea accesibilă tuturor cetățenilor de a semnala
nereguli observate la comercianți prin accesarea unui link care trimite direct pe pagina de sesizări a ANPC. Inițiativa pune accent pe participarea cetățenilor care, deși nu sunt direct afectați de comercianți sau de furnizorii de servicii, sunt dispuși să sesizeze astfel de probleme. Ideea instituției este de a crea o rețea extinsă de observatori voluntari, multiplicând numărul de ”ochi” atenți la posibile nereguli pe piață.
Totuși, pentru ca sesizările lor să fie luate în considerare,
utilizatorii aplicației sunt obligați să furnizeze probe sub forma de imagini video sau foto care să ateste neregulile semnalate. Aceste imagini vor fi încărcate în ”Voluntar ANPC”, alături de informații despre poziționarea exactă a locului în care a avut loc incidentul. Ulterior, comisarii ANPC vor prelua aceste sesizări și vor interveni pentru remedierea problemelor semnalate.
Informările persoanelor care sesizează o neregulă, fără a fi ele insele implicate direct, pot fi depuse pe site-ul ANPC, urmând acest
link, iar cele ale consumatorilor care se consideră prejudiciați de prestația unui comerciant ori furnizor de servicii, la acest
link.
--
Acest material este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale, conform
termenilor și condițiilor de furnizare a serviciilor avocatnet.ro. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi o solicitare pe adresa
office@avocatnet.ro.
Comentarii articol (7)