avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 541 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Am primit un produs defect, doresc sa il returnez
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Am primit un produs defect, doresc sa il returnez

Salut, tuturor!
Am comandat online o bicicleta fitness saptamana trecuta. Aceasta a ajuns la mine joi, 01.02.2018, insa abia vineri 02.02.2018 am reusit sa o montez. Astfel, am descoperit ca aceasta are defectiuni atat din punct de vedere functional, cat si din punct de vedere estetic.
Descoperind aceste probleme, am hotarat ca cea mai buna decizie ar fi sa returnez produsul pentru a scapa de acest efort inutil(am ales achitarea in rate).
Dupa cateva cercetari, am descoperit pe site-ul respectiv aceste informatii referitoare la returnari:

b) Produsul trebuie să fie în aceeași stare ca cea în care a fost livrat (incluzând elementele de protecție), să fie complet (accesorii, consumabile etc.) și să nu prezinte deteriorări sau urme de lovituri, șocuri, intervenții neautorizate, zgărieturi etc.
c) Produsul trebuie să nu fie folosit și să nu fi fost desigilat, sau accesoriile de protecție să nu fi fost îndepărtate, și trebuie să conțină toate elementele în starea originală spre a putea fi revândut ca și produs nou. În cazul în care produsul poartă urme de folosință sau au fost îndepărtate elemente care îl fac impropriu pentru a fi vândut ca și produs nou, retragerea nu poate avea loc.
e) Consumatorul suporta costurile de livrare și este responsabil în ceea ce privește diminuarea valorii produselor rezultată din manipularea acestora, și va suporta în acest sens diferența dintre prețul de achiziție și prețul diminuat.

Exista sansa sa ma gaseasca pe mine vinovat pentru defectele care ii afecteaza functionarea? Dar pentru daunele vizuale? (b)
Mi-ar putea refuza din start returul din moment ce am desfacut cutia si am asamblat bicicleta? Nu inteleg despre ce e vorba aici, cum altfel as fi putut vedea daca sunt sau nu multumit de acel produs? (c)
Daca eu am cumparat-o cu 400 de lei, redusa de la 650 de lei, la ce diferente de pret ar trebui sa ma astept? Sau mai bine zis, cati bani ar putea ei sa-mi ceara acum daca o vand ca resigilata(nici nu stiam ca e legala treaba asta)?(e)

Avand in vedere toate aceste lucruri, cum mi-ati recomanda sa abordez situatia?
As dori sa sun astazi cat mai repede deoarece deja au trecut 4 zile din cele 14, asa ca, sper ca mesajul meu va fi vazut cat mai repede.

Va multumesc in avans.
Cel mai recent răspuns: ynocentta , utilizator 08:45, 5 Februarie 2018
Consider ca ar trebui sa formulati in scris - pe email - o adresa prin care le comunicati ca doriti returnarea produsului. Produsul banuiesc ca il veti returna prin curierat rapid. Sa mentionati in Observatiile curierului defectiunile pe care le-ati intalnit la bicicleta ( in linii mari ). Totodata, faceti si niste poze la produs. Daca va luati aceste minime masuri, probabil nu veti avea probleme. Succes.
Initial informati oficial comerciantul ca produsul prezinta deficiente
Conditionat de raspunsul comerciantului puteti sesiza oficial autoritatea pentru protectia consumatorului

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Neatentia consumatorului (?), nesimtirea comerciantului atentielaneatentie19 atentielaneatentie19 Buna seara tuturor membrilor comunitatii, o intamplare recenta, a doua pentru mine in acest \"domeniu\", ma face sa postez aici pentru a va cere ajutorul ... (vezi toată discuția)
Dreptul consumatorului de a returna produsele Reala Reala Salutare tuturor, Am marea rugaminte de a-mi confirma daca eu inteleg corect legea (O.G.) 130/2000 (modificata prin legea ... (vezi toată discuția)