avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 355 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Returnare piesă auto (folosită) în magazin fizic
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Returnare piesă auto (folosită) în magazin fizic

Bună ziua! Am o curiozitate în privința returnării unei piese auto cumpărate dintr-un magazin fizic. Zilele trecute, în urma unei defecțiuni la mașină, tatăl meu a mers cu mașina la mecanic și acesta ar fi presupus că acea defecțiune are ca și cauză electromotorul deteriorat. A cumpărat unul nou dintr-un magazin fizic din oraș, a fost montat de mecanic, iar după câteva zile defecțiunea a continuat să persiste, constatându-se ulterior că alta era cauza, ci nu electromotorul. Văzând asta, tatăl meu ar fi vrut să-l remonteze pe cel vechi, iar pe cel nou să-l returneze în magazin. A fost mai întâi să se intereseze la respectivii, iar aceștia i-au spus că nu i-l mai pot primi înapoi, deoarece a fost montat, poate avea zgârieturi, sau urme de utilizare, iar ei nu-l mai pot vinde altor clienți ulterior.
Vreau să vă întreb dacă este legal ceea ce fac ei, fiecare magazin își poate stabili propriile criterii de acceptare a retururilor produselor vândute, sau este doar un moft pentru a nu ieși în pierdere? Dacă pe un magazin online clientul poate citi condițiile în care poate returna un produs, ce i se acceptă și ce nu, într-un magazin fizic acesta nu are cum să se informeze despre asta înainte de a face o achiziție, pentru a ști la ce să se aștepte.
Din câte știam (poate greșit sau incomplet), cu unele excepții, orice client poate returna un produs cumpărat fără a invoca motivul returului. Magazinele de electrocasnice, de exemplu, sunt pline de produse folosite de clienți și returnate, apoi vândute de aceștia ca resigilate.
Cel mai recent răspuns: adriandimitriu , utilizator 21:07, 8 Septembrie 2023
stiti gresit: orice produs cumparat dintr-un magazin fizic se poate returna doar daca magazinul are o astfel de politica.
legea obliga doar magazinele online sa primeasca retururi in termenul de 14 zile.
produsul poate fi si sigilat, daca magazinul nu vrea sa-l primeasca, nu-l puteti obliga
Ultima modificare: Vineri, 8 Septembrie 2023
adriandimitriu, utilizator

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Retur emag produs incercat adinutza87 adinutza87 Saptamana aceasta am cumpar de la emag un aspirator.Cand l-am bagat in priza am constatat ca nu trage mai deloc praful, iar peria este foarte proasta.Am dat cu ... (vezi toată discuția)
Am primit un produs defect, doresc sa il returnez Catalin741 Catalin741 Salut, tuturor! Am comandat online o bicicleta fitness saptamana trecuta. Aceasta a ajuns la mine joi, 01.02.2018, insa abia vineri 02.02.2018 am reusit sa o ... (vezi toată discuția)
Buna ziua ! am cumparat un produs si vreau sa il schimb cu un ... Ela2021 Ela2021 Buna ziua ! Am cumparat un produs si vreau sa il schimb cu un altul. Am făcut plata cu cardul dar am pierdut bonul fiscal. Pot beneficia de o copie a bonului ... (vezi toată discuția)