avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 518 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Bon in neconcordanta cu serviciul prestat
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Bon in neconcordanta cu serviciul prestat

Buna ziua!

Am apelat la serviciile unei vulcanizari din Timisoara.

Nu am gasit expusa nici o lista de preturi in incinta societatii comerciale si imi recunosc vina de a nu fi intrebat inainte de prestarea serviciului costurile acestuia.

Pentru faptul ca mi s-a cerut o suma de 25 lei pentru un serviciu pe care n-am platit vreodata mai mult de 10 lei in orice locatie din tara, am insistat sa primesc bonul fiscal. I-am inmanat angajatului care a parut foarte deranjat de cererea mea 30 lei.

Mi s-a adus dupa aproximativ 15 minute de asteptare un bon pe care este trecuta suma de 30 lei, fara nici o explicatie. Cuvintele exacte ale persoanei care mi-a adus bonul (o alta decat cea care a prestat serviciile) au fost "scrie servicii vulcanizare,e un bon de 30 lei". Urma, probabil, justificarea pe care nu a mai simtit nevoia sa mi-o transmita.

Pentru ca atitudinea angajatului mi s-a parut una aproape ostila dupa ce am solicitat bonul fiscal pentru serviciul prestat, am preferat sa ies din incinta societatii, temandu-ma pentru integritatea mea corporala, in conditiile in care eram singur, intr-un oras strain si o zona necunoscuta.

La o verificare mai atenta a bonului, imediat ce am parasit incinta societatii, am observat ca a fost emis la 16:01, in conditiile in care eu am inmanat banii angajatului nu mai devreme de 16:25, iar un alt angajat mi-a adus bonul nu mai devreme de 16:40.

Exista baza legala pentru a depune o sesizare la ANAF? Sunt obligati comerciantii sa treaca detaliat serviciul prestat pe bon? Din informatiile de pe site-ul ANAF, TelVerde poate fi apelat doar in cazul in care te lovesti de un refuz al comerciantului de a elibera bon SI nu trebuie sa parasesti locatia inainte sa suni.

Banuiesc ca, in cazul unui control. inspectorii au voie sa solicite imaginile camerelor de supraveghere pentru a confirma faptul ca am beneficiat de serviciu la ceva timp dupa ce fusese bonul pe care il am in mana emis? De parca n-ar fi de ajuns ca mi s-a dat un bon mai mare ?

Cum puteam eu sa am pretentia ca serviciul prestat sa nu il platesc (cum imi ofera legea posibilitatea) atat timp cat nu primesc bonul pana nu dau intai banii?

Va multumesc anticipat pentru bunavointa de a-mi raspunde!
Cel mai recent răspuns: Ares-3 , moderator 11:05, 17 Iulie 2015
Faceti sesizare detaliata, nu aveti nimic de pierdut. Daca se gasesc nereguli vor fi sanctionati.
Nu stiu daca si inspectorii ANAF pot cere filmarile video, daca dau curs sesizarii as zice ca vor analiza firma in ansamblu.

Pentru acest motiv pot fi sanctionati si de ANPC:

Nu am gasit expusa nici o lista de preturi in incinta societatii comerciale si imi recunosc vina de a nu fi intrebat inainte de prestarea serviciului costurile acestuia.


Ar mai fi trebuit sa aiba afisata in loc vizibil o placheta cu ceea ce scrie aici:

Art. 1. – (1) Pentru corecta informare a consumatorilor şi pentru a le da acestora posibilitatea să afle informaţii referitoare la modul în care pot face sesizări ori reclamaţii cu privire la produsele şi/sau serviciile ce le sunt puse la dispoziţie, operatorii economici au obligaţia să afişeze numărul de telefon denumit TELEFONUL CONSUMATORILOR – 0219551, adresa şi numerele de telefon/fax ale comisariatelor judeţene pentru protecţia consumatorilor în a căror rază teritorială se află operatorul economic, precum şi adresa site-ului Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor: www.anpc.gov.ro.

[ link extern ]
Daca nu ati vazut-o scrieti si asta, ca nu ati vazut placheta obligatorie prin Ordinul ANPC 594/2014.

Ii puteti reclama online:
[ link extern ] /
In campul Pretentii cereti sa aflati pretul corect al serviciului prestat iar daca dvs. ati platit mai mult sa va fie restituita diferenta - asta pentru ca acel camp e obligatoriu si nu stiu ce altceva ati putea solicita.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Obligativitate eliberare bon fiscal Zagoni Zagoni Buna ziua! Am intampinat o problema la un magazin de piese electronice, si anume: Am cumparat piese in valoare de 125 Ron, pentru firma, la care lucrez, ... (vezi toată discuția)
Sesizarea finantelor puncuskaa puncuskaa cum pot sa sesizez finantele stiind despre o firma ca nu plateste impozit si lucra in negru? (vezi toată discuția)
Restaurant neserios: au schimbat prețul convenit cu o săptămână înainte de nuntă. cum pot rezolva această situație, ținând cont de faptul că am plătit avans dar nu am contract? allexs96 allexs96 Buna sera, va scriu cu urmatoare situatie, tragic-comica.... Ma fac vinovat ca am programat nunta la un local total neinspirat, acum 4-5 luni. Ne-am uitat ... (vezi toată discuția)