Iată, deci, pe rând, câteva sfaturi utile care te-ar putea ajută să parcurgi acești pași în cât mai multe situații cu putință.
E-mailul trebuie să ajungă în Inbox-ul destinatarului
Potrivit unui studiu al ReturnPath, unu din cinci e-mailuri nu ajunge în Inbox-ul destinatarului. Aceste e-mailuri nu se pierd pe drum, ci ajung în folderul Spam / Junk, din cauza unor condiții extrem de diferite.
De regulă, astfel de lucruri se întâmplă atunci când cineva trimite e-mailuri unor persoane care nu se așteaptă să primească aceste e-mailuri (companiile care achiziționează baze de date, spre exemplu). În acest caz, activitatea de trimitere de e-mailuri nu e doar neprofitabilă, ci și ilegală, mai ales după intrarea în vigoare a prevederilor GDPR.
Dincolo de sfatul să nu cumperi liste de destinatari pentru e-mailurile tale comerciale, te-aș mai sfătui să iei câteva măsuri de precauție atunci când trimiți e-mailuri către liste mari de oameni: urmărește permanent statisticile e-mailurilor tale, trimite e-mailuri de marketing folosind sisteme de automatizare, bazate pe activitatea destinatarului în anumite momente, segmentează e-mailurile, pentru a trimite fiecărui tip de destinatar e-mailuri personalizate pe nevoia lui de produse ori servicii, construiește o reputație bună pentru IP-ul de la care trimiți aceste e-mailuri etc.
E-mailul trebuie să fie observat de destinatar, în lista de e-mailuri primite de el în aceeași zi
Am stabilit deja că vorbim despre sute de e-mailuri primite zilnic, în medie, de o persoană modernă. Cum îți închipui că alege omul în cauză din lista de e-mailuri primite? Hai să ne gândim la niște criterii logice.
Primul este, bineînțeles, persoana expeditorului. Dacă îl cunoaște, atunci destinatarul va deschide e-mailul, cu siguranță. Sau, dimpotrivă, dacă e obișnuit să primească e-mailuri nefericite de la acel expeditor, destinatarul va șterge mailul în cauză ori va marca e-mailul ca fiind SPAM.
Un alt detaliu important de care ar putea depinde observarea e-mailului tău de către destinatar e ziua și ora la care e-mailul a fost trimis către el. Dimineața, la prima oră, mulți oameni au obiceiul de-a marca la repezeală e-mailurile neimportante, pentru a le șterge la grămadă. În această operațiune, e mult mai probabil ca e-mailul tău de marketing să fie prins în grămadă de alte mailuri de șters decât ulterior, pe parcursul zilei, atunci când mailurile vin unul câte unul, iar probabilitatea ca destinatarul să dea click pe e-mail e mai mare.
Destinatarul trebuie să parcurgă și să înțeleagă e-mailul trimis de tine
E un pas extrem de greu de parcurs, de regulă, pentru că oamenii moderni s-au obișnuit, mai degrabă, să scaneze textul pe care îl citesc, fără să citească cu adevărat ce scrie acolo. E, deci, vital să construiești e-mailul exact ca pe o carte bună, ori un film de acțiune, care îl prinde pe cititor și îl duce, ușor-ușor, spre final.
E partea care se ignoră, de regulă, în toate cursurile și tutorialele care îi învață pe oameni să compună și să execute campanii de e-mail marketing. În multe cazuri, diferența dintre a citi un text și a înțelege ceva din el e extrem de mare. Ce te sfătuiesc, deci:
- Formatează textul în așa fel încât parcurgerea lui să fie ușoară.
- Nu scrie mai mult de 3 sau 4 paragrafe, dacă trimiți un e-mail obișnuit (prin paragraf, înțeleg o serie de nu mai mult de 200 de caractere)
- Urmărește un fir logic al narațiunii, fir la care propunerea să fie una care decurge în mod normal, fără să forțezi lucrurile.
- Folosește formatare potrivită pentru ideile susținute în textul e-mailului: bold atunci când vrei să subliniezi ceva, bullet-uri și enumerări atunci când vrei să punctezi o serie de beneficii.
Articolul pe care tocmai l-ai citit este un fragment din una dintre lecțiile cursului nostru Scrie emailuri mai bune pentru creșterea productivității în echipa ta. Avem și alte cursuri care pot antrena minți curioase pe platforma Inteligo.ro.
La inteligo.ro poți urma online cursuri de tot felul, în ritmul ales de tine. Dar pe lângă dorința de a împărtăși experiențele și informațiile pe care noi le avem, ne dorim și să intrăm în contact direct cu oamenii care ne urmăresc. De aceea, în fiecare săptămână vom veni cu subiecte noi de dezbătut legate de noi, oamenii, și de mecanismele care ne ajută să evoluăm constant în viață și carieră.
Comentariile sunt încurajate. :)
Comentarii articol (0)