În marketing, și, în general, în afaceri, e vital să știi de ce funcționează o rețetă pentru a putea ajusta rețeta când nu mai funcționează. La începutul carierei mele, acum mai bine de 10 ani, piața de publicitate online se dubla de la an la an. Nici furnizorii de spațiu publicitar și nici clienții nu erau foarte preocupați de cum merg lucrurile sau de ce. Pentru furnizori era aproape imposibil să scazi de la un an la altul, iar clienții erau dispuși să testeze din ce în ce mai mult o modalitate nouă de promovare, fără a o compara prea mult cu vechile metode de promovare. Citește articolul
Legea nr. 506 din 2004, la art. 2 alin (1) lit. g) conține definiția ideii de poștă electronică: „Poștă electronică - serviciul care constă în transmiterea printr-o rețea publică de comunicații electronice a unor mesaje în format text, voce, sunet sau imagine, care pot fi stocate în rețea sau în echipamentul terminal al destinatarului până la recepționarea de către destinatar.” Citește articolul
Ideea din spatele unui magazin online este de a oferi o varietate de produse. Pentru un utilizator, acest lucru înseamnă că are ocazia de a găsi un produs sau câteva produse care se potrivesc gusturilor sale. Citește articolul
Pentru vânzarea online, destinația campaniei de promovare este fie o pagină dedicată, fie un magazin online. În acest articol vom aborda primul caz. Al doilea caz va fi abordat într-un articol următor. Citește articolul
Pentru marketingul online, organizarea unei campanii presupune stabilirea mai multor coordonate: produsul pentru care se face campania, publicul țină și abordarea acestuia, perioada campaniei, unde se face promovarea, implicarea altor departamente sau resurse, obiectivele generale ale campaniei. Desigur, lucrurile sunt interconectate și deciziile nu se pot lua separat, pentru fiecare punct în parte. Haideți să vedem cum putem aborda procesul de organizare a unei campanii. Citește articolul
Atunci când cumperi ceva online, nu vezi produsul, nu-l simți ca în lumea reală. Ăsta e motivul pentru care, în comerțul din mediul online, s-a construit o obligație nouă pentru comercianți, aceea de a returna produsul consumatorului în anumite condiții. Citește articolul
Există o serie de oportunități de promovare și mereu apar variante noi. Eficiența lor variază în funcție de perioadă, de volumul investit, de cât timp folosiți o anumită oportunitate de promovare, de concurență, de tipul de produs / serviciu pe care vreți să îl vindeți. Citește articolul
Scopul este să formulăm mai multe idei despre cum putem aborda comunicarea de marketing. Din aceste idei, le alegem pe cele care credem că au cele mai bune șanse de reușită. După testare, o să putem vedea mai bine care sunt cele mai eficiente. Probabil vom avea o soluție optimă, câteva profitabile, câteva la limită profitabile și restul ineficiente. În timp, eficiența abordărilor variază și e recomandabil să avem un mix de abordări de comunicare. Citește articolul
Trimiterea de e-mailuri e ca un fel de război tăcut pentru atenția destinatarului. Și dacă îi scrii unui coleg de birou sau scrii unui potențial client, e nevoie să treci prin mai mulți pași succesivi pentru a reuși să stabileșți o legătură cu destinatarul. O să vezi că, pentru parcurgerea fiecăruia dintre pașii de mai jos, e nevoie de atenție, concentrare și determinare. Bineînțeles, de o cunoaștere desăvârșită a gramaticii limbii în care scrii, precum și de o cunoaștere a etichetei conversației pe e-mail. Citește articolul
Internetul este un mediu la care au acces foarte mulți oameni, dar asta nu înseamnă că o afacere online va fi, automat, profitabilă. Din contră, fiind un cadru atât de larg, trebuie să îți pui mereu întrebarea „De ce ar cumpăra cineva produsul / serviciul meu?” Citește articolul