Căutarea acestor produse presupune vizitarea mai multor pagini ale magazinului online. De aceea, destinația campaniilor de promovare trebuie gândită diferit față de cazul prezentat în lecția precedentă.
Iată câteva principii pe care să le explorați:
1. Din pagina în care ajung în urma campaniei de promovare, utilizatorii trebuie încurajați să viziteze și alte pagini ale magazinului online pentru a vedea cât mai mult din oferta acestuia.
Explorați pagina de produs a unor magazine online cunoscute (de exemplu: Emag sau Amazon). O să vedeți că partea de recomandare a produselor similare este proeminentă, apare imediat după elementele esențiale (imaginile produsului, o scurtă descriere a lui și modulul de comandă). Practic se forțează introducerea recomandărilor de produse similare în primul ecran vizibil. Ideal, produsele recomandate se generează cu ajutorul istoricului de cumpărare al clienților care au cumpărat produsul respectiv. Totuși, acest lucru nu este posibil mereu și se folosesc și alte metode pentru generarea produselor recomandate.
2. Categorisirea multiplă a produselor este o strategie folosită foarte des pentru a putea genera pagini cu listări de produse (similare paginilor de categorie), altele decât cele din meniul site-ului.
Pentru un site cu haine, are sens organizarea meniului pentru bărbați/pentru femei; pantaloni/bluze/ lenjerie de corp/tricouri etc. Pentru campaniile de promovare, categorisirea ar trebui să fie mai detaliată, de exemplu: pantofi de vară maronii de piele pentru bărbați. O astfel de categorisire este prea complicată ca să apară și în meniu. Astfel de recategorisiri se obțin, de obicei, cu ajutorul tag-urilor (cuvinte cheie).
3. Este mult mai ușor să vinzi clienților existenți decât este să generezi clienți noi.
De aceea, este foarte importantă retenția utilizatorilor care au cumpărat. În acest scop este foarte importantă baza de date cu informațiile clienților. Comunicarea prin e-mail este cea mai folosită (în special datorită costurilor reduse), dar se folosește din ce în ce mai des și cea prin sms (cu costuri semnificativ mai mari).
Pe măsură ce magazinul va avea o bază mai mare de clienți, comunicarea cu aceștia va fi din ce în ce mai importantă. Multe magazine organizează campanii dedicate pentru clienții existenți sau oferă condiții preferențiale pentru aceștia pentru a încuraja comenzile repetate.
4. Marea majoritate a vizitatorilor unui magazin online nu vor cumpăra.
Pentru a nu pierde în totalitate această audiență, multe site-uri încearcă să construiască o bază de date și cu cei care nu au cumpărat încă.
Derivate din metodele de la punctul precedent, pentru a construi o bază de utilizatori (nu neapărat, deja cumpărători) se poate încerca: înscrierea la un newsletter tematic, oferirea unui discount preferențial, oferirea unui voucher valoric etc. Pentru a nu deranja utilizatorii, invitațiile de înscriere sau ofertele preferențiale se afișează după ce utilizatorul a petrecut mai mult timp în magazinul online (recomandabil, minimum 30 de secunde).
5. Campaniile de remarketing permit comunicarea repetată cu utilizatorii care au vizitat deja magazinul online.
Rețelele mari de advertising oferă această posibilitate fie direct, fie folosind o dezvoltare tehnică în cadrul magazinului online.
Avantajul acestor campanii este dat de costul redus. Utilizatorii nu mai sunt atinși în funcție de criteriile folosite în campaniile obișnuite de promovare (criterii care cresc costul); aceștia vor fi atinși oricând ajung în rețeaua de advertising când costul este minim. În plus, aceștia sunt utilizatori despre care știm că sunt interesați de produsele oferite de magazinul online, deci au fost triați deja.
6. Prezentarea produselor este importantă pentru a realiza cât mai multe conversii.
Chiar și pentru produsele ieftine sau comune, o serie de imagini bune sunt importante pentru a câștiga încrederea utilizatorilor. Cu cât produsele sunt mai scumpe, cu atât imaginile trebuie să aibă o calitate și o rezoluție mai bună. Prin calitatea imaginilor se înțelege și aranjamentul creat pentru a prezenta produsele.
7. Veți vedea că utilizatorii unui magazin online au și altă problemă, ce produs să aleagă pentru situația lor:
- care ar fi un aparat foto potrivit pentru genul de fotografie pe care îl practică și pentru bugetul pe care îl au;
- care este aspiratorul potrivit pentru proprietarii de animale de companie;
- care sunt rochiile potrivite pentru mersul la serviciu etc.
De aceea, multe magazine online încep să realizeze ghiduri de cumpărare pentru utilizatorii lor. Aceste ghiduri pot apărea în site-ul magazinului sau pe site-uri partenere (în special, cele de conținut). Este abordarea folosită în cadrul programelor de afiliere.
8. Interacțiunea cu utilizatorii este esențială și înainte de vânzare, și după vânzare (pentru pregătirea vânzărilor repetate).
Iată principalele obiective pe care le are interacțiunea cu clienții și posibilii clienți:
- să ofere încredere posibililor clienți în vederea plasării unei comenzi;
- să ofere toate informațiile solicitate de potențialii clienți. E un obiectiv greu de atins la început, dar e important ca echipa să învețe care sunt posibilele întrebări ale clienților, de cele mai multe ori, un client nu va cumpăra dacă nu îi putem oferi informațiile solicitate;
- să strângă o listă cu întrebările potențialilor clienți, dacă e posibil să și întocmească o listă cu răspunsurile posibile. Acestea pot fi publicate și direct în site („Cele mai frecvente întrebări”). Ele pot deveni baza pentru diverse ghiduri de cumpărare sau pot fi folosite pentru formarea noilor angajați;
- să se asigure că toate comenzile sunt expediate la timp și ajung cu bine la destinație;
- să se ocupe cu grijă de potențialele retururi. Cu cât este făcut mai bine acest proces, cu atât scade șansa de a pierde un client care a avut o experiență proastă cu magazinul online. Până la urmă orice produs poate avea probleme de fabricație, iar monitorizând atent retururile putem tria furnizorii și produsele cu probleme;
- să culeagă opinia clienților după ce aceștia primesc produsul, eventual și după ce folosesc produsul pentru o perioadă de timp.
9. Pentru a completa informațiile disponibile despre diverse produse, e bine să oferiți și opinii independente.
Acestea pot fi furnizate de recenzii ale cumpărătorilor produsului sau , când există, prin recenzii realizate de terți (articole de profil, canale video de profil, conturi social media de profil etc).
Similar, se pot face trimiteri și către recenzii ale materialelor sau tehnologiilor folosite în fabricarea produselor. De exemplu ce avantaje are materialul Goretex față de unul obișnuit, care e diferența dintre 4WD și AWD (pentru mașinile 4x4) etc.
Articolul pe care tocmai l-ai citit este un fragment din una dintre lecțiile cursului nostru Marketing pentru produse și servicii vândute online. Avem și alte cursuri care pot antrena minți curioase pe platforma Inteligo.ro.
La inteligo.ro poți urma online cursuri de tot felul, în ritmul ales de tine. Dar pe lângă dorința de a împărtăși experiențele și informațiile pe care noi le avem, ne dorim și să intrăm în contact direct cu oamenii care ne urmăresc. De aceea, în fiecare săptămână vom veni cu subiecte noi de dezbătut legate de noi, oamenii, și de mecanismele care ne ajută să evoluăm constant în viață și carieră.
Comentariile sunt încurajate. :)
Comentarii articol (0)