Bună ziua! Am o curiozitate în privința returnării unei piese auto cumpărate dintr-un magazin fizic. Zilele trecute, în urma unei defecțiuni la mașină, tatăl meu a mers cu mașina la mecanic și acesta ar fi presupus că acea defecțiune are ca și cauză electromotorul deteriorat. A cumpărat unul nou dintr-un magazin fizic din oraș, a fost montat de mecanic, iar după câteva zile defecțiunea a continuat să persiste, constatându-se ulterior că alta era cauza, ci nu electromotorul. Văzând asta, tatăl meu ar fi vrut să-l remonteze pe cel vechi, iar pe cel nou să-l returneze în magazin. A fost mai întâi să se intereseze la respectivii, iar aceștia i-au spus că nu i-l mai pot primi înapoi, deoarece a fost montat, poate avea zgârieturi, sau urme de utilizare, iar ei nu-l mai pot vinde altor clienți ulterior.
Vreau să vă întreb dacă este legal ceea ce fac ei, fiecare magazin își poate stabili propriile criterii de acceptare a retururilor produselor vândute, sau este doar un moft pentru a nu ieși în pierdere? Dacă pe un magazin online clientul poate citi condițiile în care poate returna un produs, ce i se acceptă și ce nu, într-un magazin fizic acesta nu are cum să se informeze despre asta înainte de a face o achiziție, pentru a ști la ce să se aștepte.
Din câte știam (poate greșit sau incomplet), cu unele excepții, orice client poate returna un produs cumpărat fără a invoca motivul returului. Magazinele de electrocasnice, de exemplu, sunt pline de produse folosite de clienți și returnate, apoi vândute de aceștia ca resigilate.
Cel mai recent răspuns:
adriandimitriu , utilizator
21:07, 8 Septembrie 2023