avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 863 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Protectia consumatorului?
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Protectia consumatorului?

As dori sa ma lamuriti si pe mine in legatura cu o problema avuta cu cei de la Protectia Consumatorului.
Am facut o sesizare la Comisariatul Judetean pentru Protectia Consumatorului dupa ce am cumparat o sticla cu bere expirata de la un magazin si am primit urmatorul raspuns:
"- deoarece nu v-ati prezentat la operatorul economic reclamat, am procedat la solutionarea amiabila a petitiei dvs.
- in conformitate cu prevederile procedurii de cercetare a reclamatiilor, o copie a reclamatiei dvs s-a transmis la operatorul economic dvs. s-a transmis la operatorul economic."

As dori sa mentionez ca nu am fost contactat de cei de la Protectia Consumatorului pentru a ma prezenta la agentul economic. As vrea sa va intreb daca este normal sa merg si eu in calitate de sesizor impreuna cu cei de la Protectia Consumatorului pentru a verifica sesizarea mea.
As dori sa va mai intreb daca este normal ca cei de la Protectia Consumatorului sa transmita o copie a sesizarii mele care cuprinde toate datele mele de identificare catre operatorul economic.
Conform art. 46 din Legea Nr. 188/1999 actualizată privind statutul funcţionarilor Publici “Funcţionarii publici au obligaţia să păstreze secretul de stat, secretul de serviciu, precum şi confidenţialitatea în legătură cu faptele, informaţiile sau documentele de care iau cunoştinţă în exercitarea funcţiei publice, în condiţiile legii, cu excepţia informaţiilor de interes public.”

Având în vedere prevederile articolului sus menţionat consider că angajaţii de la Protecţia Consumatorului Vaslui nu trebuiau să transmita o copie a sesizarii mele operatorului economic.
In final as dori un sfat. Ce pot face in aceasta situatie si unde pot sesiza neregulile relatate mai sus avand in vedere ca eu am transmis acestea la Autoritatea Nationala pentru protectia consumatorului iar acestia au redirectionat catre comisariatul judetean sesizarea mea si nu s-a rezolvat absolut nimic. Va multumesc anticipat ptr raspuns.
Cel mai recent răspuns: Ares-3 , moderator 09:38, 3 Aprilie 2012
ANPC rezolva petitiile primite de la consumatori prin 2 metode: pe cale amiabila sau prin control.

In cazul dvs. au ales procedura de rezolvare pe cale amiabila prevazuta la 4.3.1. Solutionarea petitiilor pe cale amiabilă din Procedura Generala privind solutionarea dar in opinia mea nu au respectat-o in totalitate pentru ca la pct. (4) scrie:

Notificarea, împreună cu o copie a Fisei de reclamatie, Anexa nr. 3, cap. B, (completată si înregistrată de petent la structurile teritoriale), se vor transmite entitătii (prin postă/fax) sau, după caz, direct prin petitionarul care a depus reclamatia, cu acordul acestuia.

[ link extern ]

Aceasta metoda eu inteleg ca o puteau alege doar daca aveau acordul dvs.

In privinta solicitarii lor de a va prezenta si dvs. la agentul econmic pot sa o pun pe seama faptului ca ati fi avut posibilitatea sa va primiti banii inapoi sau alta sticla de bere - asta ar insemna ca ati facut reclamatie.
Diferenta intre sesizare si reclamatie este aceea ca sesizarea este fara pretentii materiale, iar reclamatia este cu pretentii materiale.

Ceea ce puteti face este sa sesizati ANPC ca cei de la Comisariatul Judetean se pare ca nu au respectat procedura.

Intre noi fie vorba, din ce ne-ati povestit rezulta ca nici dvs. nu ati respectat-o: prima oara ar fi trebuit sa va adresati comerciantului; in aceeasi procedura scrie ca inainte de a se inregistra o reclamatie se verifica daca petentul s-a prezentat la vanzator si daca acesta a intarziat sau a refuzat solutionarea reclamatiei, or dvs. nu spuneti ca ati fi facut asta.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Model de reclamație către comisariatul pentru protecția consumatorului Ares-3 Ares-3 Reclamatiile si sesizarile adresate Comisariatelor pentru Protectia Consumatorilor / Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor pot fi depuse doar ... (vezi toată discuția)
Întrebare - problema cu o banca crstirina crstirina În 2007 în urma unui conract de credit cu o bancă am obtinut si un card de credit pe care l-am achitat si închis în 18 01. 2010 iar acum când am ... (vezi toată discuția)
Solutionare petitie opc mirela01 mirela01 Buna ziua Am o intrebare la dvs.Va rog sa-mi spuneti daca refuz solutionarea unei petitii opc pe cale amiabila ,se trece la controlul comisarilor de la opc?Am ... (vezi toată discuția)