Buna seara tuturor membrilor comunitatii,
o intamplare recenta, a doua pentru mine in acest "domeniu", ma face sa postez aici pentru a va cere ajutorul si/sau parerea intr-un caz care, asa dupa cum si titlu spune, comerciantul profita de neatentia consumatorului.
O sa incerc sa rezum pe cat posibil concis situatia in care ma aflu.
Am achizitionat prin programul "Rabla Electrocasnice" o masina de spalat de la un magazin online romanesc.
Toate bune si frumoase, luni in jurul orei 9:30-10 PM ajunge masina, livratorii o urca pe cea noua in casa si "se evaporeaza" in mai putin de 5 minute cu cea veche. Cum romanul e milos cu semenii, ma gandesc sa nu'i mai "frec" la cap si cu montajul celei noi, ca doar pot sa insurubez 2 furtune si singur. Bașca șpăguța de rigoare, ca na, baietii or fi obositi la 10 seara (invatare de minte - never again).
Toate bune si frumoase, ei pleaca, ma apuc sa o scot din ambalaj si...surpriza - pe partea ei stanga, jos in spate, tabla boțită bine - deformare plastică. Îi sun, îmi spun că au plecat deja dar sa le trimit o poza, o să-i contacteze maine pe colegi si rezolvăm.
Marti bineinteles tot eu a trebuit sa sun, mi s'a spus sa dau un mail cu o poza, trimit, canci raspuns, astazi sun din nou si acum pe seara ma fericesc distinsii cu urmatorul mail:
"Stimat client, produsul trebuia verificat in prezenta curierului si ulterior achitat, daca se constatau nereguli/deteriorari acesta trebuia refuzat !
Tinem sa mentionam ca s-a discutat cu livratorii responsabili si acestia sustin ca livrarea comenzii s-a facut in conditii normale si fara nici o mentiune legata de integritatea produsului.
Nu va ingradim dreptul la retur conf. O.U.G. 34/2014, doar ca acesta se va face conform procedurii:
" In cazul returului produsul pe care l-ati achizitionat trebuie sa se prezinte in perfecta stare, asa cum a fost receptionat de dumneavoastra, conform factura / AWB semnat in prezenta curierului. ( NOU, fara urme de folosire sau lovituri, zgarieturi, cu etichetele originale, certificatul de garantie, etc.)
Daca produsul a fost folosit/lovit se va percepe diminuarea valorii in functie de constatarea la receptionare, se percepe diminuarea valorii deoarece produsul trebuie igienizat si adus la conformitate pentru a putea fi revandut in categoria resigilatelor.
Produsul trebuie sa ajunga in depozitul nostru din ....... unde se va constata toate cele mentionate .
Transportul si ce implica procedura de retur fiind suportat de dumneavoastra.
Returul se poate face si personal la adresa depozitului nostru.
Daca produsul este defect (ordin tehnic) se trimite catre unitatea service pentru constatare/remediere/deviz, dupa caz.
Daca produsul este conform, banii se vor returna in termen de 14 zile sau se poate plasa o noua comanda pt. produsul dorit.
Va rugam sa va asigurati ca transportatorul dumneavoastra nu il deterioreaza pe traseul de retur, deteriorarile pana la verificarea de catre noi sunt suportate de catre dumneavoastra.
Procedura de retur este urmatoarea:
Va rugam sa specificati pe colet/awb despre ce comanda este vorba cand returnati , pentru identificarea comenzii.
Termenul legal pentru retur conf. O.U.G 34/2014 este de 14 zile .
Costurile de transport intra in atributia dvs .
Consumatorul este responsabil doar in ce priveste diminuarea valorii produselor rezultata din manipularea acestora, diferit de ceea ce este necesar pentru determinarea naturii, caracteristicilor si functionarii produselor. In conformitate cu Directiva 2011/83/UE, punctul 47: pentru a stabili natura, caracteristicile si modul de functionare a bunurilor, consumatorul ar trebui sa le manuiasca si sa le inspecteze in acelasi mod in care i s-ar permite sa-o faca intr-un magazin, iar in cazul returului produsul trebuie sa se prezinte in aceeasi stare in care a fost livrat ( Nou, fara urma de avarii, cu toate actele/etichetele aferente ).
Pentru produsele care sunt returnate si prezinta modificari fizice, lovituri, sparturi, zgarieturi, socuri, urme de folosire excesiva si/sau interventii neautorizate, se va percepe diminuarea valorica in functie de constatarea cu proces verbal la depozitul nostru.
Se percepe diminuarea valorica deoarece produsul trebuie igienizat si adus la conformitate pentru a putea fi revandut in categoria resigilatelor.
Produsele de ingrijire personala care sunt folosite si produsele fara serii de fabricatie, nu sunt acceptate ca retur.
Returnarea fizica (eventualele costuri daca se alege un tert) intra in atributia clientului final.
Recomandam consumatorului sa asigure integritatea coletului pe parcursul transportului retur (daca se alege un tert - curierat sau delegat - sa se permita deschidere colet la predare)
Coletul trebuie sa ajunga in depozitul XXXXXX XXXXXX SRL
Program L-V 9.00-17.00
Validarea efectiva a returului se face de catre personalul autorizat XXXXXX SRL de la depozitul nostru, in termen de 48 de ore de la receptionare, se verifica incadrarea produsului in termenii de retur pe baza unui proces verbal si in factura de retur se mentioneaza datele contului.
Returnarea produselor la depozit este urmata ulterior cu rambursarea sumei aferente in cont bancar , mentionat la retur, in maxim 14 zile lucratoare .
Daca se doreste alt produs se lanseaza comanda la vanzari pe user-ul dumneavoastra cu mentiunea accept retur, cu expediere sau ridicare dupa confirmarea sosirii in conformitate a returului la depozit.
Rugam pentru verificarea modelelor disponibile contactati departamentul nostru de vanzari sa verifice disponibilitatea si sa introduca o comanda noua pe user-ul dumneavoastra, la numerele ........ sau la telefon contact de pe site-ul magazinului .........
Produsele achizitionate la distanta se pot returna conform O.U.G. 34/2014. Consumatorul are dreptul sa notifice in scris comerciantul ca renunta la cumparare, fara penalitati si fara invocarea unui motiv, in termen de 14 zile de la primirea produsului sau, in cazul prestarilor de servicii, de la incheierea contractului. Returnarea produselor se va face pe cheltuiala clientului, in termen de 14 zile de la denuntarea contractului.
Bunul care prezinta modificari fizice, lovituri, ciobiri, zgarieturi, socuri, urme de folosire excesiva si/sau interventii neautorizate se va aviza de catre personalul nostru cu proces verbal (incheiat intre dumneavoastra sau tert si reprezentantul nostru) si fotografiile aferente.
Partile afectate se vor inlocui de echipa service contra cost, se vor emite documente de remediere astfel incat sa fie valorificat ca nou si se va face retinere din sumele datorate cu acordul dumneavoastra.
In lipsa unui acord ulterior in cazul trimiterii produsului cu defect constatat cu proces verbal bunul se reexpediaza catre client.
Returnarea produselor la depozit in perfecta stare este urmata ulterior cu rambursarea sumei aferente in cont bancar , mentionat la retur, in maxim 14 zile lucratoare ."
Si acum - intrebarea mea:
Are sens si sanse de castig o actiune juridica indreptata impotriva acestui "comerciant" in care invoc nerespectarea procedurii de livrare de catre acesta?
Va multumesc anticipat pentru ajutor si va doresc o seara buna!
Cel mai recent răspuns:
Tzeparu , utilizator
21:13, 23 Noiembrie 2024