Reclamatiile si sesizarile adresate Comisariatelor pentru Protectia Consumatorilor / Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor pot fi depuse doar de consumatorii persoane fizice.
Reclamatiile se pot depune numai dupa ce se incearca rezolvarea amiabila a problema cu operatorul economic care a comercializat produsul sau a prestat serviciul.
Doar daca nu ajungeti la o înţelegere cu vanzatorul / administratorul unitatii aveti dreptul sa depuneti o reclamatie la Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor.
Reclamatiile / sesizarile se fac in format scris sau in format electronic; se transmit prin posta clasica sau electronica la sediile comisariatelor judeţene sau se depun personal.
Reclamatia in format electronic se completeaza la acest link:
[ link extern ] /
Documentele probatorii (factura / bon fiscal / contract / certificat de garantie / corespondenta purtata in scopul intelegerii pe cale amiabila cu comerciantul etc.) se scaneaza si se ataseaza reclamatiei.
Reclamaţia/sesizarea dumneavoastra se rezolva in termenul legal (conform prevederilor O.G. nr. 27/2002) de maximum 45 de zile, cu conditia ca aceasta sa fie insotita de copii dupa toate documentele probatorii: factura fiscala, bon fiscal / chitanta, contract, certificat de garanţie sau alte documente, după caz,
si datele dvs.: nume si prenume, adresa si numar de telefon.
In principiu reclamatia ar trebui sa fie redactata cat mai concis, nu sunt recomandate ''romanele'' si nici jignirile sau consideratiile personale asupra calitatii produsului/serviciului. Limitati-va la a expune faptele si a da cat mai multe amanunte despre produs / serviciu, nu despre vanzatori / firme.
Pastrati originalele documentelor probatorii.
RECLAMATIE
1.Numele şi prenumele ______________________________________
Adresa __________________________________________________
Nr. telefon _______________________
2. Denumirea şi adresa agentului economic care a comercializat produsul sau a prestat serviciul __________________________________________________________
3) Produsul sau serviciul reclamat (elemente de identificare şi caracterizare)
__________________________________________________________
4. Data achizitionarii produsului / serviciului_________________________
5. Detalii cu privire la deficientele reclamate:________________________
6. Pretentiile reclamantului:______________________________________
7. Documente probatorii anexate:_________________________________
si, daca este cazul - de exemplu atunci cand duceti la sediul comisariatului produse alimentare stricate
8. Produse predate pentru efectuarea cercetarii şi starea calitativa a acestora:
___________________________________________________________
Data si semnatura dvs.
Lista Comisariatelor Judeţene pentru Protecţia Consumatorilor si datele de contact (inclusiv adresa de mail pe care puteti trimite reclamatia):
[ link extern ]
Daca nu sunteti multumit de modul în care a fost rezolvata reclamatia va puteti adresa în scris Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor, B-dul Aviatorilor nr. 72, sector 1, Bucureşti cod 011865.