De multe ori când comanzi un produs de pe internet s-ar putea să vrei, din varii motive, să îl returnezi. El nu trebuie să fie, neapărat, stricat, ci poate ți-ai dat seama că nu aveai nevoie, cu adevărat, de el. Sau poate ți se pare că e diferit, în realitate, decât credeai și preferi, din cauza aceasta, să îl returnezi. Din bucurie, legea îl obligă pe comerciant să accepte returnarea produsului și să îți dea înapoi banii, fără ca tu să trebuiască să explici motivul pentru care returnezi produsul, atât timp cât te încadrezi în termenul legal. Citește articolul
Atunci când cumperi ceva online, nu vezi produsul, nu-l simți ca în lumea reală. Ăsta e motivul pentru care, în comerțul din mediul online, s-a construit o obligație nouă pentru comercianți, aceea de a returna produsul consumatorului în anumite condiții. Citește articolul
În condițiile în care o parte dintre comercianții din țara noastră se pregătesc deja pentru perioada din an cu cele mai mari reduceri de preț, respectiv Black Friday, cumpărătorii ar trebui să știe că produsele cumpărate au o garanție legală de doi ani, că pot returna produsele achiziționate, dar și că, pentru a beneficia de garanție, nu trebuie să păstreze ambalajele produselor cumpărate. Citește articolul
În contextul în care comercianți importanți din România au dat deja startul reducerilor din sezonul de toamnă, prezentăm astăzi cele mai importante recomandări venite din partea autorităților, respectiv din partea Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC), care i-ar putea feri pe cei ce vor să facă cumpărături de Black Friday de o serie de neplăceri. Citește articolul
Vânzătorul e răspunzător față de cumpărător pentru orice neconformitate existentă la momentul când au fost livrate produsele, potrivit legislației din domeniu. Dar dincolo de defectele ascunse, cele care nu pot fi semnalate de noi la prima vedere, atunci când primim bunul, defectele vizibile trebuie să ne determine să refuzăm produsul la livrare. Dacă primim un produs cu defecte vizibile și apoi alegem să-l returnăm, s-ar putea să ne trezim cu o surpriză: să fim "acuzați" că noi am adus stricăciunile și să primim mai puțini bani înapoi. Citește articolul
Dacă te gândești deja că nu știi ce vei face cu toate ambalajele produselor pe care le cumperi de Black Friday, îți amintim că legea nu te obligă să le păstrezi. Cu toate acestea, trebuie să ai în vedere că, la returnarea produselor, unii comercianți pot să considere că ai diminuat valoarea produsului dacă nu mai ai ambalajul original și, din cauza asta, îți pot da mai puțini bani înapoi. Citește articolul
Consumatorii sunt îndreptățiți să returneze un produs cumpărat dintr-un magazin online în cel mult 14 zile, fără să fie nevoiți să-și motiveze decizia sau fără să aibă nevoie de ambalajul original al acestuia. În plus, există posibilitatea de a returna, în aceleași condiții, chiar și un produs căruia consumatorul i-a adus mici stricăciuni. Înainte să te aventurezi în frenezia Black Friday, îți explicăm pe scurt ce ar trebui să știi despre returnarea produselor cumpărate din magazinele online. Citește articolul