Așa cum scriam recent, ANPC are o nouă interfață pentru portalul său online, modernizarea platformei sale digitale simplificând procesul de interacțiune a consumatorilor cu această instituție.
Prin intermediul unei autentificări securizate realizate prin intermediul ROeID sau cu ajutorul unei semnături digitale, accesul la platformă este permis atât persoanelor fizice, cât și celor juridice.
Ca urmare, persoanele fizice pot folosi site-ul ANPC pentru a depune o reclamație, pentru a solicita informații de interes public, pentru a informa Autoritatea cu privire la nereguli constatate (care nu privesc direct consumatorul care face sesizarea) ori pentru a depune o plângere împotriva unei companii aeriene.
În ceea ce privește persoanele juridice, acestea pot, pe lângă interacțiunile aflate la îndemâna persoanelor fizice, să solicite eliberarea unui extras de cazier comercial, să rectifice sau să radieze datele înscrise în acesta ori să înregistreze comisioane bancare, acolo unde este cazul.
Un capitol aparte al portalului este dedicat operatorilor economici care efectuează operațiuni cu metale prețioase.
Aceștia pot solicita eliberarea autorizației ori a vizei anuale necesare funcționării, pot cere renunțarea la operațiuni cu bunuri de acest tip, suspendarea sau încetarea activității.
În plus, entitățile care activează în acest domeniu pot depune cereri de modificare a elementelor de identificare și cereri de înregistrare a mărcii de responsabilitate.
Comentarii articol (0)