Pe avocatnet.ro găsești mii de consultanți, din diferite domenii, pe care îi poți contacta direct.
Află cum!
Pe avocatnet.ro se fac lunar mii de cereri de consultanță către consultanții înscriși.
Află detalii!
Vrei să afle și alții câte lucruri știi în domeniul tău de activitate?
Răspunde la întrebăriDupă 20 de ani răspuns zilnic la peste 100 de emailuri, Alin Popescu, fondator avocatnet.ro, ne povestește despre importanța comunicării pe email în relația cu angajații, clienți, colegii ș.a.m.d.
Articolul continuă mai jos
E imposibil să ne imaginăm astăzi comunicarea fără emailuri. Și, totuși, puțini oameni iau emailurile în serios atunci când le scriu. Unii o fac de parcă ar vrea să arunce câteva cuvinte pe o foaie electronică, să apese “Trimite” și să scape de o corvoadă imposibilă. Acest tip de comportament se întâmplă concomitent cu alte lucruri interesante. Numărul emailurilor nesolicitate, denumite generic SPAM, care încearcă să ne vândă câte ceva crește constant. Numărul newsletterelor (emailuri cu știri diverse) crește și el.
Se întâmplă, deci, ca într-o căsuță obișnuită de email să vină, în același timp, emailuri nedorite, știri diverse și alte emailuri care vor să-ți transmită ceva. Iar tu, ca proprietar al respectivei căsuțe de email, o să ai în orice moment de ales între a deschide toate aceste emailuri și a le ignora pe unele, fără să îți pui vreodată problema să le deschizi, în detrimentul altora, mai valoroase la prima vedere (din perspectiva expeditorului, a subiectului sau pur și simplu din întâmplare).
De aceea, eu îmi imaginez de multe ori emailurile pe care le trimit ca fiind oameni care bat la aceeași ușă cu alți oameni, încercând să vorbească cu proprietarul. Și-mi construiesc emailurile respective în așa fel încât oamenii mei să reușească întotdeauna să se vadă față în față cu deținătorul ușii în cauză.
1. În medie, o persoană obișnuită primește zilnic în inbox mai mult de 140 de mailuri. Dacă ar fi să gândim că o zi obișnuită de muncă are 8 ore, atunci numărul de emailuri noi primite în fiecare oră de o persoană obișnuită se apropie de 20. Cam un email nou la fiecare trei minute. Sigur, peste jumătate din aceste emailuri sunt din categoria SPAM (emailuri comerciale nesolicitate), dar și dacă dăm această jumătate deoparte, numărul rămas este unul la fel de impresionant: un email nou la fiecare șase minute.
E, deci, de înțeles de ce emailurile se află mereu într-un conflict permanent pentru atenție, iar emailurile scrise bine au mult mai multe șanse de reușită decât cele scrise într-un stil îndoielnic.
2. 55% dintre emailuri sunt deschise de pe un dispozitiv mobil (telefon, tabletă). E o descoperire importantă, care ne ajută să înțelegem și mai mult nevoia de concizie pe care trebuie să o aibă textul emailului scris de tine. De pe un dispozitiv mobil, sunt citite de regulă texte simple, ușor de parcurs, formatate pentru a fi scanate ușor (o să discutăm la curs despre toate aceste aspecte).
3. Clientul de email de la iPhone și aplicația Gmail, de la Google, reprezintă 55% din piața clienților de email de pe care destinatarii își citesc emailurile. E important să știi aceste lucruri, pentru că poți testa modul în care arată emailurile tale pe clienții respectivi, pentru a fi sigur că vei controla forma emailului până la momentul la care acesta este citit de către destinatar.
4. Rata medie de deschidere a emailurilor de marketing (pe toate industriile) era de 21,09% în martie 2018, în timp ce rata medie de click a emailurilor de marketing (pe toate industriile) era de 2,61% la aceeași dată. Cu alte cuvinte, cam 1 din 5 emailuri de marketing se deschid, în timp ce doar 1 din 40 de astfel de mailuri beneficiază de un click al destinatarului pe linkurile pe care le conțin.
Dacă în acest domeniu, extrem de competitiv, în care lucrează foarte mulți profesioniști, lucrurile stau așa, cum crezi că stau în rândul emailurilor trimise de tine unor parteneri de afaceri?
5. Potrivit unui studiu al Get Response, cea mai bună zi pentru deschiderea de emailuri de marketing este marți. Se pare că rata de deschidere de marțea e de 19.90%, în timp ce în celelalte zile, vorbim despre rate de 16 - 19%.
Pornind de la toate premisele de mai sus, o să analizăm, în cursul online pentru scrierea de emailuri mai bune, metode și tehnici care te pot ajuta să construiești un email care să ajungă în inbox-ul destinatarului, să îi atragă atenția și să fie citit. Vom defini regulile importante pe care trebuie să le urmezi atunci când lucrezi cu emailul, regulile de urmat atunci când scrii emailuri și când te implici într-o conversație pe email.
Citește mai mult despre curs, curs marketing, curs management, marketing, management, cursuri inteligoLa inteligo.ro poți urma online cursuri de productivitate, afaceri, drept, vânzări și multe alte materii, în ritmul ales de tine.
Comentarii articol (0)