În contextul în care prelungirea stării de urgență ne va ține în case cel puțin până pe data de 14 mai 2020, statul român a luat o serie de măsuri pentru a facilita comunicarea la distanță între instituțiile sale și cetățeni.
În acest sens, pe site-ul ANPC, în secțiunea "Reclamații", consumatorii pot depune o plângere împotriva unei companii, fără să fie nevoiți să se deplaseze la ghișeu pentru acest lucru.
Important! ANPC informează că, înainte de a recurge la o astfel de reclamație, ai obligația de a te adresa comerciantului, pentru a lămuri problema pe cale amiabilă. De altfel, în parcursul formularului vei întâlni o secțiune special dedicată acestui aspect, pe care, dacă nu o vei completa, nu vei putea finaliza depunerea reclamației.
După ce ai accesat formularul, trebuie, în primă instață, să completezi datele personale, pentru a putea fi contactat ulterior (nume, prenume, e-mail, telefon, adresă). Urmează datele de indetificare ale companiei împotriva căruia faci plângerea: denumire, adresa punctului de lucru, Codul Unic de Indentificare Fiscală, modalitatea cumpărării (direct sau online), data achiziționării, birou reclamații (aici ai de ales între mai multe opțiuni, precum: produse și servicii alimentare, bunuri nealimentare, prestări servicii, produse și servicii financiar bancare, alimentație publică).
Urmează pasul în care trebuie să dovedești că te-ai adresat firmei înainte de formularea reclamației împotriva sa. Este vorba despre ceea ce explicam mai sus referitor la obligația de a lua legătura cu comerciantul înainte de a te adresa ANPC.
Așadar, în această secțiune trebuie să completezi sau să atașezi răspunsul firmei și să detaliezi problema sau problemele pe care le-ai întâmpinat în relație cu aceasta.
După ce ai făcut și acest lucru, va trebui să alegi una dintre opțiunile referitoare la soluționarea reclamației. Practic, este vorba de pretențiile tale în calitate de reclamant: înlocuire, returnare, reparare, reziliere sau control.
Ultimul pas este cel în care trebuie să atașezi cel puțin un document care să susțină afirmațiile făcute de tine, respectiv factură, bon fiscal, chitanță, contract sau certificat de garanție. Apoi, nu îți rămâne decât să bifezi căsuța cu privire la folosirea datelor personale și să apeși butonul trimite.
În cazul în care vrei să aduci completări unei reclamații deja trimise, va trebui să completezi din nou formularul, menționând numărul reclamației la care vrei să adaugi detalii suplimentare.
De asemenea, există și posibilitatea de retragere a unei reclamații dacă, între timp, lucrurile s-au rezolvat pe cale amiabilă între consumator și comerciant. Formularul este disponibil aici.
Important! Formularul pentru reclamații poate fi folosit numai de persoane fizice, conflictele între companii nefiind de competența ANPC.
Pentru binele nostru și al celor din jur, e important să evităm cât mai mult deplasările în această perioadă. Noi, avocatnet.ro, îți venim în ajutor cu campania România online, unde te informăm zilnic despre toate lucrurile pe care le poți rezolva online în relația cu statul, fără să te mai duci la ghișeele autorităților. În acest fel, tu îți poți continua activitatea cât mai aproape de normal chiar și în aceste zile, dar te poți feri în același timp de riscuri, protejându-i, prin asta, și pe ceilalți membri ai comunității tale.
Urmărește campania noastră aici, inventariem rând pe rând toate serviciile și procedurile la care ai acces direct din fața calculatorului, ca cetățean sau ca firmă.
Dacă știi și alte autorități care lucrează online sau dacă ești o instituție care lucrează online, trimite-ne un e-mail la redactie(@)avocatnet.ro și o să te ajutăm la răspândirea informațiilor, astfel încât să ajungă la cât mai mulți oameni care ar putea beneficia de ele.
Comentarii articol (7)